Eindgesprek....en verder

Auteur Topic: Eindgesprek....en verder  (gelezen 37791 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sanderpol

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #90 Gepost op: 15 januari 2015, 16:54:33
Bij mij duurde het zeker wel een ruim uurtje
het gehele onderzoek? ;)


Joor85

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
  • Surveillant vrijpol
Reactie #91 Gepost op: 16 januari 2015, 01:37:31
Citaat van: sanderhulleman link=msg=1323111 date=1421266306

Hoelang duurde het antecedenten onderzoek bij jullie ongeveer?

Bij mij ongeveer 2, 2,5 week  O0


Mailo-nl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #92 Gepost op: 16 januari 2015, 14:17:21
Citaat van: sanderhulleman link=msg=1323402 date=1421337273
het gehele onderzoek? ;)

Ho mijn fout, had het over het huisbezoek. Maar me onderzoek werd na me korpsgesprek gestart, ging ongeveer 6 weekjes overheen.


sanderpol

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #93 Gepost op: 16 januari 2015, 16:40:28
Ho mijn fout, had het over het huisbezoek. Maar me onderzoek werd na me korpsgesprek gestart, ging ongeveer 6 weekjes overheen.
Dat dacht ik al haha. Ben reuze benieuwd. Al me papieren zijn vandaag de deur uit gegaan. Hopen dat ze het snel oppikken.

Ik houd jullie op de hoogte.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #94 Gepost op: 16 januari 2015, 17:08:05
Weet je al welke opleidingsmomenten er op de agenda staan voor de eenheid waar je hebt gesolliciteerd?
De komende startmomenten kunnen mei en of oktober zijn, maar dit is afhankelijk van de eenheid.

Natuurlijk is het leuk als het allemaal heel snel gaat, maar om teleurstelling te voorkomen; het zou dus zo kunnen zijn dat het dan nog even duurt voordat je daadwerkelijk begint aan de opleiding!
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


sanderpol

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #95 Gepost op: 16 januari 2015, 17:47:34
Weet je al welke opleidingsmomenten er op de agenda staan voor de eenheid waar je hebt gesolliciteerd?
De komende startmomenten kunnen mei en of oktober zijn, maar dit is afhankelijk van de eenheid.

Natuurlijk is het leuk als het allemaal heel snel gaat, maar om teleurstelling te voorkomen; het zou dus zo kunnen zijn dat het dan nog even duurt voordat je daadwerkelijk begint aan de opleiding!
Bedankt voor de info Bas. Het gaat bij mij om regio Zeeland Midden-West Brabant. Ze konden mij nog geen duidelijk info geven wat betreft de start van de opleiding. Had te maken met het aantal aanmelding etc. Ik hoop het snel te horen, is natuurlijk wel iets waar je naar uit kijkt.


guest15549

  • Gast
Reactie #96 Gepost op: 16 januari 2015, 23:23:31
Hoe zit het precies met het korpsgesprek/eindgesprek? Ik hoor en lees er erg wisselende verhalen over. De een zegt dat het slechts een formaliteit is en de ander zegt dat er erg veel mensen op afvallen...


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #97 Gepost op: 16 januari 2015, 23:30:20
Citaat van: RS496 link=msg=1323820 date=1421447011
Hoe zit het precies met het korpsgesprek/eindgesprek? Ik hoor en lees er erg wisselende verhalen over. De een zegt dat het slechts een formaliteit is en de ander zegt dat er erg veel mensen op afvallen...

Voorheen bij het korpsgesprek, ging men nog in op je competenties en maakten zij een eindoordeel over je geschiktheid en passendheid voor het korps.

Tegenwoordig, bij het eindgesprek, wordt er niet meer gekeken naar je competenties c.q. je rapportage, maar enkel nog naar de passendheid binnen de eenheid a.d.h.v. je drijfveren uit de drijfveren-vragenlijst.

Het blijft in mijn ogen een cruciaal moment van de selectie, waar absoluut niet 'te makkelijk' over gedacht kan worden. Er vallen nog steeds genoeg mensen af bij dit onderdeel.
Je zou enkel het feit dat er niet meer naar het rapportage gekeken wordt (dus geschikt volgens de normen = geschikt, punt.) als 'pluspunt' kunnen zien.

Is je vraag zo een beetje beantwoord?
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


guest15549

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 17 januari 2015, 00:01:17
Citaat van: Bas94 link=msg=1323822 date=1421447420
Voorheen bij het korpsgesprek, ging men nog in op je competenties en maakten zij een eindoordeel over je geschiktheid en passendheid voor het korps.

Tegenwoordig, bij het eindgesprek, wordt er niet meer gekeken naar je competenties c.q. je rapportage, maar enkel nog naar de passendheid binnen de eenheid a.d.h.v. je drijfveren uit de drijfveren-vragenlijst.

Het blijft in mijn ogen een cruciaal moment van de selectie, waar absoluut niet 'te makkelijk' over gedacht kan worden. Er vallen nog steeds genoeg mensen af bij dit onderdeel.
Je zou enkel het feit dat er niet meer naar het rapportage gekeken wordt (dus geschikt volgens de normen = geschikt, punt.) als 'pluspunt' kunnen zien.

Is je vraag zo een beetje beantwoord?

Ja, bedankt voor het heldere antwoord!

Dus in het kort is deel B om te kijken of je geschikt bent voor het politiewerk en het eindgesprek om te kijken of je past binnen de eenheid?


Voor mij is het iig nu wachten op de uitslag van het selectieonderzoek..


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #99 Gepost op: 18 januari 2015, 13:50:55
Mijn gevoel omtrent het eindgesprek was dat ze een allerlaatste check wilden of je inderdaad binnen het team past. je bent geschikt bevonden voor het politievak, maar pas je ook binnen het team van de eenheid. daar gaat het een beetje over. En de rode draad daarbij is je drijfverenlijst. Blijf lekker jezelf en praat vanuit je gevoel. Niet van wat zij willen horen.

Antecedenten onderzoek heeft bij mij 2 weken geduurd. Na het eindgesprek nog dezelfde dag alle papieren weggedaan. Huisbezoek was 2,5 uur in mijn geval en een dag later telefonisch de uitslag gekregen. Ik ben nu 3 weken in opleiding en gisteren kennis gemaakt met mijjn trajectbegeleider en praktijkbegeleiders. 27-1 wordt ik beëdigd. Echt leuk allemaal.

Succes iedereen en laten we elkaar inderdaad op de hoogte houden. Heel leuk zo!!