Brandweer helmen

Auteur Topic: Brandweer helmen  (gelezen 42679 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #20 Gepost op: 31 oktober 2009, 22:56:08
Welk is de reden achter de aankoop van de chrome brandweerhelm?

uit testen bleek dat de zilverkleurige coating van de helm  hitte beter reflecteert


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 1 november 2009, 01:05:43
uit testen bleek dat de zilverkleurige coating van de helm  hitte beter reflecteert

Mits ze goed en regelmatig onderhouden worden ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #22 Gepost op: 2 november 2009, 21:38:51
Mits ze goed en regelmatig onderhouden worden ....

dat dan weer wel;-)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #23 Gepost op: 2 november 2009, 22:12:02
dat dan weer wel;-)

Bedoel je dat ze hem dan regelmatig moeten poetsen om de zilvere kleur te behouden?
Brandweer Papendrecht


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #24 Gepost op: 3 november 2009, 11:21:00
En in Frankrijk, waar dit vanaf komt stappen meer en meer korpsen over naar de gekleurde varianten van de brandweerhelm.
Sommigen houden het op wit voor iedereen, anderen op de oplichtende en nog andere per graad (rang) een andere kleur.
rood/orange brandweerman/vrouw
geel onderofficier
wit officier
En dit omdat volgens hun de helm met zilveren afwerking niet echt veilig is in de buurt van elektriciteit.

En een helm moet je altijd goed onderhouden, welke kleur hij ook mag hebben, na elke inzet moet je deze eigenlijk reinigen.
Bij ons worden de helmen zelfs jaarlijks gewassen in de wasmachine.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #25 Gepost op: 3 november 2009, 12:55:51

Soort helm: Manschappen helm
Merk: Dräger
Regio: Brabant-Noord
Korps: Heusden
Post: Vlijmen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 3 november 2009, 15:49:58
Merk: MSA Gallet??

Dit is een dräger, wat je onder andere kunt herkennen aan de dubbele reflectiestrepen en het reliëf boven het voorhoofd.
Type weet ik niet, zo goed ben ik er niet in thuis.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #27 Gepost op: 3 november 2009, 16:12:21
Bedoel je dat ze hem dan regelmatig moeten poetsen om de zilvere kleur te behouden?

hij moet met name gepoetst worden om de hittereflecterende eigenschappen te behouden


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #28 Gepost op: 3 november 2009, 16:26:40
En in Frankrijk, waar dit vanaf komt stappen meer en meer korpsen over naar de gekleurde varianten van de brandweerhelm.
Sommigen houden het op wit voor iedereen, anderen op de oplichtende en nog andere per graad (rang) een andere kleur.
rood/orange brandweerman/vrouw
geel onderofficier
wit officier
En dit omdat volgens hun de helm met zilveren afwerking niet echt veilig is in de buurt van elektriciteit.

En een helm moet je altijd goed onderhouden, welke kleur hij ook mag hebben, na elke inzet moet je deze eigenlijk reinigen.
Bij ons worden de helmen zelfs jaarlijks gewassen in de wasmachine.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, je helm in de wasmachine..dat zal me daar een herrie geven in die wasmachine  :o  Als je een helm in de wasmachine gooit zal hij er ook niet beter van worden, vol met krassen komen, waar ook weer vuil ed in gaat zitten. Ook lijkt het me zeker niet bevorderlijk voor je wasmachine. ( lagers oa ? )   Zoals al eerder is gezegt; de helm na gebruik even goed schoonmaken en poetsen, het behoort net zo goed bij onderhoud matriaal zoals bv. de TS.   Ik heb wel is het idee, en zeker bij mensen met witte helmen dat ze die juist niet schoonmaken voor het aanzicht  ( hopenlijk is dat niet zo )  :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #29 Gepost op: 3 november 2009, 16:32:02
Daar heb ik nog nooit van gehoord, je helm in de wasmachine..dat zal me daar een herrie geven in die wasmachine  :o  Als je een helm in de wasmachine gooit zal hij er ook niet beter van worden, vol met krassen komen, waar ook weer vuil ed in gaat zitten. Ook lijkt het me zeker niet bevorderlijk voor je wasmachine. ( lagers oa ? )   Zoals al eerder is gezegt; de helm na gebruik even goed schoonmaken en poetsen, het behoort net zo goed bij onderhoud matriaal zoals bv. de TS.   Ik heb wel is het idee, en zeker bij mensen met witte helmen dat ze die juist niet schoonmaken voor het aanzicht  ( hopenlijk is dat niet zo )  :|
Jij bent natuurlijk zo'n huisvrouw dat je alleen de wasmachine met de draaiende trommel kent. :D Ik denk dat zoiets al een vaatwasser moet verwachten Hans. ;D
343, never forget.