Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?

Auteur Topic: Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?  (gelezen 24857 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
@KevinK opleiding met verkorting. Ja en nee. Ja omdat je sneller klaar bent, maar je weet ook dat ze 'niks' hebben gemist. Nee omdat er weinig tot geen ervaring is mbt de geweldbeheersing en straatervaring(tot zover je over ervaring mag praten bij 2e jaars studenten van de PA)
Groeten,  Tazbrw


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Citaat van: tazbrw link=msg=1312122 date=1417607389
@KevinK  Nee omdat er weinig tot geen ervaring is mbt de geweldbeheersing en straatervaring(tot zover je over ervaring mag praten bij 2e jaars studenten van de PA)

Daarom zou ik zeggen, halveer de opleidingskorting naar een halfjaar. Qua wetskennis zitten de HTV-P'ers, voor zover ik weet, grotendeels op niveau. Het zijn inderdaad de geweldbeheersing en straatervaring welke de HTV-P'ers niet tot weinig beheersen.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Hartley

  • Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #52 Gepost op: 10 december 2014, 19:18:52
Citaat van: KevinK link=msg=1312287 date=1417679235
Daarom zou ik zeggen, halveer de opleidingskorting naar een halfjaar. Qua wetskennis zitten de HTV-P'ers, voor zover ik weet, grotendeels op niveau. Het zijn inderdaad de geweldbeheersing en straatervaring welke de HTV-P'ers niet tot weinig beheersen.

Geweldsbeheersing? Zit dat tegenwoordig ook al in de HTV opleiding? En praten we dan over deescaleren of over IBT/RTGB?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #53 Gepost op: 10 december 2014, 22:19:03
Citaat van: Hartley link=msg=1313507 date=1418235532
Geweldsbeheersing? Zit dat tegenwoordig ook al in de HTV opleiding? En praten we dan over deescaleren of over IBT/RTGB?
Nog een keer lezen  ;)


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #54 Gepost op: 10 december 2014, 22:35:55
Citaat van: Hartley link=msg=1313507 date=1418235532
Geweldsbeheersing? Zit dat tegenwoordig ook al in de HTV opleiding? En praten we dan over deescaleren of over IBT/RTGB?

Aan het einde van de opleiding moet ik examen doen in RTGB, en dit in RTGB BOA 4. Dit betreft dan de HTV-P opleiding in Amsterdam, of dit ook geldt voor de andere opleidingen weet ik niet. Hieronder informatie over de inhoud over het examen, dit voor zowel het theorie-examen als het praktijkexamen.

In het theoretische gedeelte van de RTGB worden de volgende onderwerpen behandeld:
 de Politiewet; de Ambtsinstructie; Strafrecht.

In het praktijkgedeelte worden de voglende onderdelen behandeld:
 verdedigen en aanvallen; weren, blokkeren en ontwijken; procedure omtrent het aanhouden.

Voor het type BOA 4  worden de volgende praktijk onderdelen toegevoegd:
 aanleggen van de handboeien; gebruik wapenstok (BOA 4).
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #55 Gepost op: 22 december 2014, 09:59:35
Ik weet dat het RTGB gedeelte met name op trappen/stoten en fixeren ligt. (Kan veranderd zijn nu hoor).

Als ik dan kijk naar het AZV/IBT wat wij nu hebben is alleen in het begin van de opleiding iets geroepen over trappen/stoten en daarna echt over gegaan naar het fixeren-controleren-boeien.

Dat met handboeien en wapenstok weet ik niet. Straks willen ze het ook op de straat hebben. Wat is het vervolg? Zelfde spullen als een surveillant?
Het is leuk dat ze oefenen ermee en, als ik het goed begrijp, worden ze ook gecertificeerd, maar mag je het dan al op straat dragen? Volgens mij moet je eerst beëdigd zijn(kan het mis hebben)

@KevinK Wat is dat BOA 4? Boa Domein 4?
Groeten,  Tazbrw


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #56 Gepost op: 22 december 2014, 20:45:59
Citaat van: tazbrw link=msg=1316283 date=1419238775
@KevinK Wat is dat BOA 4? Boa Domein 4?

De Regeling Toetsing Geweldsbeheersing BOA ken 6 verschillende examens:

BOA I:    Geweldsbevoegdheid (art. 7 lid 1)
BOA II:   BOA I + fouillering (art. 7 lid 3)
BOA III:  BOA II + gebruik handboeien
BOA IV:  BOA III + gebruik wapenstok
BOA V:   BOA IV + gebruik pepperspray
BOA VI:  BOA V + gebruik vuurwapen


Om dit als BOA te kunnen toepassen na het behalen van het certificaat, moet de bevoegdheid de ambtenaar toegekend worden op zijn akte van beëdiging.

 Indien ik wordt aangenomen op de politieacademie na het behalen van mijn diploma. Hoef ik, na het behalen van mijn certificaat geen verdere toetsing of dergelijke te halen om de geweldsmiddelen te gebruiken, voor zover ik weet in ieder geval. De toetsing wordt gedaan door IBT docenten, geen idee of dit er iets mee te maken heeft.

En voor het toepassen van de geweldsmiddelen citeer ik het eerste gedeelte van artikel 7 lid 1 uit de Politiewet 2012.
Artikel 7
1. De ambtenaar van politie die is aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, is bevoegd in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening geweld of vrijheidsbeperkende middelen te gebruiken.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Hartley

  • Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #57 Gepost op: 23 december 2014, 11:34:22
Citaat van: Haageneesch link=msg=1313547 date=1418246343
Nog een keer lezen  ;)
Ik heb het bericht goed gelezen, maar in mijn opleiding kregen we namelijk niets op het gebied van RTGB, zodoende ook mijn vraag. Wellicht dat je die had kunnen beantwoorden ipv zoiets te posten.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Hartley

  • Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #58 Gepost op: 23 december 2014, 11:43:38
Citaat van: tazbrw link=msg=1316283 date=1419238775
Ik weet dat het RTGB gedeelte met name op trappen/stoten en fixeren ligt. (Kan veranderd zijn nu hoor).

Als ik dan kijk naar het AZV/IBT wat wij nu hebben is alleen in het begin van de opleiding iets geroepen over trappen/stoten en daarna echt over gegaan naar het fixeren-controleren-boeien.

Dat met handboeien en wapenstok weet ik niet. Straks willen ze het ook op de straat hebben. Wat is het vervolg? Zelfde spullen als een surveillant?
Het is leuk dat ze oefenen ermee en, als ik het goed begrijp, worden ze ook gecertificeerd, maar mag je het dan al op straat dragen? Volgens mij moet je eerst beëdigd zijn(kan het mis hebben)

@KevinK Wat is dat BOA 4? Boa Domein 4?

Bij de RTGB ligt nog steeds idd daar de nadruk op. De duo procedure zakken de meeste die zakken ook op.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Bij mij op de HTV-P opleiding doen wij examen in zowel RTGB als RTGP/IBT. Wij krijgen dan ook RTGB op school van een docent van school, en IBT op mijkenbroek van een instructeur van de politie zelf. Tijdens deze lessen behandelen we trappen/stoten, boeien/fixeren, pepper/wapenstok en allerlei technieken met betrekking tot het binnenvallen en doorzoeken van een pand etc.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel