Hinderen van voorrangsvoertuigen

Auteur Topic: Hinderen van voorrangsvoertuigen  (gelezen 6949 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Gepost op: 16 oktober 2014, 14:59:12


Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


29Thomas10

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
  • Hulpverlening geïnteresseerd
Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2014, 15:20:20
Citaat van: silque link=msg=1302316 date=1413464352
http://www.youtube.com/watch?v=uzFCiMt1rA4&list=UUoHEmrvj2cl_v0hhl-ehocg

Gemaakt door 112stadsgewest.nl

Kan de ambulancechauffeur dit kenteken ook noteren en naar de poltie sturen, wegens hinderen? Of vindne jullie dit hier niet van toepassing?
Eerst een HBO opleiding, en daarna gaan solliciteren bij de marechaussee


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2014, 15:21:29
Citaat van: silque link=msg=1302316 date=1413464352
http://www.youtube.com/watch?v=uzFCiMt1rA4&list=UUoHEmrvj2cl_v0hhl-ehocg

Gemaakt door 112stadsgewest.nl

Misschien dacht hij dat het een politie auto was  98uiye Nee.. Onzin.. schandalig dit...  Kan dit niet doorgegeven worden aan de politie door de betreffende chauffeur dat er een mooie boete op de mat komt ?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2014, 15:44:14
Ik ben er nog niet uit of er echt gehinderd wordt. Maar een proces verbaal hiervoor is helaas uitgesloten, dan moeten we het toch echt zelf constateren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2014, 16:07:41
Citaat van: silque link=msg=1302328 date=1413467054
Ik ben er nog niet uit of er echt gehinderd wordt. Maar een proces verbaal hiervoor is helaas uitgesloten, dan moeten we het toch echt zelf constateren.
En ergens gaat het daar toch wel weer fout, je mag niet hinderen maar er de partij die wordt gehinderd kan/mag zelf niets ondernemen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2014, 17:24:11
Is het niet zo dat er gezegd wordt: blijf rustig doorrijden en zoek een plekje om aan de kant te gaan als dit ook echt mogelijk is? De chauffeur van de RR had naar mijn idee ook al eerder langs de auto kunnen gaan (ruimte genoeg op de andere helft)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2014, 17:24:28
Correct en tevens juist.  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2014, 17:32:51
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1302347 date=1413473051
Is het niet zo dat er gezegd wordt: blijf rustig doorrijden en zoek een plekje om aan de kant te gaan als dit ook echt mogelijk is? De chauffeur van de RR had naar mijn idee ook al eerder langs de auto kunnen gaan (ruimte genoeg op de andere helft)

Ik vond de chauffeur ervoor niet echt rustig doorrijden, hij knalde over de drempel heen vond ik. Normaal zou je zo'n drempel niet zo hard nemen (ik athans)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


sylvester1986

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2014, 18:46:34
Citaat van: silque link=msg=1302316 date=1413464352
Hoe kan je nu zeggen dat de automobilist weigerde om aan de kant te gaan? Te snelle conclusie door de filmer vind ik.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2014, 18:54:32
Mr. Mercedes had gewoon al veel eerder z'n gas los moeten laten, knippertje aanzetten naar rechts (of gevarenlichtjes) en klaar. Want aan de versneller te horen zit mr. Ambu er al een poosje achter. Een volgende mooie optie voor mr. Mercedes was even een extra rondje maken op de rotonde. (of is hij linksaf gegaan? Dat zien we niet)

Maar helaas, dit soort klootviolen zitten dagelijks op de weg, sommigen maken er zelfs een sport van om lekker snel (sneller) voor de ambu uit te rijden. Ik heb zelfs het idee dat sommige bestuurders denken; Yesss, nu mag ik even lekker hard rijden. En vervolgens raak je zo'n irritante vlieg zowat niet meer kwijt. Omdat men zo bezig is met het lekkere harde rijden dat ze verschillende passeeropties links laten liggen.

De tegenligger op 4 sec doet het overigens perfect, ruimte maken. Er wordt geen gebruik van gemaakt, want de ambu moet de Mercedes teveel in de gaten blijven houden.