ai ai die politie

Auteur Topic: ai ai die politie  (gelezen 5898 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kermisfan

  • Gast
Gepost op: 20 juni 2005, 16:48:21
Woede om hard ingrijpen politie

Door Nils de Kruijff

Exploitanten van de Meernse kermis hebben geen goed woord over voor het harde optreden waarmee de politie vrijdagavond een einde maakte aan de kermis.
De Mobiele Eenheid voerde charges uit om een groepje jongeren uiteen te drijven. Vanwege de grimmige sfeer werd de kermis op last van de politie geloten. De politie meent dat het inzetten van de ME noodzakelijk was om de hoog opgelopen gemoederen tot bedaren te brengen.
Maar volgens de kermisexploitanten en andere getuiggen sloeg de vlam pas echt in de pan toen de politie met groot machtsvertoon de kermis betrad Dat was men name voor marokaanse jongeren het sein om zich massaal tegen de politie te keren

Bron: Utrechts Nieuwsblad



Politie houdt 4 mensen aan bij onrust op de kermis

Door Nils de Kruijff

De onrust op de kermis in De Meern leidde vrijdagavond tot 4 aanhoudingen.
Het ging om jongeren die zich bemoeiden met het politie_optreden en om 3 kermisexploitanten die niet snel genoeg naar de zin van de politie hun attractie sloten.
Een vrouw van een kermisexploitant werd daarbij hardhandig op de grond gewerkt door agenten. Haar 13 jarige zoon die zijn moeder te hulp schoot liep daarbij gekneusde ribben op na een trap van een politie agent!
Een motoragent ging onderweg naar de Meern hard onderuit op zijn moter. Hij moest naar het ziekenhuis worden vervoerd.
Politie woordvoerder Jens: "het begon met een ruzietje tussen twee jongeren. De politie smoorde dat in de kiem, maar een omstander die ziech er mee bemoeide stookte het vuur op. Daarop gingen steeds meer jongeren zich ermee bemoeien. De agenten hebben daarop hulp van hun collegas ingeroepen. In het stadion was Mobiele Eenhein aanwezig. Die toen naar de Meern is gekomen. Vanwege de grimmige sfeer is besloten de kermis voor die avond af te balzen.
Zaterdag verliep de kermis zonder ongeregeldheden, Ook op de slotavond, gisteren bleef het rustig

Bron: Utrechts nieuwsblad

Politie durfen volgens kermisexploitant de raddraaiers niet op te pakken.

'Zo wordt de kermis kapot gemaakt'

Door Nils de Kruijff

Kermisexploitant Rinie van de Wiel is er op zaterdagavond nog woedend over.
Op deze manier word de kermis kapotgemaakt. Als de politie meteen die twee jochies had opgepakt, was er niets aan de hand geweest. Maar door de inzet van de ME hebben ze zelf het vuurtje opgetookt. Er was weinig aan de hand maar toen begon de ellende

In het kassahok van de Tornado kijjt de Brabantse kermisondernemer terug op de rumoerige vrijdagavond. Zijn 13 jarige zoon Ricardo laat de blauwe plekken zien op zijn buik. Volgens de dokter zijn zijn ribben gekneust. "een karate trap van een agent" is de korte uitleg van Ricardo van de Wiel: "hij rende naar zijn moeder toe, toen zij door agenten tegen de grond werd gewerkt. Logisch dat je dan gek wordt. Mijn vrouw werd tegen de grond gesmeten omdat ze niet meteen haar kassa dichtgooide. Dat kon ook helemaal niet want er zaten nog mensen in de Tornado"

Klacht
Van de Wiel en zijn echtgenote werden meegeomen naar het politieburo. Om een uur of één werden ze weer vrijgelaten.
"we hebben inmiddel een klacht ingediend tegen de politie. Maar erger is nog dat deze rellen weer op het conto van de kermis worden geschreven, terweijl er feitelijk niets aan de hand was." "Ze hadden twee Marokaantjes moet oppakken die liepen te zieken. Maar dat durfde de agenten niet aan, waarop ze de ME uit utrecht maar leiten aanrukken. Die gasten hadden niks te doen bij het voetbal in Galgenwaard en kwamen hier hun gram halen. Het sloeg echt nergen op. Ze waren ook zo opgefokt omdat een collega met zijn motor onderuit was gegaan. Die frustratie moest er kennelijk even uit bij de politie"

Henk Brouwer, eigenaar van de oliebollenkraam op de kermis, wijst beschuldigend naar de politie. Brouwer werd ook aangehouden omdat hij commentaar gaf op het politei optreden en zijn kraam niet snel genoeg sloot.
Brouwer:"ze durfden twee jochies van een jaar of veertien niet aan te houden. De agenten keken gewoon een andere kant op. Pas toen tientallen ME'rs het terrein op kwamen, kwam er actie. Maar wel de verkeerde actie, want juist toen was het hek van de dam. Die agenten waren echt enorm opgefokt" Ander kermis bezoekers komen allemaal met het zelfde verhaal.

Getuige
Onder hen is M. ARil, de avond ervoor getuige van de rellen. "De politie stond hier ineens met de ME, en honden. DE sfeer werd meteen anders. Iedereen zal ons, Marokanen wel weer de schuld geven, maar de probelemen begonnen pas toen de ME hier kwam"
Twee agenten die zaterdagavond op de kermis lopen, denken er anders over. Volgens hen was de inzet van de ME vrijdagavond echt nodig, omdat de politie door een steeds groter wordende groep belaagd voelde. Polietwoordvoerder Jens onderstreept die woorden van zijn collega's. "de sfeer was grimmig"

Bron Utrechts Nieuwsblad

en mijn bron is weer

http://themepark.nl/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Board=UBB15&Number=619477&page=0&fpart=3




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2005, 16:51:48
En je punt is?? Past beter in Actueel denk ik....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


kermisfan

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2005, 16:56:06
En je punt is?? Past beter in Actueel denk ik....

Nou moet je dat nog vragen wat me punt is. Dat niet normale optreden van de politie de meern


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2005, 16:59:31
En nu moet ik dat gaan veroordelen? of wil je dat ik dingen uit ga leggen waarom dat zo werkt?...of meehuilen met de wolven "wij deden niks en hullie begonnen" ????
Foei politie de Meern...niet meer doen he??
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2005, 17:09:37
We lezen hier maar één kant van het verhaal. Vanuit jouw oogpunt blijkbaar, het slechte optreden van de politie.
Ik zou dan ook wel de motivatie van de politie willen weten, hun kant van het verhaal dus. Dan is het een vollediger plaatje en is het beter te beoordelen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nick

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2005, 17:30:28


en mijn bron is weer

http://themepark.nl/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Board=UBB15&Number=619477&page=0&fpart=3


Nee he, geen Themepark hier aub

Het is ook nooit goed he, de ene keer treden ze te zacht op en nu weer te hard  :-\ :-\


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2005, 17:45:58
Bron Utrechts Nieuwsblad

en mijn bron is weer

http://themepark.nl/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Board=UBB15&Number=619477&page=0&fpart=3


Ik ken het Utrechts Nieuwsblad niet, maar ik heb nog niet eerder zoveel schrijf- en typfouten in een krantenartikel gelezen...  :-\

bAdemArk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2005, 18:16:10
Woede om hard ingrijpen politie

Door Nils de Kruijff

Exploitanten van de Meernse kermis hebben geen goed woord over voor het harde optreden waarmee de politie vrijdagavond een einde maakte aan de kermis.
De Mobiele Eenheid voerde charges uit om een groepje jongeren uiteen te drijven. Vanwege de grimmige sfeer werd de kermis op last van de politie geloten. De politie meent dat het inzetten van de ME noodzakelijk was om de hoog opgelopen gemoederen tot bedaren te brengen.
Maar volgens de kermisexploitanten en andere getuiggen sloeg de vlam pas echt in de pan toen de politie met groot machtsvertoon de kermis betrad Dat was men name voor marokaanse jongeren het sein om zich massaal tegen de politie te keren
De laatste zin....Dan heb ik al niet meer het idee dat de politie het uitgelokt heeft... Die zijn alleen maar met "machtsvertoon" de kermis opgekomen waarop er dus gereageeerd wordt door zich tegen de politie te keren.... Je zou ook het signaal kunnen begrijpen, en dat signaal zal ook wel duidelijk gemaakt zijn: Dat je weg moet....als je gewoon weggaat is er niets aan de hand.....




Politie houdt 4 mensen aan bij onrust op de kermis

Door Nils de Kruijff

De onrust op de kermis in De Meern leidde vrijdagavond tot 4 aanhoudingen.
Het ging om jongeren die zich bemoeiden met het politie_optreden en om 3 kermisexploitanten die niet snel genoeg naar de zin van de politie hun attractie sloten.
Een vrouw van een kermisexploitant werd daarbij hardhandig op de grond gewerkt door agenten. Haar 13 jarige zoon die zijn moeder te hulp schoot liep daarbij gekneusde ribben op na een trap van een politie agent!
Als je je er niet mee bemoeit loop je ook geen klappen op..... ::)
Een motoragent ging onderweg naar de Meern hard onderuit op zijn moter. Hij moest naar het ziekenhuis worden vervoerd.
Geen idee wat dit met de zaak te maken heeft
Politie woordvoerder Jens: "het begon met een ruzietje tussen twee jongeren. De politie smoorde dat in de kiem, maar een omstander die ziech er mee bemoeide stookte het vuur op. Daarop gingen steeds meer jongeren zich ermee bemoeien.
Ow...ik dacht dat de politie begonnen was???? ???

De agenten hebben daarop hulp van hun collegas ingeroepen. In het stadion was Mobiele Eenhein aanwezig. Die toen naar de Meern is gekomen. Vanwege de grimmige sfeer is besloten de kermis voor die avond af te balzen.

Zal inderdaad niet echt gezellig meer geweest zijn.... en als het afgeblazen wordt staat je nog 1 ding te doen toch?? Weggaan!!!

Zaterdag verliep de kermis zonder ongeregeldheden, Ook op de slotavond, gisteren bleef het rustig
Dus het kan wel??
 
Politie durfen volgens kermisexploitant de raddraaiers niet op te pakken.

'Zo wordt de kermis kapot gemaakt'

Door Nils de Kruijff

Kermisexploitant Rinie van de Wiel is er op zaterdagavond nog woedend over.
Op deze manier word de kermis kapotgemaakt. Als de politie meteen die twee jochies had opgepakt, was er niets aan de hand geweest. Maar door de inzet van de ME hebben ze zelf het vuurtje opgetookt. Er was weinig aan de hand maar toen begon de ellende
Volgens mij heeft de politie geprobeerd om het te regelen....maar als iedereen zich ermee bemoeit en druk gaat lopen doen wordt je als je daar met z'n tweeen staat best zenuwachtig van, en kan ik me voorstellen dat je vraagt om versterking.....


In het kassahok van de Tornado kijjt de Brabantse kermisondernemer terug op de rumoerige vrijdagavond. Zijn 13 jarige zoon Ricardo laat de blauwe plekken zien op zijn buik. Volgens de dokter zijn zijn ribben gekneust. "een karate trap van een agent" is de korte uitleg van Ricardo van de Wiel: "hij rende naar zijn moeder toe, toen zij door agenten tegen de grond werd gewerkt. Logisch dat je dan gek wordt. Mijn vrouw werd tegen de grond gesmeten omdat ze niet meteen haar kassa dichtgooide. Dat kon ook helemaal niet want er zaten nog mensen in de Tornado"
Niet netjes om daar inderdaad niet op te wachten... maar als je dan als een idioot op de ME afrent die "aan het werk zijn" krijg je inderdaad klappen....

Klacht
Van de Wiel en zijn echtgenote werden meegeomen naar het politieburo. Om een uur of één werden ze weer vrijgelaten.
"we hebben inmiddel een klacht ingediend tegen de politie. Maar erger is nog dat deze rellen weer op het conto van de kermis worden geschreven, terweijl er feitelijk niets aan de hand was." "Ze hadden twee Marokaantjes moet oppakken die liepen te zieken.
Dat lukte dus niet omdat de rest van het "brave publiek" zich ertegenaan bemoeide ::)
Maar dat durfde de agenten niet aan, waarop ze de ME uit utrecht maar leiten aanrukken. Die gasten hadden niks te doen bij het voetbal in Galgenwaard en kwamen hier hun gram halen. Het sloeg echt nergen op. Ze waren ook zo opgefokt omdat een collega met zijn motor onderuit was gegaan. Die frustratie moest er kennelijk even uit bij de politie"
Een agent onderuit op de motor zal gerust effect hebben....maar om nou alles daarop te schuiven...
Henk Brouwer, eigenaar van de oliebollenkraam op de kermis, wijst beschuldigend naar de politie. Brouwer werd ook aangehouden omdat hij commentaar gaf op het politei optreden en zijn kraam niet snel genoeg sloot.
Wie niet luisteren wil......

Brouwer:"ze durfden twee jochies van een jaar of veertien niet aan te houden. De agenten keken gewoon een andere kant op. Pas toen tientallen ME'rs het terrein op kwamen, kwam er actie. Maar wel de verkeerde actie, want juist toen was het hek van de dam. Die agenten waren echt enorm opgefokt" Ander kermis bezoekers komen allemaal met het zelfde verhaal.
Dat zal gerust...en ze hebben zich natuurlijk ook nergens mee bemoeit en zich netjes op eerste vordering verwijderd ::)
Getuige
Onder hen is M. ARil, de avond ervoor getuige van de rellen. "De politie stond hier ineens met de ME, en honden. DE sfeer werd meteen anders. Iedereen zal ons, Marokanen wel weer de schuld geven, maar de probelemen begonnen pas toen de ME hier kwam"
volgens mij begonnen de problemen met de vechtpartij die uit elkaar gehaald werd waar omstanders zich mee bemoeiden ::)

Twee agenten die zaterdagavond op de kermis lopen, denken er anders over. Volgens hen was de inzet van de ME vrijdagavond echt nodig, omdat de politie door een steeds groter wordende groep belaagd voelde. Polietwoordvoerder Jens onderstreept die woorden van zijn collega's. "de sfeer was grimmig"
en ik kan me daar best iets bij voorstellen


Bron Utrechts Nieuwsblad
en mijn bron is weer
http://themepark.nl/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Board=UBB15&Number=619477&page=0&fpart=3
En dan is nu de vraag: Wat denk je ermee op te schieten dit verhaal hier te plaatsen zonder dat een van de betrokken agenten zich kan verweren??? ik heb hierboven een hoop getypt, en het zal volgens sommigen wel weer "verdedigen" zijn...maar ook die politieagenten doen gewoon hun werk....en als je ze gewoon hun werk laat doen heb je er ook geen last van ::)
Citaat
Citaat
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2005, 18:33:22
HEEY dit verhaal lijkt op een verhaal wat ik ook ken, paar jaar geleden, kermis aalsmeer
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sven

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2005, 12:47:58
Ik ga helemaal met jvo mee. En waarom wordt de sfeer grimmig als er politie is? Laat ze lekker staan. Je hoeft niet op ze te reageren. Zeg bijvoobeeld "goede avond" tegen ze en neem nog een lekkere suikerspin. En ach, als ze zeggen dat je het gebied moet verlaten dan doe je dat toch gewoon? Wat denk je? Dat de politie terug komt op haar beslissing als je maar hard genoeg terugvecht? Als de politie de beslissing heeft genomen een gebied te ontruimen dan gebeurt dat ook. Werk er gewoon aan mee en je zal geen klappen vangen. Werk tegen en de kans om tegen een klap op te lopen is dan groter. Op zich geen probleem om terug te vechten, maar wees dan zo sportief om toe te geven dat je zelf die beslissing hebt genomen.

Je laten uitdagen door de politie of wie dan ook is mijn inziens een teken van psychische zwakte.