Zomervakantie regeling brandweer

Auteur Topic: Zomervakantie regeling brandweer  (gelezen 13653 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Gepost op: 6 juli 2005, 19:19:07
Ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie korps is geregeld tijdens de zomervakantie. Ook brandweermannen gaan massaal op vakantie immers, dus dat betekent  veel lege plekken in het brandweer korps. Hoe is het opgelost?  zijn er nog genoeg mensen om een uitruk te garanderen?  Hoe is het in jullie korps opgelost dat er ten alle tijden gewoon miniaal 6 man dus echt inzetbaar is?
Bij ons in het korps draaien we piket 4 weken lang, zo is de uitruk gegardeerd voor 1 TAS,  1 TAS staat buiten dienst, er zijn  immers niet meer mensen beschikbaar   :-\ :-\


Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2005, 20:44:58

Bij ons in het korps draaien we piket 4 weken lang, zo is de uitruk gegardeerd voor 1 TAS,  1 TAS staat buiten dienst, er zijn  immers niet meer mensen beschikbaar   :-\ :-\

Zijn er dan bij jullie geen afspraken te maken dat beide tankautospuiten in dienst zijn? of is die 2de niet echt noodzakellijk?


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2005, 20:47:27
Hier worden meestal gewoon 2 tassen opgeroepen bij een normale melding, dus 2 of 3 blusploegen (weet ik nie helemaal zeker) zo was 't vorig jaar tenminste  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2005, 20:49:48
als hij 4 weken buiten dienst kan waarom dan niet een heel jaar???? even een vraag die de gemeente ook kan stellen en in mijn ogen ook nog terecht ook.

Bij ons is het zo geregeld dat er in de periode dat er minder mensen zijn (aangegeven via een rooster) een totaal alarm gegeven word voor ieder incident. Er komen dan misschien een paar mensen meer op maar je dekking is en blijft dan gewaarborgd zonder een "hard" piket te hoeven draaien. En de burger word zo snel als mogelijk geholpen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2005, 20:54:36
Dat komt omdat de gemeente 2 uitruk posten heeft, om voldoende mensen te hebben is de bemanning van de 2 posten samengevoegd dmv korps alarm, en gaan de spuitgasten naar de kazerne waar de melding is. De 2e tas kan niet ivm de zorgplicht  een gemeente van 20.000inw lijkt me  wel wat groot voor 1 tas  :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2005, 20:55:52
Hier worden meestal gewoon 2 tassen opgeroepen bij een normale melding, dus 2 of 3 blusploegen (weet ik nie helemaal zeker) zo was 't vorig jaar tenminste  ;)
even de advocaat van de duivel (in deze mooi tijd van bezuiningen).  Als het in de zomer 1 TS kan zijn, dan kan het het hele jaar wel 1 TS zijn.


Bij ons  worden de vakantie periode's met elkaar afstemd. Niet alleen beroeps maar ook vrijwillig. Daarom loop ik nu in een periode van 4 keer een week op en een week af piket.


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 6 juli 2005, 21:03:07
Dat komt omdat de gemeente 2 uitruk posten heeft, om voldoende mensen te hebben is de bemanning van de 2 posten samengevoegd dmv korps alarm, en gaan de spuitgasten naar de kazerne waar de melding is. De 2e tas kan niet ivm de zorgplicht  een gemeente van 20.000inw lijkt me  wel wat groot voor 1 tas  :-X
waarom?

wij hebben een gemeente van 78.000 inwoners en een verzorgings gebied van 110.000 inwoners. en dat doen we met 2 TS'n


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #7 Gepost op: 6 juli 2005, 21:07:09
Ok, dat is de keuze van jullie gemeente, bij ons kiezen ze hier voor, en in het voorjaar komt er weer een nieuwe mercedes atego met hds opbouw  bij, dus van bezuinigingen hebben wij gelukkig geen last  ;D ;D

Nu weer on topic dan maar ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 6 juli 2005, 21:14:56
Maar hoe "hard" is jullie  piket dan?
Niet drinken en binnen 3 minuten op de kazerne met vaste nummer indeling, of houden jullie er rekening mee dat er weinig mensen op kunnen komen. (of er ergens tussen in?)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #9 Gepost op: 6 juli 2005, 21:18:36
iedereen die meedoet ( en dat zijn er zeker niet te veel )  is idd ingedeeld op nr
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid