On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768356 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1120 Gepost op: 15 september 2011, 00:04:18
@Boogie en anderen die het willen weten ik heb bij de plaatser die vraag over de commandant neergelegd bij het filmpje.
Misschien komt er of daar of hier een reactie op met name die vraag.
O0 Thanx Enrico, ik zal het op beide plekken in de gaten houden, want ben zeer benieuwd.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1121 Gepost op: 17 september 2011, 20:52:41
Hoe was het alweer met langs een file over de vluchtstrook?...  ;) Verder een mooi filmpje van user 'GJVDP112'!

Ambulance 13-161 Amsterdam: A1 (onboard spoedrit) rijksweg A10-Zuid verkeersongeval


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1122 Gepost op: 17 september 2011, 23:19:22
Hoe was het alweer met langs een file over de vluchtstrook?...  ;) Verder een mooi filmpje van user 'GJVDP112'!

Inderdaad, meteen een filmpje waarom ik begrijp dat veel werkgevers dergelijke filmpjes verbieden.  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1123 Gepost op: 17 september 2011, 23:21:56
Hoe was het alweer met langs een file over de vluchtstrook?...  ;) Verder een mooi filmpje van user 'GJVDP112'!

Ambulance 13-161 Amsterdam: A1 (onboard spoedrit) rijksweg A10-Zuid verkeersongeval

Wordt ook een (behoorlijk) stuk over de vluchtstrook gereden terwijl er geen sprake is van een file


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1124 Gepost op: 17 september 2011, 23:36:56
Het hele filmpje is vanaf de eerste kruising al geen reclame over het rijden van een spoedrit ... We kunnen er bladzijde's over volpraten, maar zo hoort het niet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1125 Gepost op: 18 september 2011, 00:53:08
Het hele filmpje is vanaf de eerste kruising al geen reclame over het rijden van een spoedrit ... We kunnen er bladzijde's over volpraten, maar zo hoort het niet.
Ik vind het een bijzonder lastig filmpje om een oordeel over te kunnen hebben, volgens mij is het beeld in het gehele filmpje behoorlijk versneld en is het geluid er later weer onder gezet. Het lijkt iig allemaal behoorlijk uit perspectief.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1126 Gepost op: 18 september 2011, 03:33:35
Volgens mij is het beeld in het gehele filmpje behoorlijk versneld en is het geluid er later weer onder gezet. Het lijkt iig allemaal behoorlijk uit perspectief.
Was me eerder nog niet opgevallen. Na je opmerking nog eens bekeken, het lijkt idd soms versneld te zijn. Het geluid klopt ook niet helemaal, vooral bij het viaduct is dit goed te horen.


katertje2009

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #1127 Gepost op: 18 september 2011, 11:16:17
Ik vind het een bijzonder lastig filmpje om een oordeel over te kunnen hebben, volgens mij is het beeld in het gehele filmpje behoorlijk versneld en is het geluid er later weer onder gezet. Het lijkt iig allemaal behoorlijk uit perspectief.

Ik geloof niet dat er aan gesleuteld is; de microfoon van de gebruikte camera (telefoon?) reageert traag, met demping en op het sterkste geluid; als de auto optrekt = meer motorgeluid binnen, sirene wordt dan zachter; bij remmen of uitrijden minder motorgeluid binnen, demping lager, sirene weer harder. De beperkte kijkhoek van de camera vertekent ook nog het beeld van de snelheid lijkt mij.

Het is relatief vrij veel werk om een filmpje te hermonteren en om geluid en beeld dan nog redelijk te laten kloppen, bijvoorbeeld op de plaatsen waar de sirene in de snel-modus gaat. Vraag me af of dat de moeite loont voor deze categorie filmwerk.
Er staan meer filmjes in dit topic van de 13-161 (zie o.a. reactie #1025 en #996), die geven hetzelfde beeld qua geluid en rijstijl.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1128 Gepost op: 18 september 2011, 11:36:13
Het was niet mijn bedoeling om een hele discussie aan te zwengelen. Maar nu die er toch is  ;D : Het enige wat mij opvalt is het rijden over de vluchtstrook, de rest lijkt me netjes. Bij de eerste kruising heb je goed zicht op links, wat door de camerastand niet zichtbaar is, hij rijdt daarna rustig voorbij de tram een kruispunt op en het kruispunt voor de snelweg is vrij door het tram/buslicht wat op wit staat voor linksaf. Al met al prima, toch? Sowieso lastig om iets over kruispunten te zeggen als je alleen maar het 'recht vooruit' oogpunt van de camera hebt.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1129 Gepost op: 18 september 2011, 18:17:22
.... Maar nu die er toch is  ;D : Het enige wat mij opvalt is het rijden over de vluchtstrook, de rest lijkt me netjes....

Als jullie het hebben over het moment rond 1.40, ik vind het persoonlijk niet heel raar. Vanaf het moment dat hij de bocht uitkomt zie je al dat het verkeer in de verte vastloopt. Het lijkt mij dan wel slim om dat eerste stukje ook over de vluchtstrook te gaan, dat geeft een rustiger verkeersbeeld dan dat je eerst invoegt om daarna weer richting de vluchtstrook te zien komen.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl