GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014  (gelezen 118788 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
p2kflex
18:17:28 28-09-14GROUP-1PRIO 2 naar de post. Dan telefonisch contact opnemen met de meldkamer
0605825BRW Twente (Oldenzaal) (Besturing Kazerne)
0603331BRW Twente (Oldenzaal) (Chauffeurs HA)
0605826BRW Twente (Oldenzaal) (Lichtkrant)
0605221BRW Twente (Oldenzaal) (THU-V 2071 Regio)
0605217BRW Twente (Oldenzaal) (TS 2131)
0605218BRW Twente (Oldenzaal) (TS 2132)
0605310BRW Veiligheidsregio Twente (Monitorcode)


Verlichting.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
We staan speculatie omtrent de oorzaak niet toe. Gelieve het hier bij de feiten te houden.

On topic.

Citaat van: dongkim link=msg=1298855 date=1411920914
Maar hoe komt het dat de monstertruck het publiek inreed? Zat het gaspedaal vast, werd de bestuurder onwel?
Wat denken jullie?


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
18:08 uur:
Volgens de organisatie is het gaspedaal blijven hangen van de monstertruck, meldt RTV Oost.
Met Vriendelijke Groet.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Als je in het laatste filmpje hoort hoeveel gas er gegeven blijft worden terwijl de truck al in het publiek is lijkt dat wel waarschijnlijk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1298851 date=1411920713
Ter verduidelijking, LL4 heeft geen eigen twitteraccount. Wel bestaat @LuchtvaartN_NL, gerund door scannerluisteraars uit Groningen en Leeuwarden.
Nu is daar ook @LuchtvaartO_NL, gerund door scannerluisteraars uit 't oosten van Nederland.

Dank je Hugo. Ik was altijd van mening dat het een officieel account was  e050 . Maar ik ga er dan maar vanuit dat de informatie van de scannerluisteraars klopt.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Was het niet zo dat monstertrucks zijn uitgerust met een hoofdzekering? Ik meen namelijk dat er een speciale knop o.i.d. is, wat ervoor zorgt dat alle systemen inééns uitgeschakeld worden.


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Citaat van: JarnoF link=msg=1298868 date=1411921493
Was het niet zo dat monstertrucks zijn uitgerust met een hoofdzekering? Ik meen namelijk dat er een speciale knop o.i.d. is, wat ervoor zorgt dat alle systemen inééns uitgeschakeld worden.

Dat zou best kunnen, maar hoe snel is een mens zijn reactievermogen ?
Bedoel zo iets heeft tijd nodig, kijk maar naar de marchall in de ring.. pas na 3 sec rent hij naar de truck..
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: JarnoF link=msg=1298866 date=1411921409
Dank je Hugo. Ik was altijd van mening dat het een officieel account was  e050 . Maar ik ga er dan maar vanuit dat de informatie van de scannerluisteraars klopt.

Genoemde info in tweets is vaak letterlijk wat de piloot meldt aan de luchtverkeersleiding. Als dat niet correct is ;-)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1298852 date=1411920754
Ik vraag me af in hoe verre je dit de organisator of de vergunning verlener kunt aanrekenen.

De organisator besteld een act en die geeft aan welke ruimte daarvoor noodzakelijk is en welke veiligheidsmaatregelen genomen moeten worden (of geeft aan dit zelf te regelen). Met deze wetenschap vraagt de organisator een vergunning aan en de vergunning verlener gaat (als het goed is) informeren of de aangegeven maatregelen afdoende zijn. Daarnaast zal de vergunning verlener aangeven hoeveel EHV-ers er vereist zijn.

Wellicht heb ik me niet helemaal juist uitgedrukt, met "organisator" bedoelde ik "de organisator van de ingehuurde activiteit", de "act"zoals je bedoelt.


dongkim

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
"De veiligheidsmaatregelen bij de autoshow in Haaksbergen, waarbij het publiek achter dranghekken stond, waren normaal gesproken voldoende voor de veiligheid. Dat zegt voorzitter Geerlof Kanis van de Stichting Sterevenementen Haaksbergen."
Bron: http://nos.nl/liveblog/703784-monstertruck-rijdt-in-op-publiek.html