Onopvallende auto met blauwe pit

Auteur Topic: Onopvallende auto met blauwe pit  (gelezen 18131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BWeer

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2005, 20:06:01
Misschien een lid van een arrestatieteam?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 10 juli 2005, 20:08:27
Misschien een lid van een arrestatieteam?
Waarschijnlijk iemand die ten onrechte met ogs rijdt...dat doen ze namelijk allemaal ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #12 Gepost op: 10 juli 2005, 22:36:53
Je bedoelt Brandweer vrijwilliger onderweg voor een uitruk naar de kazerne? ;)
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #13 Gepost op: 10 juli 2005, 22:39:35
Tja een onopvallende politiefunctioneris...
Kan allemaal, maar dan denk ik toch: Wat maakt zo'n meneer zo 'belangrijk' dat hij over een grote afstand naar een incident moet/mag rijden, terwijl er (neem ik aan) ook gewone plaatselijke politie aanwezig is.
Aan wat voor type incident zou ik dan moeten denken?

De man reed in Driebergen op de A12. Ik heb hem er in Maarn en Maarsbergen niet af zien gaan, dus reed hij tenminste tot aan Veenedaal.
Ik neem aan dat als er in Veenendaal (of nog verder) een incident is, dat de plaatselijke politie daar de eerste opvang doet.

Ik begrijp heel goed dat er incidenten zijn waarbij regionale ondersteuning van bepaalde diensten gewenst is, maar het spoedeisende karakter is er dan toch vaak al af, toch?
En dan nog verplaatsen deze diensten zich doorgaans ook in opvallende wagen (bv Regionale Verkeersdienst)

Iemand spreekt hier over een lid van een arrestatieteam. Zou natuurlijk kunnen, maar kan iemand dan vertellen hoe zo'n team gemobiliseerd wordt?
Hebben dergelijk functionarissen dan altijd een auto met O&G tot hun beschikking voor het geval er een inzet komt?
In het geval van Utrecht, veronderstel ik dan toch maar dat dergelijke teams vanuit de stad Utrecht opereren en uitrukken en dat zo'n teamlid hooguit NAAR Utrecht rijdt en er niet vandaan.

Donortransport was het zeker niet. Deze heb ik ook meermaals zien rijden in een opvallende auto met ruime bestikkering en ruim voorzien van blauw licht op dak en in de grill.

Tja leuk speculeren allemaal
:D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 10 juli 2005, 23:30:58
Tja misschien wel iemand van de AIVD of MID ?? :laugh:

Maar je kan natuurlijk niet elke onopvallende auto met OGS (willen) na gaan trekken, die mensen laten zich echt niet stilzetten door een willekeurige (nieuwsgierige)burger om even uit te leggen waarom ze met OGS rijden :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #15 Gepost op: 11 juli 2005, 09:27:05
Iemand spreekt hier over een lid van een arrestatieteam. Zou natuurlijk kunnen, maar kan iemand dan vertellen hoe zo'n team gemobiliseerd wordt?
Hebben dergelijk functionarissen dan altijd een auto met O&G tot hun beschikking voor het geval er een inzet komt?
In het geval van Utrecht, veronderstel ik dan toch maar dat dergelijke teams vanuit de stad Utrecht opereren en uitrukken en dat zo'n teamlid hooguit NAAR Utrecht rijdt en er niet vandaan.

Over de wijze van inzetten van een AT kan ik hier uit veiligheidsoverwegingen niet uitwijden. Het spijt mij dan ook dat ik je in dat opzicht geen duidelijkheid kan verschaffen.
Misschien moet je er in berusten dat je de juiste toedracht van dit soort gevalletjes wel nooit zult achterhalen......
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #16 Gepost op: 11 juli 2005, 12:01:48
Je bedoelt Brandweer vrijwilliger onderweg voor een uitruk naar de kazerne? ;)
Nee....al die politiemensen die rijden bijna altijd nutteloos met Ogs ::) en als ze dat niet doen rijden ze wel zonder ogs door rood en veel te hard en zonder gordel om .. ::) ::) ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 11 juli 2005, 14:33:08
Pas was er ook een meneer van het OM die met z'n baas z'n auto voor verkeersagent ging spelen. Naar aanleiding van klachten van het publiek is hij uiteindelijk gepakt.

Als je het echt a-sociaal vond zou ik het kenteken opschrijven een een briefje doen naar de korpschef. Je zal dan waarschijnlijk snel genoeg horen of ze er verder iets mee gaan doen of niet.

Ik geloof niet dat iemand jou hier aan de oplossing van je vraagstuk kan helpen  ;)

De werkwijze van het AT kan je deels lezen op www.arrestatieteam.nl. Ze werken voor hele regio's(/landelijk indien nodig) en niet voor een 'stad' alleen.


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #18 Gepost op: 11 juli 2005, 17:14:41
Over de wijze van inzetten van een AT kan ik hier uit veiligheidsoverwegingen niet uitwijden.

Oei, klinkt dat even spannend en interessant.
Tja dan had je net zo goed niks kunnen melden, want melden dat je niks te melden hebt is ook niet bepaald zinvol.


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2005, 17:22:17

Als je het echt a-sociaal vond zou ik het kenteken opschrijven een een briefje doen naar de korpschef. Je zal dan waarschijnlijk snel genoeg horen of ze er verder iets mee gaan doen of niet.


Och wat is a-sociaal. Als iemand zich zo door het verkeer begeeft, zonder dat hij daartoe bevoegd is, is dat al a-sociaal genoeg.
Maargoed. Toen dit alles gebeurde heb ik de KLPD gebeld, ze hebben me helemaal uitgevraagd, kenteken is doorgegeven en met een vriendelijk "we gaan het uitzoeken en bedankt voor de melding" vervolgde ik mijn weg.