Hinderen van voorrangsvoertuigen

Auteur Topic: Hinderen van voorrangsvoertuigen  (gelezen 6953 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2014, 19:12:02
De versneller gaat er pas op bij de rotonde, dat zegt mijns inziens niets over hoe lang hij er wel of niet al achter zat.
Beoordelen en veroordelen op basis van een paar seconden video is iets wat hier al zo vaak voorbij gekomen is en weer afgeschoten is. Misschien was de bestuurder wel bang, wist hij/zij niet wat te doen, was de berm zacht en stond dat bord "ZACHTE BERM" al 300 meter eerder naast de weg... Niks nieuws dat mensen niet (snel genoeg) weten wat ze moeten doen, of niet (snel genoeg) een optie kiezen die het beste is voor het OGS voertuig. Jammer dan, hoort bij het OGS rijden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2014, 19:15:37
Alles kan, we reageren allebei vanuit bepaalde ervaringen, onze professie en inderdaad wat secondes film.
Al ben ik er ook van overtuigd dat een prof geen versneller gebruikt bij een onzekere of angstige bestuurder. Just my 2 cents.
Net als dat je je toeters even uitzet bij paard en wagen, paardentrailers etc.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #12 Gepost op: 17 oktober 2014, 09:22:15
Ik meen toch echt begrepen te hebben dat het echt niet de bedoeling is om voor hulpdiensten de berm in te duiken of te remmen om ze voorbij te laten. Trouwens ook niet met zo'n snelheid een rotonde te nemen omdat er een ambu achter je zit. Je laat ze voorbij op een punt waar dat kan en een rotonde is een heel goed punt een bocht niet.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #13 Gepost op: 17 oktober 2014, 10:02:15
De Mercedes had ook op de rotonde aan de kant kunnen gaan door iets naar rechts te sturen of door een extra rondje op de rotonde te rijden. De richting die ze nu allebei op gingen maakt veilig inhalen over een stuk van bijna een halve kilometer bijna onmogelijk. Er zitten erg veel bochten kort op elkaar in het volgende stuk. Ben benieuwd wanneer hij er voorbij kon.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #14 Gepost op: 17 oktober 2014, 10:15:51
En misschien waren ze beiden op weg naar een reanimatie?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 17 oktober 2014, 11:13:28
Er is al een soortgelijke topic omtrent het hinderen van voorrangsvoertuigen en daar heb je nog een mooi voorbeeld van hinderen 98uiye
Citaat van: Sylvester link=msg=1199406 date=1378550691
Deze topic deed mij denken aan onderstaande video die hier elders* ook op het forum staat.
http://www.youtube.com/watch?v=0CyjevTW2q8#ws
MrPaul112almere

*Zie: Vragen over overige wetgeving


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #16 Gepost op: 17 oktober 2014, 11:25:02

En misschien waren ze beiden op weg naar een reanimatie?

Ik kan zeggen dat ik redelijk bekend ben in dat gebied en ken zo gauw geen arts of andere hulpverlener in zo'n Mercedes. En buiten dat lijkt het me handig dat je dan de auto met blauw voorop laat rijden.

Ik vermoed gewoon een burger die niet weet wat te doen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 17 oktober 2014, 12:03:13
Deze video heb ik al eens gepost op het forum, maar ook hier is er hinder.
https://www.youtube.com/watch?v=lTbvEK-9_rU
112 Limburg-Noord


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2014, 12:14:11
Dit is toch een gevalletje ruimte willen maken op een plek waar het niet kan?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 17 oktober 2014, 12:38:38
Iemand zei toendertijd dat het misschien wel een buitenlandse automobilist is die gewend is te stoppen als er politie met OGS achter hem/haar staat.