aanrijtijd ambulance

Auteur Topic: aanrijtijd ambulance  (gelezen 8514 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tja

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 8 juli 2005, 10:47:41
het kan wel sneller. ::)

gewoon 4 heli's inruilen en dat geld aan de rav'n overmaken samen met het geld van de ghor. moet je dan eens kijken hoeveel ambu's erbij kunnen. moet het natuurlijk wel daaraan worden besteed en niet aan leiding en andere bobo's  ;D ;D ;D


ikke

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 8 juli 2005, 10:48:52
het kan wel sneller. ::)

gewoon 4 heli's inruilen en dat geld aan de rav'n overmaken samen met het geld van de ghor. moet je dan eens kijken hoeveel ambu's erbij kunnen. moet het natuurlijk wel daaraan worden besteed en niet aan leiding en andere bobo's  ;D ;D ;D
die heli's zijn anders wel heel erg handig bij een ernstig ongeval  ::)


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 8 juli 2005, 12:02:04
het kan wel sneller. ::)

gewoon 4 heli's inruilen en dat geld aan de rav'n overmaken samen met het geld van de ghor. moet je dan eens kijken hoeveel ambu's erbij kunnen. moet het natuurlijk wel daaraan worden besteed en niet aan leiding en andere bobo's  ;D ;D ;D

Ruil jij dan ook even je salaris, je huis, je auto en dergelijke in?  ::)  Kunnen we ook weer een ambu extra van laten rijden ;) ;D


tja

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 8 juli 2005, 12:31:32
aiai lange tenen kom ik aan de speeltjes van de bobo's?

van mijn salaris kan je geen heli laten vliegen hoor. als we nu gewoon eens reeel kijken. je  hebt 4 helie's die maar maximaal 12 uur per dag inzetbaar zijn en een enorm godsvermogen kosten. als je dat kapitaal in de reguliere zorg pompt en het huidige zeer hoge nivo van de plegen nog iets opvoert heb je landelijk een groot aantal ambu's erbij. en gaat dus de aanrijtijd fors omlaag en daar ging dit item toch over.

als je vervolgens ook nog die gnk combi's opheft en al dat ghor geld ook in de reguliere zorg pompt komen er nog een stel bij. volgens mij kun je dan elke ramp aan.

als ik terug kijk naar enschede .......
inderdaad voor de eerste combinatie uberhaupt tp was stonden er tig ambu's. idem in de bijlmer een A9 vol ambu's op zondagavond maar toen bestonden de gnk combi's nog niet maar was er wel een soort sigma die later langs al die ambu's heen werd gelootst naar de ongevalsplek.


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 8 juli 2005, 12:57:48
Tja, tja, het opheffen van de GHOR? Het lijkt mij dat ze een dergelijke instantie niet voor niets in het leven geroepen hebben... toch? De GHOR heeft juist het materiaal in huis om op de plaats van de ramp zelf opvang, triage, stabiliseren enzovoorts.

De heli als een speeltje voor bobo's, hihi, het is maar net aan welke kant je staat en hoe bevooroordeeld je mening is. (dat is die ene andere discussie ;)). Natuurlijk, er zitten heus wel bobo's tussen hoor, ben ik met je eens, maar ook de heli heeft zijn voordelen en bied extra overlevingskansen voor de patiënt.

Je kunt het ook omdraaien; een lager niveau op de ambu, dus minder personeelskosten, dus meer geld beschikbaar voor extra posten. Hoe hoger opgeleid, hoe duurder het personeel. Maar dat willen we toch ook niet?

Waarom kan het in het buitenland wel, en hier in ons kleine landje niet??


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 8 juli 2005, 13:21:54
Stel je voor:

Vliegveld Eelde is dicht voor onderhoud en vliegtuigen moeten uitwijken naar Ameland. Een van die vliegtuigen aldaar stort neer. Er zullen dan veel gewonden vallen. Ameland heeft de beschikking over 2 ambu's en (volgens mij) 2 huisartsen. Er is geen traumaheli dus: hoe verleen jij zorg aan al die mensen?


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 8 juli 2005, 13:27:30
Het is idd wel een aardig argument voor de heli, maar goed; de capaciteit van de heli is in dat geval veel te laag. Is er een sigmateam op ameland?


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 8 juli 2005, 13:28:34
Het is idd wel een aardig argument voor de heli, maar goed; de capaciteit van de heli is in dat geval veel te laag. Is er een sigmateam op ameland?

Ja volgens mij wel. Ik zal direct informeren


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #28 Gepost op: 8 juli 2005, 13:34:34
Is er een sigmateam op ameland?
Ja.  :) Met speciaal aangepaste voertuigen.


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 8 juli 2005, 13:40:11
en hier is hij dan:

[verwijderd door de admin]