Brandweer helmen

Auteur Topic: Brandweer helmen  (gelezen 42678 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #30 Gepost op: 3 november 2009, 16:36:28
Jij bent natuurlijk zo'n huisvrouw dat je alleen de wasmachine met de draaiende trommel kent. :D Ik denk dat zoiets al een vaatwasser moet verwachten Hans. ;D
jaja Joris en jij denkt dat de vaatwasser die vette roetlaag ed eraf krijgt?  ik geloof daar niet echt in eigenlijk, ik denk dat je het beste je helm zelf schoon kan maken, is snel en de binnenkant blijft ook lekker droog  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #31 Gepost op: 3 november 2009, 16:38:13
jaja Joris en jij denkt dat de vaatwasser die vette roetlaag ed eraf krijgt?  ik geloof daar niet echt in eigenlijk, ik denk dat je het beste je helm zelf schoon kan maken, is snel en de binnenkant blijft ook lekker droog  O0

Bij ons gaan de gelaatstukken na elk gebruik ook in een soort afwasmachine en het in wonderbaarlijk wat dat ding allemaal eraf krijgt  ;) Helmen erin dat gebeurd bij ons in ieder geval ook niet  :)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #32 Gepost op: 3 november 2009, 16:39:34
Dit is een dräger, wat je onder andere kunt herkennen aan de dubbele reflectiestrepen en het reliëf boven het voorhoofd.
Type weet ik niet, zo goed ben ik er niet in thuis.
Oke dankje aangepast


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 3 november 2009, 17:20:04
Ik heb wel is het idee, en zeker bij mensen met witte helmen dat ze die juist niet schoonmaken voor het aanzicht  ( hopenlijk is dat niet zo )  :|

Dat word ook mondeling toegegeven ''Kijk, mijne is zwart, ik heb al een paar beste fikjes meegemaakt, hij heeft een witte en is nog nieuw''  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #34 Gepost op: 3 november 2009, 17:37:47
Rene kuijt heeft ook ooit een stukje over zijn helm geschreven  :)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #35 Gepost op: 3 november 2009, 18:00:27
Een voorbeeld van een zeer vieze witte helm. Schoonmaken, wat is dat? Nog nooit van gehoord volgens mij!   :P ;) :D

Brandweer Papendrecht


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #36 Gepost op: 3 november 2009, 18:29:41
hier eentje die nog aardig wit is



genomen op de veiligheidsdag in hoofddorp


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 3 november 2009, 18:37:54
Een voorbeeld van een zeer vieze witte helm. Schoonmaken, wat is dat? Nog nooit van gehoord volgens mij!   :P ;) :D



Deze is niet alleen vuil, maar ook verkleurd door de hitte. Gebeurde met de ouwe helmen in Amsterdam ook, als je iets te lang rechtop stond bij een vrij heet brandje, kleurde een helm langzaam geel. En omdat het gewoon een feit is dat er in Amsterdam veel branden zijn, zag je steeds vaker gele petjes om de hoek kijken.

Nadeel van de nieuwe zilveren helmen is, is dat je als je als nummer 4 bij een knipper achter een persoon in de auto gaat zitten, je een andere helm op je knar moet zetten omdat een slachtoffer zich terug zou kunnen zien in de helm en daardoor erg kan schrikken...
<sarcasmemodus>Ach, voor alles moeten er regeltjes en procedures zijn he... Anders passen we niet meer in de huidige tijd...</sarcasmemodus>


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #38 Gepost op: 3 november 2009, 18:51:37
Deze is niet alleen vuil, maar ook verkleurd door de hitte. Gebeurde met de ouwe helmen in Amsterdam ook, als je iets te lang rechtop stond bij een vrij heet brandje, kleurde een helm langzaam geel. En omdat het gewoon een feit is dat er in Amsterdam veel branden zijn, zag je steeds vaker gele petjes om de hoek kijken.

Nadeel van de nieuwe zilveren helmen is, is dat je als je als nummer 4 bij een knipper achter een persoon in de auto gaat zitten, je een andere helm op je knar moet zetten omdat een slachtoffer zich terug zou kunnen zien in de helm en daardoor erg kan schrikken...
<sarcasmemodus>Ach, voor alles moeten er regeltjes en procedures zijn he... Anders passen we niet meer in de huidige tijd...</sarcasmemodus>

Dus je hebt als nummer vier twee helmen bij je die dag?? Is ook wel een beetje belachelijk. Je zit toch achter het slachtoffer en het slachtoffer mag niet achterom kijken volgens mij.
Brandweer Papendrecht


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 3 november 2009, 18:53:54

Dus je hebt als nummer vier twee helmen bij je die dag?? Is ook wel een beetje belachelijk. Je zit toch achter het slachtoffer en het slachtoffer mag niet achterom kijken volgens mij.

Onder de bank van de nummers 1,2,3 liggen 2 witte HV-Helmpjes. Je kan er ook nog voor kiezen een helmpje uit de OGS-krat of de kazerne-specifiek krat te pakken.

En ja, regels regels regels..... Regels zijn er om gebroken te worden; ik heb het nooit iemand zien doen, ander helmpje pakken...