Bewust Blauw

Auteur Topic: Bewust Blauw  (gelezen 17799 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tayfun K

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 26 april 2014, 21:17:45
Goede Avond mensen!

Ik heb op 6 mei, mijn eerste selectiedag (Bewust Blauw)..
Ik heb gesolliciteerd als politie vrijwilliger in Den Haag.
Ik ben pas 17 en ik ben één keer met aanraking geweest met de politie.
Het stelde niet veel voor, het was een klein grapje met de telefoon. Ik was toen pas 13 jaar, net in de pubertijd en ik wou stoer doen met mijn telefoon.
Ik heb op 6 mei dus mijn eerste selectie dag en ik ben heel erg zenuwachtig.
Graag wil ik jullie ervaringen met Bewust blauw, hoe het is afgelopen, wat ze ong. vragen, hoe ik ong. moet antwoorden.
Ik zal het heel erg op prijs stellen, als jullie mij een beetje over die dag vertellen.
Kan ik tijdens Bewust Blauw, ook referenties geven, zoals mijn baan bij de Kruidvat?
Of mijn school als referentie?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Tayfun Kayahan




Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #1 Gepost op: 27 april 2014, 10:31:05
De belangrijkste tip die ik je kan meegeven is blijf ten alle tijden jezelf, en ben altijd eerlijk!
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #2 Gepost op: 27 april 2014, 11:31:18
Die tip deel ik ook. Eerlijkheid staat heel hoog bij de politie. Qua vragen is het heel moeilijk aan te geven wat er zal komen. Maar ga er vanuit dat je 3 goede eigenschappen en 3 slechte eigenschappen zal moeten toelichten.
En natuurlijk de vraag. Waarom wil jij bij de politie werken?

Referenties ( indien jij eerlijk antwoord geeft ) zullen jou alleen maar ondersteunen in jouw antwoorden. Dus zeker aangeven.

Hoe bewust blauw precies verloopt durf ik niet te zeggen. Ik kom uit de lichting voor bewust blauw. Maar het heeft veel weg van een gezamenlijke voorlichting hoe en wat het politievak inhoud en daarna een 1op1 gesprek met de vragen die ik eerder benoemde.

In ieder geval heel veel succes!


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #3 Gepost op: 27 april 2014, 12:20:11
Ik heb onlangs Bewust Blauw gehad. Het was in mijn geval alleen een voorlichting zonder persoonlijk gesprek. Het doel is om je bewust te maken van wat het politiewerk inhoudt.
Ze zullen vragen stellen aan de groep en dan moet je bij het goede antwoord gaan staan. Hier zal dan over gediscussieerd worden. (Waarom kies je dat antwoord etc.)

Mijn advies is, lees je even in over het politiewerk en ook de over de opleiding die je wilt gaan volgen bij de politie. Kies je eigen antwoorden en laat je niet leiden door de groep ;)


Tayfun K

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #4 Gepost op: 27 april 2014, 18:03:53
Dankjewel voor al jullie reacties, die hebben mij zeker gemotiveerd om beter te voorbereiden in o.a. 3 eigenschappen etc.

Dankjewel allemaal!!


smannie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #5 Gepost op: 30 april 2014, 12:22:54
Hallo allemaal,

Ik heb gisteravond mijn bewust blauw selectiedag gehad.
Ik zal er vooral niet teveel over piekeren, het is meer een informatieve dag waar je leert hoe het politievak in elkaar zit en wat je zoal kan verwachten.
Er wordt niks genoteerd op deze dag dus je kan ook niet afgekeurd worden, als je het na deze dag nog steeds leuk vindt wordt je automatisch doorgeschakeld naar de tweede selectiedag.

Wees vooral jezelf en geniet van deze dag ik vond het heel leuk en heeft me een goede indruk gegeven dat ik het juist nog meer wil!


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #6 Gepost op: 30 april 2014, 15:26:09
Hallo Smannie,

Dank voor je reactie. Waar had jij deze eerste selectiedag en was er nog ruimte voor individuele vragen?


smannie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #7 Gepost op: 30 april 2014, 15:29:28
Mijn selectiedag was bij de eenheid Den Haag,

En er is op ieder moment van de hele "dag" moment om vragen te stellen.
En als ze hun praatje hebben afgerond kan je ook nog vragen stellen die bijvoorbeeld alleen voor jou van belang zijn.
Ze gaan goed om met de vragen, luisteren erg goed en weten bijna overal antwoord op


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #8 Gepost op: 30 april 2014, 15:40:40
Top! Ik moet nog even wachten. 19 mei mag ik naar Bewust Blauw.


smannie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #9 Gepost op: 30 april 2014, 15:59:40
succes! 19 mei heb ik mijn tweede dag! sporttest en cognitieve capiciteitentest!