Materiaal wagen

Auteur Topic: Materiaal wagen  (gelezen 15645 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #10 Gepost op: 26 mei 2014, 10:03:51
Citaat van: Golly link=msg=1270713 date=1401091172
Als je een voertuig gaat aanschaffen, zou ik er voor zorgen dat hij breed inzetbaar is.
Zo vervoeren wij onze materialen in een PAM, een bus waar personenvervoer, ambulancevervoer (liggend en rolstoel) en materiaal vervoer mee kan. Het hebben van een brancard die vast in het voertuig (kan) zit(ten) zorgt er ook voor dat je het voertuig als mobiele ehbo post kan gebruiken en je wellicht niet bij elk evenement een tentje hoeft neer te zetten, plus het is een warmere behandelplek.
Zorg er dan trouwens wel voor dat de ramen achter geblindeerd zijn of kunnen worden.

Grumpy, Mooie tent! waar komt die vandaan?

Google komt die vandaan :p even gegoogled op Rode Kruis tent en kwam deze tegen. Wij hebben hier 2 "oude" van in het rood en met 4 poten. Ook heb ik met dit model tenten gewerkt in Amsterdam, maar deze waren in de nieuwe huisstijl en in het wit. De witte kleur komt zeker ten goede omdat er zo veel meer licht binnenkomt en niet alles verkleurd is door de rode doeken. Ik werk hier graag mee: goed, veel werkbare ruimte en je voor grotere evenementen/posten zet je er 2 tegen elkaar, half tussenschot erin zodat je gedeeltelijk afgedekt hebt en klaar. Werkt super!

Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1270714 date=1401091372

Okee! Zoals ik dus zei hebben wij 2 rode met 4 poten hiervan liggen, passen prima met doeken in de polimobiel die we hebben.
Correct!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #11 Gepost op: 26 mei 2014, 10:15:26
Ik heb trouwens een foto gevonden van onze polimobiel van binnen, was tijdens de opbouw van bevrijdingsfestival 2013. Collega heb ik even onherkenbaar gemaakt. Je ziet links een metalen klem zitten waar de tafel aan vast gemaakt wordt zodat deze niet schuift tijdens de rit, hij is groot genoeg dat er gigantisch veel in kan en je hebt dus zowel aan de achterkant 2 deuren en 1 aan de zijkant. Op de kopse kant (achter de stuurcabine zegmaar) is een L-vormig aanrecht met koelkast, wasbak en meerdere laden en kastjes waar water, dekens, koffie/thee spul in ligt meestal.

Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #12 Gepost op: 26 mei 2014, 10:18:56
En vind nu een foto hoe deze ingericht is als verbindingswagen. Hier staat nu de tafel in de breedte maar soms staat deze ook in de lengte onder het raam (zeker voor transport)


Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #13 Gepost op: 26 mei 2014, 10:22:25
Let ook op de fiscale aspecten. Hiervoor kun je contact opnemen met John Borsboom van het VK. Het NRK is ondernemer en valt in een lagere belastingklasse. Bovendien is een PAM alleen belastingvrij als er minimaal 90% rolstoelritten mee worden gedaan. Dus dan is een aparte materiaalwagen al snel aantrekkelijk. In Utrecht hebben ze bijv. een oude Vito aangeschaft voor 5000 euro. Die heeft zijn geld echt al wel opgebracht via de belasting:).
CN NRK


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #14 Gepost op: 26 mei 2014, 13:04:57
Ziet er allemaal netjes uit :).
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #15 Gepost op: 26 mei 2014, 13:14:42
Zeker! Voor de kleinere inzetten gebruiken we meestal de Sprinter (die met de lichtbalk erop) maar hier zit vast een brancardslee in. Hierdoor is het met materiaal even passen en voor verbindingswagen te donker en krap binnen. Vandaar dat ik riep een MB Sprinter met bakopbouw. Ofja, een auto met bakopbouw, omdat dit heel praktisch is. Nadeel is dus dat bij een bakopbouw de vloer best hoog ligt.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #16 Gepost op: 26 mei 2014, 13:25:53
Citaat van: Golly link=msg=1270713 date=1401091172

Grumpy, Mooie tent! waar komt die vandaan?

even offtopic, de tent is een Mastertent Rescue http://www.mastertent.com/nl/tenten/rescue/rescue-13.html


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #17 Gepost op: 26 mei 2014, 13:32:58
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1270791 date=1401103553

even offtopic, de tent is een Mastertent Rescue http://www.mastertent.com/nl/tenten/rescue/rescue-13.html

Mooie aanvulling! Dankje! Ik vind het echt superfijne tenten! Wij hebben nu deze tenten, die moet je van binnen uitklappen naar buiten, veel ruimteverlies en gaan heel snel kapot


Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 26 mei 2014, 14:45:57
Maak alleen niet de fout dat je een oude vc van de brandweer overneemt.
Deze heeft een erg smalle achteras en met de hoge opbouw wordt hij nogal topzwaar en "kiepgraag"


Met vriendelijke groet Ruud


brabo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #19 Gepost op: 26 mei 2014, 15:06:39
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1270791 date=1401103553

even offtopic, de tent is een Mastertent Rescue http://www.mastertent.com/nl/tenten/rescue/rescue-13.html

Niet om beter te weten maar meer om teleurstelling te voorkomen, de tent op de foto is een Ezup 3 x 6 meter. De genoemde mastertenten zijn de 3 x3 meter tenten met de rode daken en de grijze wanden.
De Ezup tent is wat prijsstelling wat prettiger, maar wat minder robuust als de mastertent.
Voor incidenteel gebruik zijn er een aantal bij de afdeling logistiek in apeldoorn / boskoop.