Taaltoets Politiekundige(?)

Auteur Topic: Taaltoets Politiekundige(?)  (gelezen 5487 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zacha

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Gepost op: 30 juni 2014, 15:31:47
Hallo allemaal!

Ik had een vraag ten aanzien van de tweede selectiedag (deel A) voor de functie van politiekundige (niveau 5).
Moeten sollicitanten van deze functie een taaltoets afleggen?

Op de site van KomBijDePolitie staat namelijk "Ook krijg je een taaltoets als je hebt gesolliciteerd op de functie surveillant, (hoofd)agent of politievrijwilliger.", en dat deed bij mij de suggestie wekken dat de sollicitanten voor de functie van politiekundige dus geen taaltoets hoeven te doen.

Is de taaltoets simpelweg niet aanwezig bij deze selectiedag voor deze groep sollicitanten, of is deze aanwezig maar hoeven niet alle sollicitanten op dit niveau deze af te leggen vanwege mogelijk in het verleden behaalde prestaties (op HBO/HAVO nviveau)?

Graag hoor ik van jullie!




jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2014, 16:41:28
Voor niveau 5 hoef je geen taaltoets af te leggen! Succes!


guest12006

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2014, 16:41:53
Het laatste, W&S gaat er van uit dat als je een HAVO/HBO (of hoger) diploma hebt je taalbeheersing voldoende moet zijn.


Zacha

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2014, 17:26:55
Top! Dank jullie wel.

Dus de tweede selectiedag (deel A) zal dan slechts bestaan uit de fysieke vaardigheidstoets (parcour) en de cognitieve capaciteiten test (cijferreeksen, letterpatronen, woordrelaties en alfabetische reeksen)?

Daar vrees ik namelijk al veel minder voor dan een selectiedag bestaande uit de fysieke vaardigheidstoets, de cognitieve capaciteiten test én een taaltoets  :).

- Zacharia


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2014, 17:39:39
Dat klopt.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2014, 18:37:36
Succes! Voor welke eenheid solliciteer je ?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2014, 19:54:31
Overigens krijg je tijdens selectiedag deel A ook alvast twee vragenlijsten.

De Persoonlijkheidsvragenlijst:
Citaat
Er wordt gekeken naar hoe je tegen jezelf aankijkt. Centraal staat de vraag hoe je in het dagelijks leven bent. Je vult de vragen op de computer in. Kandidaten voor de functies politiekundige en recherchekundige vullen deze vragenlijst al op de 2e testdag (deel A) in.
En een vragenlijst over ingrijpende gebeurtenissen. De antwoorden van deze lijst worden gebruikt tijdens het psychologisch interview.