Inhoud bewust blauw

Auteur Topic: Inhoud bewust blauw  (gelezen 16050 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

koeneb

  • Gast
Gepost op: 12 maart 2014, 13:32:57
Wie kan me vertellen wat de avond van bewust blauw in houd, wat kan ik verwachten, en waar moet ik eventueel rekening mee houden?

mijn dank is groot




Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2014, 13:37:07
Ik citeer:
Tijdens de 1e selectiedag word je aan het denken gezet over de inhoud van het politievak. Met actieve elementen komen vraagstukken en dilemma's uit de praktijk aan bod. Heb je een realistisch beeld van het beroep? Ben je je bewust van de impact van het werk op je sociale leven?

Het doel van de 1e selectiedag is voor jezelf bepalen of het politiewerk echt iets voor je is. Naast de groepsopdrachten is er gelegenheid om je persoonlijke vragen individueel te stellen.

Je moet vooral jezelf zijn, eerlijk antwoord geven. En wees niet bang om even een stilte te laten vallen om ergens over na te denken. Het kan zijn dat ze vragen naar de situatie in jouw stad(sdeel). En dan oppervlakkig, weet wat er ongeveer speelt (lees het buurtblad een keer door), weet wie de burgermeester is, etc..
Denk er ook eens over na waarom jij bij de politie wil. Is dat om de actie? Om het mensen helpen? Om bij te dragen aan de maatschappij? "Elk" antwoord is goed, zolang je daar een goede argumentatie bij hebt.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2014, 16:58:48
Waarom wil jij bij de politie?

Ik wil bij de politie om mensen te helpen... Dat kan bij de Albert Heijn ook..
Ik wil bij de politie omdat het zo gevarieerd is....Dat is het bij het tuincentrum ook..
Ik ben dienstverlenend ingesteld....Das mooi, dat kunnen ze in het bejaarde tehuis ook goed gebruiken..

Dit soort vragen moet je dus goed over nadenken. Zorg ervoor dat je je antwoorden kan onderbouwen.

Succes!
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2014, 14:04:16
Het is vermoedelijk ook afhankelijk van in welke regio je solliciteert.

De bewust blauw waar ik bij aanwezig was duurde een hele middag. Allereerst kregen we een presentatie over alle functies bij de politie, arbeidsvoorwaarden ect. Vervolgens legde de voorlichters diverse vragen voor waarbij je bij punt a, b of c moest gaan staan en vervolgens je antwoord toelichten. Dit gevolgd door een korte pauze.

Na de pauze kreeg een ieder om-en-om de 'blauwe pet' op en moest optreden bij een bepaalde casus optreden, om te voelen hoe het is om op te treden als een agent zijnde. Daarna moesten we antwoorden op stellingen en ons antwoord toelichten.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2014, 10:05:14
Hallo iedereen,

Mijn naam is Sjoerd, ik ben 20 jaar en woon in Noordwijk zh.
Ik heb gesolliciteerd voor de functie tot hoofdagent, en ben 19 mei a.s uitgenodigd voor bewust blauw in Apeldoorn ! :)

Zijn er nog meer mensen van het forum die ook op deze dag voor bewust blauw komen ?
Nog tips ?

Ik heb er zin in !  O0
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Jasmijn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2014, 12:55:38
Hi!

Ik heb net als jij gesolliciteerd voor hoofdagent regio Oost-Nederland. 30 april had ik bewust blauw, super interessante en leerzame dag die mijn interesse alleen maar verder aangewakkerd heeft! 25 juni mag ik op voor de 2e selectiedag, ik kijk er naar uit!

Groetjes Jasmijn


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2014, 09:33:16
Citaat van: Jasmijn link=msg=1265803 date=1399546538
Hi!

Ik heb net als jij gesolliciteerd voor hoofdagent regio Oost-Nederland. 30 april had ik bewust blauw, super interessante en leerzame dag die mijn interesse alleen maar verder aangewakkerd heeft! 25 juni mag ik op voor de 2e selectiedag, ik kijk er naar uit!

Groetjes Jasmijn

Gezellig !, succes met de sporttest ;)
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2014, 19:00:54
Ik heb selectiedag 1 al gehad op 2 mei, in Apeldoorn, voor regio Oost-Nederland.

Selectie dag 2 heb ik woensdag 4 juni :)

Voor jullie natuurlijk ook heel veel succes :)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2014, 18:13:50
Zo ,

Bewust blauw was een zeer gezellige en nuttige dag !
Ook wij mochten in de rol van een agent kruipen door met een jas aan een casus na te spelen.
De mevrouw van werving en selectie vertelde mij dat als ik niet zou verhuizen ik net zo goed niet kan solliciteren. De hoofdagent die ook aanwezig was vertelde echter dat het helemaal niet uitmaakt en je na de opleiding gewoon kan switchen van korps via een soort interne marktplaats zoals hij dat noemde. Kan iemand dit bevestigen ?

10 juni heb ik selectiedag 2 in Amsterdam, gelukkig een stuk dichterbij ( 30 min rijden ) ipv 1.20 uur

Grtz !
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2014, 20:30:14
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1269419 date=1400688830
De hoofdagent die ook aanwezig was vertelde echter dat het helemaal niet uitmaakt en je na de opleiding gewoon kan switchen van korps via een soort interne marktplaats zoals hij dat noemde. Kan iemand dit bevestigen ?

Nee. Dit was al niet zo makkelijk maar de afgelopen paar jaren ligt het met de reorganisatie helemaal op zijn gat. Er is namelijk een stop ivm de personele reorganisatie. Eenheden zijn er bovendien niet happig op dat dit gebeurd.

Ik ben zelf 8 maanden na de opleiding overgestapt maar dit is vooral dankzij heel veel mazzel. Ik ken er zat die al 5 jaar of langer bezig zijn over te stappen met nog 0,0 resultaat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein