Eenmans demonstraties

Auteur Topic: Eenmans demonstraties  (gelezen 3906 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Gepost op: 13 september 2014, 18:03:32
Onze grote vriend mocht weer eens mee naar het bureau.

Zekerwel.nl - Jezus gekkie opgepakt door politie




Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 13 september 2014, 18:30:59
Ik ben benieuwd of meneer de schilderswijk ook een keer bezoekt, of een wijk in Amsterdam-west...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 13 september 2014, 19:33:53
Alleen jammer dat ze dat bord weggegooid hebben. Er is namelijk helemaal geen grond toe. Als hij inbeslaggenomen is moet het naar een HOVJ, em anders gewoon bij vrijlating weer aan meneer meegegeven worden.  Als deze meneer hem terug wil moet de staat dat gaan bekostigen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


devilfish

  • Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #3 Gepost op: 13 september 2014, 20:11:50
Ondanks de in mijn ogen vrij kansloze Pownews wannabe die de microfoon vasthoud toch het filmpje even afgekeken en daarbij vroeg ik me af in hoeverre de openbare orde wordt verstoord.
Ik zie in principe alleen iemand met een bord staan die zijn mening uit (niet mijn mening maar toch), en geen echte orde verstoring/volksoploop


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4 Gepost op: 13 september 2014, 21:26:48
Die pownews wannabe vind ik ook vrij irritant, met zn 'kanker hard klappen krijgen' tekstjes. @Devilfish, hij voldoet gewoon aan 2.1.1. van de APV, ofterwijl verstoring van de openbare orde:

Citaat
Het is verboden op de weg deel te nemen aan een samenscholing, onnodig op te dringen of door uitdagend gedrag aanleiding te geven tot ongeregeldheden

Ik denk dat de teksten op zijn bord alleen al genoeg aanleiding zijn voor de aanhouding.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2014, 21:56:13
Ik vind de verslaggever irritanter/kanslozer dan de gelovige man op basis van het filmpje.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #6 Gepost op: 13 september 2014, 22:25:33
Citaat van: silque link=msg=1295315 date=1410636408
Die pownews wannabe vind ik ook vrij irritant, met zn 'kanker hard klappen krijgen' tekstjes. @Devilfish, hij voldoet gewoon aan 2.1.1. van de APV, ofterwijl verstoring van de openbare orde:

Ik denk dat de teksten op zijn bord alleen al genoeg aanleiding zijn voor de aanhouding.

2.2 APV.  ;)


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #7 Gepost op: 13 september 2014, 22:41:40
Als de teksten op het bord reden zijn om hem aan te houden snap ik niet dat de dienders het bewijsmateriaal weg laten gooien.  


attatae

  • Generalist GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #8 Gepost op: 13 september 2014, 22:56:23
Citaat van: AureliusM link=msg=1295328 date=1410639933
2.2 APV.  ;)

Volgens de Amsterdamse inderdaad 2.2, ware het niet dat het filmpje in Nijmegen afspeelt en dat het in de Nijmeegse apv onder 2.1.1.1 staat.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #9 Gepost op: 13 september 2014, 23:13:18
Ik denk dat de teksten op zijn bord alleen al genoeg aanleiding zijn voor de aanhouding.

Waarom?
We hebben toch nog steeds vrijheid van meningsuiting in dit land?
De teksten op zijn bord lijken mij geen wet te overtreden. Er wordt niet opgeroepen tot geweld of aangezet tot haat?

Mag deze man niet zijn mening verkondigen? Spreekt de grondwet niet van vrijheid van demonstratie?

Bovendien lijkt het mij dat het publiek hem gewoon negeert, dus er is geen sprake van wanordelijkheden.

Ik ben erg benieuwd naar de beslissing bij zijn voorgeleiding op het buro.....

(Let wel dat ik puur op het filmpje af ga. )
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten