On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768358 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #890 Gepost op: 14 juni 2010, 02:46:08
Hierbij een filmpje vanuit het ooh zo prachtige Gooi (regio 14).

Een ambulance spoedrit die start vanaf de satalietpost in Nederhorst den Berg en ergens in het centrum van Hilversum eindigt.

Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #891 Gepost op: 14 juni 2010, 03:12:54
Hierbij een filmpje vanuit het ooh zo prachtige Gooi (regio 14).

Een ambulance spoedrit die start vanaf de satalietpost in Nederhorst den Berg en ergens in het centrum van Hilversum eindigt.

http://www.youtube.com/watch?v=Y6k2VuQCbbE


Het was misschien wel handig geweest als de 2 andere filmpjes in het vorige bericht erbij had geplakt, maar hierbij.

Spoedrit vanaf Bussum tot een anders ergens in Huizen.



En de laatste spoedrit vanaf Hilversum oost naar Hilversum zuid.



Met dank aan chauffeur van de RAV Gooi en Vechtstreek en uploader A3CHEM.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Bart S

  • Gast
Reactie #892 Gepost op: 14 juni 2010, 09:07:43
Ik vind elk onboard filmpje goed, mede omdat de ''gewone'' burger kan zien hoe een spoedrit in zijn werk gaat. Ik vind echter wel dat je de plank mis slaat wanneer je op een bepaalde wijze in filmpjes gaat knippen en er alleen maar ''actie'' (lees ''het ken net'') momenten online gaat zetten.
Ik vind het geen voorbeeld rit, rommelig en drukkend. Kan natuurlijk zijn dat dit een rit is van 25 minuten waar 5 minuten overblijft ... Maar dan maak je als joeptoeper de verkeerde compilatie in mijn ogen.

Juist!! Het filmpje geeft geen correcte weergave van de hele rit. Dus conclusies over het rijgedrag van de chauffeur kan je niet trekken! ;) Maarre terug naar de filmpjes ;D


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #893 Gepost op: 14 juni 2010, 17:06:19

Ik vind elk onboard filmpje goed, mede omdat de ''gewone'' burger kan zien hoe een spoedrit in zijn werk gaat. Ik vind echter wel dat je de plank mis slaat wanneer je op een bepaalde wijze in filmpjes gaat knippen en er alleen maar ''actie'' (lees ''het ken net'') momenten online gaat zetten.
Ik vind het geen voorbeeld rit, rommelig en drukkend. Kan natuurlijk zijn dat dit een rit is van 25 minuten waar 5 minuten overblijft ... Maar dan maak je als joeptoeper de verkeerde compilatie in mijn ogen.

als de rit 25 minuten duur is het alleen wel te lang. aangezien ze binnen 15 minuten ter plaatsen moeten zijn


Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #894 Gepost op: 14 juni 2010, 17:28:58
als de rit 25 minuten duur is het alleen wel te lang. aangezien ze binnen 15 minuten ter plaatsen moeten zijn
15 minuten waarvan er 5 overblijven dan... ::)


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #895 Gepost op: 14 juni 2010, 18:06:33
Schakelbak met erg snelle acceleratie, sneller als een ambu en rap bochtenwerk....dat is wat ik zie. En heb eerder filmpjes voorbij zien komen van gewone dienstvoertuigen met 3-toon.

Edit: ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar zo ziet het er op het filmpje uit.

Inderdaad, ik had niet verwacht dat dit rijwerk ook met een "gewone" ambulance kan. En over de rijstijl, ach, laat ik zeggen dat ik dit zelf niet zo zou doen (maar ik rij dan ook in een rode Touran ipv gele Sprinter-met-een-snellere-levensreddende-taak).


Frankovski

  • Artikel 141 én 142 SV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #896 Gepost op: 14 juni 2010, 20:48:24
&feature=related


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #897 Gepost op: 16 juni 2010, 16:46:57
Laatste filmpje vanuit de hoogwerker Hoofddorp HW351   :'(

&feature=digest

Brandweerhoofddorp — 7 juni 2010 — Laatste filmpje vanuit de hoogwerker Hoofddorp HW351
Zondag 6 Juni 2010 verongelukte de hoogwerker van Hoofddorp

www.brandweerhoofddorp.web-log.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #898 Gepost op: 17 juni 2010, 17:53:25
die zijn snel tp. waarom zetten ze steeds de sirene aan en uit? lijkt me erg gevaarlijk voor het overige verkeer.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #899 Gepost op: 18 juni 2010, 01:02:41
die zijn snel tp. waarom zetten ze steeds de sirene aan en uit? lijkt me erg gevaarlijk voor het overige verkeer.

De eerste kruising word altijd vrij gehouden dmv de verkeerslichten, vervolgens kort daarop kruisiging 2 en rechtsaf op kruising 3.
Vervolgens een kleine woonwijk, redelijk overzichtelijk waar je niet hard kunt rijden.
Veel communiceren met de AC, nader bericht van de politie cq. de melder etc. etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !