24 uurs diensten ambulance

Auteur Topic: 24 uurs diensten ambulance  (gelezen 12593 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ambuman

  • Gast
Gepost op: 10 juli 2005, 00:24:06
Laatst hoorde ik dat er in Groningen 24 uurs diensten bij de ambulancedienst gedraaid worden. Zijn er ook andere diensten die 24 uurs diensten draaien?
Hoe zit dat in een rooster verwerkt?
Als iemand daar meer informatie over heeft ontvang ik dat graag via een pb-tje, wellicht met een roostervoorbeeld.
Ook gewone reacties met voor- en nadelen zijn welkom uiteraard.




Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2005, 00:52:14
Vroeger werd er in incidentele gevallen (voral in de zomer) 24 uursdiensten gedraaid, maar geloof meo das geen feest hoor als je per 8 diensturen ongeveer 6 a 8 ritten te verduren krijgt...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Ambu.952

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2005, 08:05:30
Per 1 juli zijn ze hier in Hoogeveen, en ik neem dan aan heel Drenthe, over gegaan op 24 uurs diensten. Je begint om 8 uur smorgens tot 8 uur smorgens de volgende dag. Daarna ben je een aantal dagen vrij.

Grt,
Rolf


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2005, 10:15:45
In Drenthe draaien ze al heel lang 24 uur diensten
Havelte , meppel en in de ander hoeken van drenthe
hoogeveen is daar dus nu ook bij  
Gr Ambu 54


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2005, 18:14:58
Ik draai in Belgie ook geregeld 24-uurs diensten, dat zijn dan gewoon 2 diensten aan elkaar geplakt.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2005, 23:21:56
Ik draai in Belgie ook geregeld 24-uurs diensten, dat zijn dan gewoon 2 diensten aan elkaar geplakt.

Maar hoeveel ritten doe je dan in die 24 uren??
Als ik gemiddeld 12 A1 en ongeveer 6 A2/C ritten in die tijd doe dan heb ik er 18 ritten opzitten, dat is niet mis. Maar ook al doe je maar 5 A1 ritten per 24 uur, na ongeveer 16 uren werken/aanwezig zijn is men toch meer moe dan wanneer men een 8 urige dienst heeft.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2005, 23:46:38
Maar hoeveel ritten doe je dan in die 24 uren??
Als ik gemiddeld 12 A1 en ongeveer 6 A2/C ritten in die tijd doe dan heb ik er 18 ritten opzitten, dat is niet mis. Maar ook al doe je maar 5 A1 ritten per 24 uur, na ongeveer 16 uren werken/aanwezig zijn is men toch meer moe dan wanneer men een 8 urige dienst heeft.

In Belgie ("op d'n 100'") doen we alleen A1 ritten, dus 't aantal ritten valt best mee.
En tijdens 'n 24 uurs dienst gaan we gewoon 's avonds naar bed.
Als je geluk heb heb je 'n rustige nacht en kan je door slapen, en anders moet je d'r een paar keer uit, maar je rust toch wel uit dan.

Record ligt op 16 ritten tijdens 'n hele drukke 24 uurs dienst, maar gemiddeld ligt 't tussen de 5 en 10 ritten, ligt 'n beetje aan bij welke dienst ik ben, de ene covered een groter gebied als de andere.


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2005, 15:18:17
Op ameland zijn alleen maar 24-uurs diensten, maar daar neemt het personeel de ambu ook mee naar huis


Ambuman

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2005, 23:29:26
Klopt. Er zijn nog diensten waar ze piketdiensten draaien.
Maar dat zijn niet geheel de diensten die ik bedoel.
Ik bedoel echt de 24-uurs diensten zoals de brandweer, dus inclusief slapen.
Maar ik heb van de ambulancediensten geen roostervoorbeeld. Dat zou ik graag ontvangen.
Als je kijkt naar het gemiddelde aantal ritten wat dagelijks gereden wordt is het goed te doen. Vaak zijn dat toch gelijke aantallen die dagelijks gereden worden. Als de dagdiensten het rustig hebben gehad rijden de avond-en nachtdiensten vaak wat meer ritten en andersom ook. Dus voor de verschillende ambulancediensten is het aardig in te schatten hoe druk het ongeveer wordt in een 24-uurs dienst.


112Owolde

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2005, 23:53:02
Hier in Oosterwolde is er 1 van de 2 auto's die draait 24 uurs dienst men is dan 24 uur op de post en bij een rit gaat men rijden. De 2e ambu van hier draait gewoon overdag dienst in Drachten, een 8-uurs dienst dus. Naar mijn weten draait drachten nog gewoon met piket diensten. De 2e ambu van hun sowiso.

In dit document staat wel meer info (ik geloof pagina 52,53 van de pdf):
http://www.rav-fryslan.nl/fileadmin/user_upload/RAP_Frysl_n_2004-2007__lage_resolutie_.pdf