Materiaal wagen

Auteur Topic: Materiaal wagen  (gelezen 15657 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Gepost op: 25 mei 2014, 22:38:01
Beste mensen,

Onze afdeling is van plan een materiaal wagen te gaan aanschaffen. Deze wagen is bedoeld voor het vervoeren van tent (+toebehoor), brancards en alle andere benodigde spullen. Ook als er de ruimte voor is, de BIKE's in mee te nemen voor het BIKE-team, zodat deze niet iedere keer vanaf de berging op de BIKE naar het evenement moet fietsen.

Nu worden de spullen vaak, door 1 tot 2 keer te rijden met een privé auto van de berging naar het evenement gereden.

Nu is mijn vraag, zijn er afdelingen die een dergelijk voertuig hebben en/of wat zijn plus en minpunten aan het voertuig.

Opmerking: Wat misschien een extra functie voor het voertuig zou kunnen zijn, is als alle spullen zijn uitgeladen, de wagen om te toveren tot verbindingswagen.

Graag hoor ik jullie mening  098uo


Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2014, 22:45:14
MB Sprinter met bakopbouw een idee? Kan je van binnen zo inrichten hoe je wilt: materiaal of verbinding en veel laadruimte.

Wij bezitten een polimobiel (Mitsubishi Canter, kijk voor foto's even op mijn facebook in handtekening) die we zowel als materiaalwagen gebruiken als tegenwoordig ook als verbindingswagen. Deur aan de zijkant die open kan, trap er tegenaan en je loopt er makkelijk in en uit. Achterkant zijn ook 2 klapdeuren. Nu is dit geen nieuwe wagen maar dit idee kan je ook toepassen op een MB Sprinter met bakopbouw. Nadeel: duur in aanschaf nieuw (gok ik zo)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2014, 23:04:00
Dat kleine vrachtwagentje? Ik vindt de bus met de blauwe lampjes leuker  e050 98uiye

Nee alle gekheid op een stokje,

Heb je toevallig ook foto's van de binnenkant?  ::) Oook als die ingericht is als communicatie wagen?

Je mag ze ook privé doorsturen. Kan ik namelijk wat praktijk voorbeelden verzamelen voor onze afdeling :).
Ik weet niet wat voor een prijs ze in gedachten hebben en wat het voor iets moet zijn... ik hoorde dat gisteren tijdens de dienst dat ze een materiaal wagen willen aanschaffen, dus ik dacht laat ik eens rondvragen hier op het forum :)
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2014, 23:20:32
Het is inderdaad dat kleine vrachtwagentje. Ik zal even zoeken naar foto's van de binnenkant. Volgens mij heb ik die ergens ronddwalen. Maar we hebben aan de linker muur klemmen zitten voor een tafel vast te zetten, hoofdeinde zit een aanrechtje met wasbak en laden en kastjes waar we van alles in hebben liggen. Ik ga ff opzoek naar foto's!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2014, 23:31:38
Ik vind ze niet zo vlug, ik kan morgenavond voor jou even foto's maken van de binnenkant? Ik weet alleen niet hoe deze er uit ziet (met betrekking tot spullen die erin liggen) maar je kan dan wel een idee krijgen hoe we deze hebben ingericht. Ofja, zo ingericht dat deze heel flexibel is! Nadeel voor bikes is wel (bedenk ik me nu) dat een bakopbouw redelijk hoog ligt van de grond. Ik weet dat de RAV gewoon een Opel Vivaro heeft voor de bikes/logistiek maar daar past geen tent in. Wat voor tenten hebben jullie? Die je met 4 personen uit elkaar trekt en op hebt staan of die tenten waar je elke zijde moet uitklappen?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 26 mei 2014, 08:14:00
Heb misschien wel wat ideetjes.  
Woon in de buurt en bouw oa voor DSM/sitech mee aan de brandweervoertuigen.

Stuur me gewoon even een pb

Groeten Ruud


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #6 Gepost op: 26 mei 2014, 09:49:55
@ Grumpy91: Wij hebben sinds kort een nieuwe Tent. Deze tent moeten we met 6 man opzetten, deze kunnen we net als onze kleinere variant, gewoon uit elkaar trekken. Maar omdat er bij de tent de nodige gewichten zitten voor bij de poten van de tent, wordt het steeds lastiger om alle spullen in 1 keer mee te nemen i.v.m. het gewicht van alle spullen.

@ LemmensSpecialVehicles: Dat is bij mij bekend, zie geregeld de foto's en berichten op FB voorbij komen ;). Ben jullie niet vergeten hoor, maar wilde eerst even polsen wat de collega - afdelingen zoal hebben rijden en wat hun positief en/of negatief vinden aan het voertuig dat zij hebben, immers werken zij er al in de praktijk mee. Als er bedrijven benaderd gaan worden voor een voertuig, is dat een klus voor diegene aan de top van de afdeling.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2014, 09:55:26
Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1270709 date=1401090595
@ Grumpy91: Wij hebben sinds kort een nieuwe Tent. Deze tent moeten we met 6 man opzetten, deze kunnen we net als onze kleinere variant, gewoon uit elkaar trekken. Maar omdat er bij de tent de nodige gewichten zitten voor bij de poten van de tent, wordt het steeds lastiger om alle spullen in 1 keer mee te nemen i.v.m. het gewicht van alle spullen.



Dit soort tent bedoel jij?

 
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2014, 09:59:32
Als je een voertuig gaat aanschaffen, zou ik er voor zorgen dat hij breed inzetbaar is.
Zo vervoeren wij onze materialen in een PAM, een bus waar personenvervoer, ambulancevervoer (liggend en rolstoel) en materiaal vervoer mee kan. Het hebben van een brancard die vast in het voertuig (kan) zit(ten) zorgt er ook voor dat je het voertuig als mobiele ehbo post kan gebruiken en je wellicht niet bij elk evenement een tentje hoeft neer te zetten, plus het is een warmere behandelplek.
Zorg er dan trouwens wel voor dat de ramen achter geblindeerd zijn of kunnen worden.

Grumpy, Mooie tent! waar komt die vandaan?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2014, 10:02:52
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1270712 date=1401090926
Dit soort tent bedoel jij?

Correct!
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.