Sporttenue

Auteur Topic: Sporttenue  (gelezen 13948 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Gepost op: 1 mei 2014, 12:30:01

Goedemiddag allemaal,

Over een paar weken mag ik (eindelijk!  098uo) beginnen met de opleiding (hoofd)agent in Den Haag. Enige weken geleden heb ik een afspraak gehad in Apeldoorn voor het passen van het uniform. Het meeste was op voorraad, een tweede pantalon is inmiddels nageleverd maar een aantal onderdelen van de sportkleding was nog niet op voorraad, te weten:

- Sportschoenen buiten
- Sportschoenen binnen
- Sportbroek
- Sportshirt d/bl
- Trainingspak

Nu kreeg ik vandaag een brief met de uitnodiging voor de start van de opleiding, met daarin de volgende zin:

"Verder attenderen wij je erop dat je zelf een sporttenue moet aanschaffen. Deze bestaat uit een donkerblauw trainingspak, shirt, sokken en korte broek. Een andere kleur is niet toegestaan."

Ik heb Apeldoorn gebeld maar zij wisten mij alleen te vertellen dat er inderdaad een vertraging is in de levering van de sportkleding. Kunnen jullie hier wat licht op werpen? Welk merk wordt er vanuit de Politie geleverd en waar zou ik deze het beste kunnen aanschaffen? Worden de aanschafkosten (deels) vergoed of moet ik dit zelf betalen?




Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2014, 12:37:14
Voorheen was het zo dat de sportkleding door vtspn werd geleverd, samen met het uniform en de rest van de kleding.
Echter heb ik begrepen dat de leverancier failliet is of dat het contract was afgelopen, waardoor er dus geen sportkleding meer verstrekt kan worden.
Vermoedelijk dien je dit nu dus zelf aan te schaffen. Of je dit ergens kan declareren moet je bij je eenheid navragen.


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2014, 16:01:25
Citaat van: JeroenV link=msg=1263911 date=1398940201
Goedemiddag allemaal,

Over een paar weken mag ik (eindelijk!  098uo) beginnen met de opleiding (hoofd)agent in Den Haag. Enige weken geleden heb ik een afspraak gehad in Apeldoorn voor het passen van het uniform. Het meeste was op voorraad, een tweede pantalon is inmiddels nageleverd maar een aantal onderdelen van de sportkleding was nog niet op voorraad, te weten:

- Sportschoenen buiten
- Sportschoenen binnen
- Sportbroek
- Sportshirt d/bl
- Trainingspak

Nu kreeg ik vandaag een brief met de uitnodiging voor de start van de opleiding, met daarin de volgende zin:

"Verder attenderen wij je erop dat je zelf een sporttenue moet aanschaffen. Deze bestaat uit een donkerblauw trainingspak, shirt, sokken en korte broek. Een andere kleur is niet toegestaan."

Ik heb Apeldoorn gebeld maar zij wisten mij alleen te vertellen dat er inderdaad een vertraging is in de levering van de sportkleding. Kunnen jullie hier wat licht op werpen? Welk merk wordt er vanuit de Politie geleverd en waar zou ik deze het beste kunnen aanschaffen? Worden de aanschafkosten (deels) vergoed of moet ik dit zelf betalen?

Goedemiddag,

Ik begin 19 mei ( eindelijk inderdaad 098uo ) in Apeldoorn. Ook bij mij was de sportkleding niet op voorraad. Ook kreeg ik te horen dat dit nageleverd zou worden. Maar in mijn uitnodiging staat niets over zelf aanschaffen van sportkleding. Heb jij wel toevallig je regenjack al gekregen?


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2014, 17:02:18

Regenjack heb ik inderdaad wel ontvangen. In de mail stond het niet, in de word-bijlage stond dit wel als extra regel.
Zojuist ben ik in Den Haag op het hoofdbureau geweest om wat kleding af te leveren die nog vermaakt moet worden. De dame die ik daar sprak vond het een bijzonder verhaal en gaat er vanaf die kant even induiken.

Groeten!


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2014, 18:13:00
Contract is afgelopen en daarom wordt er geen sportkleding meer geleverd. De kleding zelf was van Nike dry-fit. De sportschoenen van Assics. Ik weeet niet of het vergoedt wordt, maar je kunt het navragen bij je trajectbegeleider straks of bij de salarisadministratie. Bewaar het bonnetje in elk geval.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2014, 21:13:04
En het is natuurlijk om te janken dat een instelling met een omvang als de nederlandse politie niet in staat blijkt te zijn om de komende tijd (en ik heb gelezen dat het om een heel jaar gaat) sportkleding en ondergoed te leveren. Ik vind het onbegrijpelijk dat er niet iets anders is geregeld. Als een contract afloopt moet je voor de tijd zorgen dat er een nieuw contract ligt.

En ik moet zeggen dat ik het wel heel makkelijk vind van het korps om de studenten nu met een probleem op te zadelen. Ik kan me voorstellen dat een complete uitrusting aanschaffen voor sommigen ook financiële hobbel zal zijn.


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2014, 22:03:57
Citaat van: HAVP link=msg=1264030 date=1398971584
En het is natuurlijk om te janken dat een instelling met een omvang als de nederlandse politie niet in staat blijkt te zijn om de komende tijd (en ik heb gelezen dat het om een heel jaar gaat) sportkleding en ondergoed te leveren. Ik vind het onbegrijpelijk dat er niet iets anders is geregeld. Als een contract afloopt moet je voor de tijd zorgen dat er een nieuw contract ligt.

En ik moet zeggen dat ik het wel heel makkelijk vind van het korps om de studenten nu met een probleem op te zadelen. Ik kan me voorstellen dat een complete uitrusting aanschaffen voor sommigen ook financiële hobbel zal zijn.
Inderdaad. Al hebben de meeste wel al een sport outfit. Alleen dan waarschijnlijk niet blauw. Dit is dus eigenlijk studenten met een dubbel probleem opzadelen


Eve

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2014, 10:36:52
Ik begin 19 mei in Eindhoven en de sportkleding- en schoenen stonden bij mij ook niet op de kleding lijst. In de uitnodiging voor de eerste week staat alleen "Helaas kan er nog geen sportkleding uitgeleverd worden omdat de aanbesteding nog niet helemaal rond is." Er wordt niks gezegd over zelf aanschaffen. Wel dat je zelf sportkleding mee moet nemen tijdens de groepsdynamische dagen.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2014, 19:39:04
Ik zou het niet te snel aanschaffen. Weet je al op welk bureau je geplaatst wordt? Stuur me anders even een PM.
Ikzelf zit ook op Den Haag en weet wel klein beetje hoe of wat. En dat gedoe met bonnetjes declareren wil je ook niet denk ik ;)


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2014, 19:23:25
Mijn zoon is bij de marine aangenomen en moest naar het centrale kledingmagazijn van defensie in Soesterberg. Daar is het echt goed geregeld. De kledingmaten worden opgenomen met een scanner waarna men met een matenformulier langs de schappen loopt. Vrijwel alles past in 1x. Bij de sportkleding waren mensen van Runnersworld aanwezig die iedereen goede en voor hem/haar goed passende sportschoenen leverde. Men moest eerst een paar keer heen en weer lopen wat gefilmd werd; de film werd geanalyseerd waarna men kon kiezen uit diverse merken. De schoenen die dan het lekkerste zaten konden dan worden meegenomen.

Zo, even een manier om aan te tonen dat de overheid prima in staat is om goede spullen te leveren. Waarom doet de politie hier niet aan mee? Voordeel: goedkopere inkoop, betere pasmaten, betere materialen en van alles voldoende op voorraad.

Ik schaam me bijna om te lezen dat aspiranten zelf spullen moeten aanschaffen en dat dus de kledingleverancies zwaar onder de maat zijn. Ik hou mijn hart vast als het straks aankomt op de verstrekking van ons nieuwe uniform. Dat zal uiteindelijk ook wel geheel of gedeeltelijk falen.

Sterkte met de opleiding!