Wat hebben jullie op zak?

Auteur Topic: Wat hebben jullie op zak?  (gelezen 22356 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Draco

  • Anesthesioloog i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Gepost op: 27 februari 2014, 21:27:02
Hoi

Ik zie bij evenementen regelmatig dat EHBO-ers naast de EHBO-tas nog een eigen setje of holster hebben met EHBO-spulletjes.
Dus ik vroeg me af wat hebben jullie zoal bij je naast de EHBO-tas?




Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2014, 21:40:43
Koppelriem met zaklampje, tasje waar notitieboekje en 2 paar handschoenen inzitten, eventueel portofoon en kiss of life en eventueel sleutels. in een zak op de bovenbeen vaak nog flesje water voor zelf te drinken. (ook water in verbandtas zitten)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2014, 23:20:23
Je moet vooral niet teveel troep willen meeslepen, even aankijken wat je voor het soort dienst zoal nodig hebt. Met wat schrijfgerei,  schaar, rol tape, en een maaltijdsalade kom je een heel eind. ;)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2014, 00:34:16
Tijdens EHBO inzetten:
in mijn broek/jas zakken: 2 paar handschoenen, driekante doek, paar losse pleisters, 's avonds een zaklampje (3xAA maglite)

In het dagelijks leven zitten er in mijn veel gebruikte tassen (laptop tas, sporttas) een klein EHBO setje.:
handschoenen, kiss of life, snelverbandje nr1, driekante doek, reddingsdeken, schaar, pleisters

tevens een kiss of life aan mijn sleutelbos hangen

Daarnaast ligt mijn verbandtas standaard in de auto. Door mijn werk ben ik niet veel thuis (dagen van huis vaak) dus die thuis laten staan heeft geen nut. Al 1x nuttig geweest, stond met pech langs de A6, had geen gevarendriehoek, maar dus wel een pax tas met een reflecterend pax logo, toevallig ook een driehoek :P


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2014, 12:57:34
Ik heb tijdens een inzet bij:

1 holster met (trauma) schaar, handschoenensetje, pen, minimaglite, telefoon (klok). Altijd hanschoenen in mijn zakken.
Dat is eigenlijk altijd voldoende om bij te hebben. Hulpverlenen doe je bij voorkeur niet op straat, maar op een post, en daar heb je alles bij de hand.:)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2014, 21:40:57
Ligt aan de inzet, zoals de meeste wel met mee eens zullen zijn.

EHBO tas, in mijn zakken, handschoenen (heb je ze snel aan) en pleisters, aan mijn riem hangt nog een mooie schaar voor als helaas de AED gebruikt moet worden, maar is ook prima te gebruiken bij verband (beter als die kleine prut schaartjes).

Als ik de porto bij me heb, heb ik hetzelfde als bovenstaande alleen dan geen EHBO tas, deze heeft de andere dan bij zich.

Privé:
Heb ik een EHBO tas in de auto liggen, deze gaat ook mee als ik in de dienstauto van het werk moet rijden, zo weet ik precies waar wat zit. Tas al een paar keer moeten gebruiken, dus ligt er niet voor niks in. Verder heb ik in mijn jas de kiss of life en een 2 paar handschoenen zitten. Ik had in het verleden meer bij me, maar aangezien je met handschoenen al vaak de tijd prima kan overbruggen, de rest maar in de EHBO tas gedaan.

Als ik een dagje ga lopen, dan heb ik natuurlijk een basis setje in mijn tas zitten.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Draco

  • Anesthesioloog i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #6 Gepost op: 6 maart 2014, 13:12:23
Ik heb zelf altijd handschoenen, een (pupil)lampje, pen, papier, verbandschaar bij me, soms stethoscoop (ook al hoort dat niet helemaal in de EHBO thuis)


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #7 Gepost op: 6 maart 2014, 13:38:13
het pupil lampje al niet haha  98uiye
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Draco

  • Anesthesioloog i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #8 Gepost op: 6 maart 2014, 15:02:38
naja die fungeert ook prima als kleine zaklamp :P en omgekeert kan het natuurlijk ook prima, een zaklampje voorzichtig als pupil lampje gebruiken.
Vind het zelf altijd wel fijn om te weten als iemand bijv. op hoofd gevallen is of de pupillen het nog wel normaal doen of dat er al sprake is van bijv. inklemming


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #9 Gepost op: 6 maart 2014, 15:15:18
tsja, maar als EHBO heb je dat niet geleerd. Dus kan je het ook niet toepassen. Ik heb alleen een grote zaklamp in de auto liggen, omdat ik verkeersregelaars ben en in het donker de lamp verdomd handig is met verkeer regelen.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.