Nevenfuncties Politiekundige

Auteur Topic: Nevenfuncties Politiekundige  (gelezen 4135 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Gepost op: 11 juni 2014, 09:14:24
Beste Forumleden,

Onlangs heb ik gesolliciteerd voor de functie van Politiekundige bij eenheid Noord-Nederland. Ik ben reeds naar de eerste selectiedag geweest (bewust blauw) maar ben daar wel vergeten de volgende vraag vergeten te stellen:
Komen politiekundigen in aanmerking voor nevenfuncties?

Ik bedoel hierbij functies als: mobiele eenheid, motoragent, biker-team. En in welke hoedanigheid je daarmee dan aan de slag kunt. Nu heb ik hier en daar al eens gehoord: "daar is een politiekundige veel te duur voor", maar ik ben ben eigenlijk benieuwd naar persoonlijke ervaring, geen giswerk!

Dank!




berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2014, 19:19:19
Ben ik ook zeer benieuwd naar.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2014, 00:07:06
Ik denk dat de eenheid waarin je werkzaam zult zijn met een afgeronde Politiekundige Bachelor opleiding jou uiteindelijk niet in de ME wilt hebben of op de motor. Als het goed is heb jij dan geleerd om kritisch na te denken en te gaan onderzoeken, dus ook meer op tactische/strategische niveau bezig zijn zoals bij bijna elke bachelor studie. Ik geloof ook wel dat dit best kan verschillen per eenheid, maar in Haarlem bijvoorbeeld zijn alle Politiekundige Bachelors achter het bureau en geen een werkt echt op straat zoals een Hoofdagent en hebben geen nevenfuncties.
eat or be eaten


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2014, 00:18:44
In Midden Nederland is sowieso de ME een mogelijke nevenfunctie voor politiekundigen. Uiteraard dan wel in leidinggevende functies, bijvoorbeeld groepscommandant.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2014, 11:08:49
Citaat van: Chazia link=msg=1276042 date=1402524426
maar in Haarlem bijvoorbeeld zijn alle Politiekundige Bachelors achter het bureau en geen een werkt echt op straat

Dat hoor ik veel ja. Een studiebegeleider van de academie bevestigde ook dat het nog steeds niet helemaal duidelijk is wat de toekomst is voor een politiekundige. Maar ik heb ook begrepen dat je dit ook heel erg in eigen hand hebt. Als politiekundige ben je de baas over je eigen toekomst en kun je daar zelf richting aan geven door een bepaalde kant op te gaan of zelf initiatief te nemen, zo werd mij voorgehouden.

Citaat van: Gelderland link=msg=1276048 date=1402525124
In Midden Nederland is sowieso de ME een mogelijke nevenfunctie voor politiekundigen. Uiteraard dan wel in leidinggevende functies, bijvoorbeeld groepscommandant.
Dank voor je antwoord! Zoiets dacht ik ook, daar moet toch ruimte voor zijn.