Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 518247 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #890 Gepost op: 17 mei 2007, 10:06:44
Hoop inderdaad dat Dirk een nadere uitwerking kan geven van het ISO-verhaal.  O0

Royke777 je geeft aan dat 1/250 ook had volstaan, maar je belichting dan? want dat betekent dat je F-getal nog wel een aardig stukje omhoog moet?! (hoor graag of dat jouw werkwijze dan is!)

Heb ook nog een foto van de heli tegen de donkere lucht aan, zonder bomen. De plaats ik nog wel een keer vandaag!

Als je sluitertijd omlaag gaat zal er inderdaad meer licht binnenkomen wat resulteerd in een  hogere belichting  ,waardoor je je diafragma iets moet knijpen .
Dit betekend dat je meer scherptediepte had gehad , tja of je da tnou mooi vind of niet , maar zo'n mooie swing in de bladen van de heli vind ik ook wel mooi .
bij 1/250 afhankelijk van het licht kom je uit op F13 ofzo .
Probeer dit maar eens op de TV stand ( canon ) en de sluitertijd vastzetten op 1/250 de camera zoekt zelf het diafragma en  we kunnen dan zelf nog stapjes over of onder belichten .
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #891 Gepost op: 17 mei 2007, 12:07:51
Even vraagje, in mijn database hang ik aan elk voertuig/vliegtuig/vaartuig een merk/type. Kan iemand me helpen aan de juiste benaming hiervoor voor de LifeLiner 3 uit Nijmegen (PH-ELP), de LifeLiner 5 (PH-MAA) en de (oude?) van Groningen, de D-HSAN?

Wat is de standplaats van de LL5 wanneer deze niet gebruikt wordt?

Bedankt,

Peter


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #892 Gepost op: 17 mei 2007, 12:22:55
D-HSAN:

Model: EC135 P2
Registratienummer: LBA3061
Serienummer: 0276
Bouwjaar: 2003


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #893 Gepost op: 17 mei 2007, 16:15:35
Even vraagje, in mijn database hang ik aan elk voertuig/vliegtuig/vaartuig een merk/type. Kan iemand me helpen aan de juiste benaming hiervoor voor de LifeLiner 3 uit Nijmegen (PH-ELP), de LifeLiner 5 (PH-MAA) en de (oude?) van Groningen, de D-HSAN?

Wat is de standplaats van de LL5 wanneer deze niet gebruikt wordt?

Bedankt,

Peter

Ik heb gehoord dat zijn standplaats Rotterdam-Airport is als hij niet wordt gebruikt.
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #894 Gepost op: 17 mei 2007, 16:22:17
Even een vraagje tussendoor: waarom zijn de vorige helikopters van het type MD Explorer 902 (bv. de ph-rvd) vervangen door de Eurocopter?? Die vond ik juist de mooiste :'(
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


brielle

  • Gast
Reactie #895 Gepost op: 17 mei 2007, 18:35:59
Even een vraagje tussendoor: waarom zijn de vorige helikopters van het type MD Explorer 902 (bv. de ph-rvd) vervangen door de Eurocopter?? Die vond ik juist de mooiste :'(

als je daar mee de oude bolkow bedoelt?
omdat de motoren niet meer betrouwbaar waren als een van de 2 motoren uitviel was het niet meer veilig om door te vliegen op één motor en moest hij gelijk gaan landen en dat was niet zo handig met bijvoorbeeld de stad rotterdam daar kan je niet over even makkelijk de helikopter neerzetten,, ik hoop dat je dit bedoel O0


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #896 Gepost op: 17 mei 2007, 18:39:06
als je daar mee de oude bolkow bedoelt?
omdat de motoren niet meer betrouwbaar waren als een van de 2 motoren uitviel was het niet meer veilig om door te vliegen op één motor en moest hij gelijk gaan landen en dat was niet zo handig met bijvoorbeeld de stad rotterdam daar kan je niet over even makkelijk de helikopter neerzetten,, ik hoop dat je dit bedoel O0

Die bedoeld die volgens mij niet, ik ben blij dat die Bolkow weg is, kotslelijk ding, daar zullen veel mensen het niet mij eens zijn ^-^

Hij bedoeld deze:



Foto: flug-revue


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #897 Gepost op: 17 mei 2007, 18:41:47
Die bedoel ik inderdaad deze de MD Explorer 902

CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #898 Gepost op: 17 mei 2007, 20:07:54
Die MD Explorer waren geexploiyteerd door schreiner aviation als ik het goed heb. Die hadden destijds de aanbesteding gewonnen (voor het noorden des lands). Nu is ie weer terug bij de ANWB / ADAC voor heel Nederland, met de Eurocopter EC 135.

Iets van die strekking ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #899 Gepost op: 17 mei 2007, 20:51:01
Even vraagje, in mijn database hang ik aan elk voertuig/vliegtuig/vaartuig een merk/type. Kan iemand me helpen aan de juiste benaming hiervoor voor de LifeLiner 3 uit Nijmegen (PH-ELP), de LifeLiner 5 (PH-MAA) en de (oude?) van Groningen, de D-HSAN?

Hier heb ik iets gezet over het type helikopter
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15013.msg467415.html#msg467415
De PH-MAA is van het type EC135 T2+
Geloof niet alles wat je denkt.