Rapport binnen

Auteur Topic: Rapport binnen  (gelezen 10681 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Gepost op: 9 april 2014, 19:25:43
Hoi allemaal,
Ik heb net mijn rapport binnen voor de Vrijwillige Politie.
De scores die ik heb behaald voor de competenties zijn:

Integriteit: 4
Stressbestendigheid: 5
Overwicht: 3
Communicatieve vaardigheden: 3
Contactgerichtheid: 4
Inlevingsvermogen: 4
Initiatief: 6
Flexibiliteit: 5
Besluitvaardigheid: 4
Zelfinzicht: 5
Tolerantie: 4

Mijn somscore is: 35

Ik heb voor overwicht een 3 gekregen omdat ze me wat jeugdig en onervaren vinden overkomen, gelukkig kan ik hier aan werken en ben ik me ervan bewust. Ik lach veel, ben best spontaan en informeel, maar ik toon 'een flinke dosis lef en laat me niet snel intimideren' volgens het rapport haha. Verder waren ze best wel positief over mij. Deel B kwam voor mij als een verrassing na het behalen van mijn sporttest, ze vroegen of ik in de middag tijd had, dus dat vond ik wel prima. Je kan je er toch niet echt op voorbereiden.
Ik vind het jammer van de overwicht!! Dus alle tips om niet jeugdig en onervaren over te komen zijn meer dan welkom. Voor communicatieve vaardigheden een 3 snap ik wel, ik moet wat formeler praten. Verder ben ik natuurlijk wel heel blij dat ik het heb gehaald!  ;D


eat or be eaten


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 9 april 2014, 22:34:57
Communicatieve vaardigheden is niet formeel praten. Een groot deel van de klanten waar de politie mee in aanraking komt snappen daar niet zoveel van. Dan kan je beter gewoon dom lullen, kom je veel verder mee ;). Voor goede communicatieve vaardigheden moet je ook op het niveau van je gesprekspartner kunnen zakken en overredingskracht hebben. Allemaal dingen die je leert in de praktijk.

Ik denk dat dit ruimschoots voldoende is voor de VP. Succes :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #2 Gepost op: 10 april 2014, 11:53:11
Citaat van: Chazia link=msg=1257266 date=1397064343
Ik vind het jammer van de overwicht!! Dus alle tips om niet jeugdig en onervaren over te komen zijn meer dan welkom. Voor communicatieve vaardigheden een 3 snap ik wel, ik moet wat formeler praten. Verder ben ik natuurlijk wel heel blij dat ik het heb gehaald!  ;D
Hoi Chazia,
Dat overwicht komt vanzelf. Ik had hetzelfde "probleem", maar tijdens de opleiding leer je snel overwicht te hebben. Ook over communicatieve vaardigheden wordt van alles verteld. En zoals DiNozzo ook al zei, ruimschoots voldoende voor een vrijwilliger.
Succes met de laatste loodjes :)
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2014, 14:17:00
Hoe werkt dat systeem van somscore? Kijken ze alleen naar het totaal of is er een ondergrens per onderdeel?


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2014, 16:35:17
Citaat van: Gelderland link=msg=1257634 date=1397218620
Hoe werkt dat systeem van somscore? Kijken ze alleen naar het totaal of is er een ondergrens per onderdeel?
Het totaal is volgens mij het belangrijkst en ik dacht een 3 als ondergrens (3 = voldoende).
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2014, 17:44:32
Het totaal is belangrijk, maar ook moet je voor bepaalde competenties boven het ondergrens scoren.
Voor elke niveau is dat anders. Hoe hoger het niveau hoe hoger je somscore moet zijn en dan leggen ze ook die ondergrens wat hoger natuurlijk.
Bijvoorbeeld voor niveau 2 moet je in totaal minimaal 23 punten hebben en voor niveau 4 minimaal 30 in totaal. Voor overwicht moet je minimaal bij niveau 2, een 3 score voor stressbestendigheid minimaal een 3 etc Bij Politiekundige Bachelor bijvoorbeeld, moet je daar minimaal weer een 4 of 5 volgens mij voor scoren en voor stressbestendigheid ook weer wat hoger. Ik hoop dat je mijn uitleg beetje begrijpt.
eat or be eaten


guest15549

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2014, 01:59:24
Beetje oud topic maar wel relevant;
Ik ben vorig jaar afgewezen op mijn rapport, ik had gesolliciteerd naar de functie van politievrijwilliger en ik was tijdens deel B net 17 jaar oud. Ik had op alle competenties voldoende gescoord met een totaal aantal punten van 33, of iets in die richting. Alleen op overwicht had ik een twee en dat was onvoldoende.

Ik heb zelf aan het overwicht gewerkt door op een middelbare school gymles te geven aan verschillende klassen, van brugklassen tot bovenbouwklassen vwo (die dus ongeveer net zo oud als mij waren). Bij die lessen zat er wel een leraar bij maar ik deed de gymles zelf, van het voorbereiden van de lessen tot het geven van instructies. Nu ga ik over een paar maanden weer solliciteren als vrijwilliger en ik ben er van overtuigd dat deze ervaring (ruim 30 uur lesgeven) zeker zal bijdragen. Als ik mijn eerste les vergelijk met hoe ik het nu aanpak zie ik zelf al een enorm verschil.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2014, 11:28:26
Goed initiatief. Met deze ervaring op zak heb je er in ieder geval veel aan gedaan om het de volgende keer wel te halen. Vertel dat ook zeker in het gesprek dat je dan weer zult hebben met de selectiepsycholoog. Dat je er zo mee bezig bent zegt iets over je motivatie en misschien levert dat zelfs nog een klein voordeeltje op in de beeldvorming.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2014, 11:46:15
Citaat van: RS496 link=msg=1269949 date=1400803164
...

Als ik mijn eerste les vergelijk met hoe ik het nu aanpak zie ik zelf al een enorm verschil.

De belangrijkste vragen voor jezelf zijn: Wat doe je nu anders dan in het begin? Hoe heb je die verandering bereikt?

Als je dat voor jezelf kunt beantwoorden kan dit helpen om ook in andere situaties dan de gymles overwicht situaties te creëren.

Succes!

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2014, 16:07:50
Ik heb ook net mijn rapport binnen gehad, alleen klopt er niks van de tijden van de fysieke vaardighedentoets. Zo staat er dat ik 17 jaar ben, de gestelde tijd 3:46 is en dat ik 3:43 heb gelopen. Dit alles klopt niet (Ben 24 en liep 2:49, normtijd was volgens mij 3:08). Kan het zijn dat ze een fout hebben gemaakt of iets dergelijks?