Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?

Auteur Topic: Weet iemand waar ik epauletten kan vinden van de HTV - Politie opleiding?  (gelezen 24855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest15549

  • Gast
Citaat van: Rutger1 link=msg=1326336 date=1422383078
Ik denk dat het heel erg verschillend is per bureau/school. Wij mogen bovengenoemde punten juist wel. Wij mogen gewoon naar buiten met de auto, en focussen dan voornamelijk op verkeer, en rijden meldingen mee.

We mogen inderdaad niet op de noodhulp wagen, maar rijden wel mee naar elke melding m.u.v zaken zoals schiet incidenten etc. Ongevallen etc wel, maar dit wordt per persoon beoordeeld. Ook mogen wij zelfstandig kleine IGP opdrachten en buurtonderzoeken doen.

Ook wordt van ons verwacht dat wij bij de briefing aanwezig zijn, en dat wij ten alle tijden een porto bij ons dragen i.v.m eigen veiligheid en veiligheid van de collega. Hier zijn wij ook voor gescreend tijdens ons antecedenten onderzoek en hebben wij ook een cursus voor gevolgd.

Ik lees ook dat er gesproken wordt over studenten van 16 die door de ouders afgezet worden op het bureau, dat is allereerst al niet mogelijk aangezien de landelijke eis minimaal 17 en een half is. Bij mij in de klas ligt de gemiddelde leeftijd op 21, en is de jongste 19.

Waar ik het wel mee eens ben is dat we qua praktijk ervaring wat achter lopen, omdat wij niet niet alles kunnen doen (ookal ben je beëdigd), maar qua kennis zit het allemaal wel goed. Ook verschilt het natuurlijk per persoon. De een is al verder dan de ander

Wat voor selectie moest jij doorstaan om HTV te mogen doen en om stage bij te politie te lopen?


Ik neem aan dat je niet alleen kijkt maar ook zelf dingen 'doet' zoals verbaliseren?


Runner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Citaat van: RS496 link=msg=1326560 date=1422454971
Wat voor selectie moest jij doorstaan om HTV te mogen doen en om stage bij te politie te lopen?

Dit zal misschien wel per school verschillen, maar voor mij bestond de selectie uit het volgende:

- Bijwonen informatiebijeenkomst opleiding HTV-P
- Voorlichtingsbijeenkomst politie
- Intakegesprek met medewerker van school en een politieagent
- Politiesporttest en andere fysieke testen afgenomen door IBT docenten
- Cognitieve capaciteiten en persoonlijkheidstest
- Antecedentenonderzoek (+ huisbezoek)

De volgorde hierin kon verschillen, maar deze selectieonderdelen dienden allemaal voldaan te worden.


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Citaat van: Runner link=msg=1326605 date=1422465444
Dit zal misschien wel per school verschillen, maar voor mij bestond de selectie uit het volgende:

- Bijwonen informatiebijeenkomst opleiding HTV-P
- Voorlichtingsbijeenkomst politie
- Intakegesprek met medewerker van school en een politieagent
- Politiesporttest en andere fysieke testen afgenomen door IBT docenten
- Cognitieve capaciteiten en persoonlijkheidstest
- Antecedentenonderzoek (+ huisbezoek)

De volgorde hierin kon verschillen, maar deze selectieonderdelen dienden allemaal voldaan te worden.

Dat is al stukken beter dan dat ik gehad heb:

- sporttest (piepjestest, opdrukken en sit-ups)
- taal- en rekentest
- gesprek met een school- en politiemedewerker. Waarvan de laatste onder andere belast was het de sturing vanuit de politie omtrent het HTV-P programma.
- antecedentenonderzoek

Nu er een nationale politie is, mogen de opleidingseisen en intakes van de HTV-P wat mij betreft ook nationaal gelijk getrokken worden. Wat ik op dit forum lees, en van mensen hoor welke elders een HTV-P opleiding volgen, is dat de opleidingen enorm verschillen. Ditzelfde geldt voor de praktijk periodes, de één rijd wel mee op meldingen de andere niet. De één mag wel verbaliserend optreden de ander niet en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat voornamelijk belangrijk is, als de HTV-P opleiding blijft bestaan inclusief het jaar 'korting' op de opleiding is dat het niveau van de bij de politie aangenomen HTV-P'ers gelijikwaardig wordt aan het niveau van de 2e jaars aspiranten welke regulier aangenomen zijn.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Die jaar verkorting ben ik het met Maxx eens.

Wat ik nu vooral zie is het probleem dat ze nog erg jong zijn. Kijkend naar mijn studenten(2 eerste jaars en 2 tweede jaars), zie je wel duidelijk de verschillen.

Wel of niet bij de briefing. Ze zijn allemaal gescreend voordat ze stage komen lopen bij de politie. Hoe het zit met de intake weet ik niet. Maar ik weet wel dat ze strengere eisen stellen(in der landen).

Over de stages. Ja iedereen vult die in op een andere manier. Ik heb die van mij ook 3 dagen bij de ISO gezet. Ik kan het wel uitleggen en er bij gaan zitten, maar de medewerkers van de ISO weten het precies. Gelukkig kent bijna iedereen in ons basisteam wel wat hun mogen en kunnen. Wel of geen kleine meldingen rijden. Dat is echt verschillend.

Kortom er verschilt buiten de banken nog heel veel.
Groeten,  Tazbrw