amsterdam chevy

Auteur Topic: amsterdam chevy  (gelezen 2123 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

miv

  • Gast
Gepost op: 27 juni 2005, 15:01:40
waarom zijn eigenlijk de chevys van o.a de ggd /vza wit met neon oranje? ik dact dat die dingen altijd geel moesten zijn? of hoeft dat niet perse?




ambulance mark

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2005, 15:11:48
De gele kleur met de rode en blauwe strepen is niet verplicht, maar als je dit  toepast op een ambu dan krijg je wel subsidie en dat krijg je in andere gevallen niet.

Als een witte ambulances geel word overgespoten en met blauwe en rode strepen word beplakt dan word een deel van deze kosten vergoed, ook weer door subsidie.

Ik vind het geel mooi maar die ''VZA'' ambulances hebben ook wel wat.

[verwijderd door de admin]


miv

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2005, 15:30:00
die subsidies geld dat ook voor particuliere diensten, en wat voor subsides zijn dat dan?


ambulance mark

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2005, 15:38:41
die subsidies geld dat ook voor particuliere diensten, en wat voor subsides zijn dat dan?

Die subsidies zijn voor de ambulance sector, het lijkt me dat ze dan ook voor particulieren diensten zijn.
Het is gewoon een soort beloning eigenlijk, de overheid wil zo proberen om gelijke ambulances op de weg te krijgen ze kunnen het alleen niet verplichten.
En de Vza en ggd rotterdam of amsterdam blijven gewoon doorijden met hun striping en krijgen zo geen subsidie.

[verwijderd door de admin]


ambulance mark

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2005, 15:45:49
Ik heb net op een site met tweedehands ambulances gekeken .

Voor een gebruikte witte chevy ''VZA'' ambulance met ongeveer 200.000 km op de teller betaal je rond de 10.000 euro.

Voor een vergelijkbare gele chevy ambulance met rode en blauwe strepen en weer ongeveer 200.000 km op de teller betaal je bijna 15.000 euro.

Een groot verschil dus als je een nieuwe witte ambulance aanschaft krijg je geen subsidie en de inruil prijs is veel lager.

Maar daar zal de VZA denk ik niet mee zitten want deze ambulances worden allemaal geleast.


miv

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2005, 15:49:25
wanneer het de biza striping en woord ambulance heeft, is het dan ook verplicht alle aparatur wat wettelijk in een ambulance moet zitten, (waar ik naar toe wil is een ambu bv voor evenmenten als als first responder/liggend vervoer) moet erdan alle apparatuur in zitten van een volledige ambu?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2005, 15:54:24
Denk het niet. Op de SIGMA bussen staat ook 'ambulance'. En hier zit ook geen uitrusting in wat behoord tot een ambulance.


miv

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2005, 15:58:01
ja ik weet het dus ook niet zeker, maar ik dacht ergens te horen dat als je geel, biza striping , ambulance, ook alle wettelijke appartuur erin moet,


ambulance mark

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2005, 16:09:49
wanneer het de biza striping en woord ambulance heeft, is het dan ook verplicht alle aparatur wat wettelijk in een ambulance moet zitten, (waar ik naar toe wil is een ambu bv voor evenmenten als als first responder/liggend vervoer) moet erdan alle apparatuur in zitten van een volledige ambu?

Een ambulance moet voldoen aan NEN-EN 1789, dit zijn bepaalde eisen  waaraan een ambu moet voldoen. Dit zijn dus de ambulances die bij de ambulance diensten rijden.
Maar of er voor hulpambulances en liggend vervoer eisen zijn weet ik niet, de uitrusting van deze voertuigen is in ieder geval minimaal.


miv

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2005, 16:26:36
ja, want ik vroeg mij dat, nou eens af, want was ff bezig met het uitzoeken ervan, een """Droom"""was om een e klasse ambu (zo eentje: (ambulancetechniek.nl) en dan op het niveau, ehv, zuurstof, aed, verbanden, sam splinten (mobiele spalken), maar ook 1 iemand op een wat hoger niveau (werken met meer apparatuur) en dan op evenementen en dergelijk, auto crossen, zwarte cross, etc etc, en als first response bij reanimatie of zo, en vroeg mij dus af of je auto geel mag zijn, maar voor dit idee lijkt mij de kleur zoals op de foto ook veel geschikter. (vrijwillig) natuurlijk is het niet mogelijk om dan een nieuwe auto te kopen, maar een gebruikte (oook niet zon giga oude, haha)