EO: 'Zij houden Nederland in leven' vanaf Woensdag 3 Sept 2014 NPO 1 om 20:30 uur

Auteur Topic: EO: 'Zij houden Nederland in leven' vanaf Woensdag 3 Sept 2014 NPO 1 om 20:30 uur  (gelezen 5318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Vanaf woensdag 3 september zendt de EO de nieuwe serie 'Zij houden Nederland in leven' uit. In vijf afleveringen ziet de kijker onze gezondheidszorg op een unieke manier van binnenuit. Kijk iedere week om 20.30 uur op NPO 1.

Geboortes, vechten voor leven, paramedische zorg en opereren op het scherp van de snede: voor deze nieuwe medische serie wordt onze nationale gezondheidszorg 24 uur lang met 70 camera's in al haar facetten gefilmd. Niet eerder werd op zo'n grote schaal het dagelijkse werk van 1,2 miljoen werknemers in de zorg en de ruim 600.000 behandelde patiënten gevolgd. De serie is gebaseerd op het succesvolle 'Keeping Britain Alive' van de BBC, dat inmiddels in verschillende landen een eigen versie heeft gekregen.

Naast opnamen in ziekenhuizen, worden onder andere ook de huisartsenpraktijk, psychiatrie, trauma- en ouderenzorg vanuit verschillende plaatsen in ons land in beeld gebracht. Marcel Peek, netmanager NPO 1: "Ik verwacht dat dit unieke beeld van de praktijk ons inzicht vergroot in de werking van de gezondheidszorg in Nederland."

Geef de zorgduim!
De zorg in Nederland is indrukwekkend. Nog indrukwekkender is wat de zorgverleners dóén. Dat verdient een dikke pluim. Geef daarom een vriend of vriendin die in de zorg werkt de Zorgduim! Zorgduim!

Reageren
Heeft u iets bijzonders meegemaakt in de gezondheidszorg, of bent u juist bezorgd over ontwikkelingen binnen diezelfde zorg, deel dan hier uw persoonlijke reactie.

BRON: http://www.eo.nl/tv/zij-houden-nederland-in-leven/over-het-programma/

Het betreft een serie van 5 afleveringen.


http://www.youtube.com/watch?v=Z__Q-mli16A#

Gepubliceerd op 25 jul. 2014 Evangelische Omroep

Vanaf 3 september zendt de EO prime time de nieuwe serie 'Zij houden Nederland in leven' uit. In vijf afleveringen ziet de kijker onze gezondheidszorg op een unieke manier van binnenuit. Geboortes, vechten voor leven, paramedische zorg en opereren op het scherp van de snede: voor deze nieuwe medische serie wordt onze nationale gezondheidszorg 24 uur lang met 70 camera’s in al haar facetten gefilmd. Niet eerder werd op zo’n grote schaal het dagelijkse werk van 1,2 miljoen werknemers in de zorg en de ruim 600.000 behandelde patiënten gevolgd. De serie is gebaseerd op het succesvolle 'Keeping Britain Alive' van de BBC, dat inmiddels in verschillende landen een eigen versie heeft gekregen.


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Nieuwe medische EO-serie portretteert met 70 camera’s 24 uur gezondheidszorg
Zij houden Nederland in leven, vanaf woensdag 3 september, vijf weken lang, 20.30 uur, Nederland 1


Vanaf 3 september zendt de EO prime time de nieuwe serie 'Zij houden Nederland in leven' uit. In vijf afleveringen ziet de kijker onze gezondheidszorg op een unieke manier van binnenuit. Geboortes, vechten voor leven, paramedische zorg en opereren op het scherp van de snede: voor deze nieuwe medische serie wordt onze nationale gezondheidszorg 24 uur lang met 70 camera’s in al haar facetten gefilmd. Niet eerder werd op zo’n grote schaal het dagelijkse werk van 1,2 miljoen werknemers in de zorg en de ruim 600.000 behandelde patiënten gevolgd. De serie is gebaseerd op het succesvolle 'Keeping Britain Alive' van de BBC, dat inmiddels in verschillende landen een eigen versie heeft gekregen.

Naast opnamen in ziekenhuizen, worden onder andere ook de huisartsenpraktijk, psychiatrie, trauma- en ouderenzorg vanuit verschillende plaatsen in ons land in beeld gebracht. Marcel Peek, netmanager Nederland 1: "Ik verwacht dat dit unieke beeld van de praktijk ons inzicht vergroot in de werking van de gezondheidszorg in Nederland."

BRON: http://www.eo.nl/algemeen/pers/lijst/detail/artikel/nieuwe-medische-eo-serie-portretteert-met-70-cameras-24-uur-gezondheidszorg/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Edith Schippers
28 augustus, 2014

Edith Schippers keek voor Knevel en Van den Brink het nieuwe televisieprogramma 'Zij houden Nederland in leven'.

Zeventig camera's hebben in één dag tijd geprobeerd om de hele gezondheidszorg in Nederland in beeld te brengen. In vijf afleveringen ziet de kijker onze gezondheidszorg op een unieke manier van binnenuit.
 
De documentaire is vanaf 3 september te zien op NPO 1. Schippers bekeek voor Knevel en Van den Brink alvast de beelden. Wordt de gezondheidszorg juist weergegeven in deze serie? En waar ziet Schippers nog kansen voor verbetering? We praten er vanavond met haar over in Knevel en Van den Brink.

BRON + Video: http://www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/artikel-detail/edith-schippers-3/

In bovenstaande video komen een aantal beelden en betrokkenen aan het woord.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
http://www.npo.nl/artikelen/nieuwe-medische-serie-zij-houden-nederland-in-leven

vanaf morgen ''Zij houden Nederland in leven ''   (filmpje 0:35)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
De originele link naar uitzending 1 werk overigens ook gewoon weer, ik was te snel. e050

http://www.eo.nl/tv/zij-houden-nederland-in-leven/hoe-is-het-met/
''Hoe is het met... Als kijker bent u ongetwijfeld benieuwd hoe het nu, vier maanden later, met de patiënten is. Op deze pagina kunt u na iedere uitzending een update lezen over de patiënten en/of een extra video bekijken.''

Ik had een eerste hulp/trauma programma verwacht, maar deze serie is wel wat meer. In de uitzending krijg ik zaken te zien die ik niet eerder gezien had of waar ik niet bij stil gestaan had.  998765
In het begin moest ik even wennen aan de manier waarop het programma gemonteerd is, maar ik vind het wel erg mooi, niet een serie waarvan we er al zoveel gezien hebben.  :)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918