Plaats hier foto's van International voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van International voertuigen  (gelezen 24063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vatrogasci

  • purchaser
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
    • BLOG VATROGASCI
Gepost op: 21 juli 2005, 16:48:48
Na de vraag van Mario ivm een International
Hier een nieuwe topic om nog meer foto's van dit merk te plaatsen.
In België tref (trof) je die International's dikwijls aan, maar ik dacht dat deze ook wel voorkwam in Nederland.
Een bekend voorbeeld is de autoladder van Wassenaar die nadien een tweede leven begon in het Belgische Nevele.
Verder had Den Haag volgens mij ook verschillende brandweerwagens en zijn er eveneens enkele bewaard gebleven.

Bijgaand enkele voorbeelden van de International Loadstar 1600 maar verder waren er in België nog verschillende autopompen op basis van de IH B 160 en IH B 180 plus de unieke ladderwagen van Hamme.







louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2005, 17:47:19
zo gaf ik eerder aan dat er geen Loadstar modelen nooit in Nederland rond reden bij de brandweer. nou klopt dat deels. bij de gemeentelijke brandweren is dan juist, maar bij de bedrijfsbrandweren is die stelling onjuist want bij Mobil in Amsterdam reed ooit zo Loadstar rond als schuimbluswagen met een blusarm. bij de gemeentelijke brandweerkorpsen in Nederland  hebben wel  andere modelen rond reden. brandweer Den Haag was in de jaren veertig en vijftig een groot gebruiker met verschillende autospuiten, 3 autoladders, 1 gereedschapwagen, 2 kraanwagens en een vijftal vrachtwagens voor de plaatselijke BB groep. daarnaast waren er nog een aantal plaatsen die Internationals hadden. Wassenaar had er vier waaronder de genoemde autoladder. Maassluis 1 autospuit, Voorst en Twello elk een 4x4 tankautospuit, Lienden had een heel opvallende tankautospuit en op vliegveld Zestienhoven reden twee Internationals rond namelijk een tankautospuit hd en een poederbluswagen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Vatrogasci

  • purchaser
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2005, 18:03:49
Hierbij de bijzondere ladderwagen van de brandweer Hamme gebaseerd op een International CO1700
Het korps van Halle had een tankwagen op zo'n chassis
Verder bijzondere voertuigen in België :
°) poederbluswagen in Brussel
°) bosbrandweerwagen in Arlon en Marche-en-Famenne



Zelfs de burgerbescherming had verschillende International's - ik vermoed ook als poederwagens (?)


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2005, 18:07:01
een tweetal foto's die ik gemaakt heb tijdens een optocht in Valkenswaard staan bij de topic Hulpverleningskraanwagens. het gaat hier om de oude kraanwagen van Brussel op een International chassis.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Vatrogasci

  • purchaser
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2005, 18:23:30
Inderdaad die was ik nog vergeten.
Verder ook de mooie autoladder van Brugge
zie foto op http://www.brandweer.org/voertuigen/b_brugge.html


Securifire

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2005, 18:50:27
De International van de Mobil Amsterdam





louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2005, 19:13:51
het schiet mijn net te binnen dat de luchtmacht ooit de grootste gebruiker was van International crashtenders. we hadden hiervan zo 42 stuks alle opgebouwd bij Bikkers. heb zelf nog les gehad op deze wagens bij de LETS in Schaarsbergen. bij de marine hadden we nog mooie crashtenders namelijk 3 grote 6x6 Internationals met neus als schuimbluswagens en hiernaast nog 2 andere als nursetruck. dit waren rijdende water en schuimvoorraadwagens zonder monitor. door middel van twee flexibele slangen konden de twee wagens aan elkaar gekoppeld worden de schuimbluswagen voorop en de nursetruck erachter. zo hadden we meer slagkracht en kon je iets langer een inzet voeren voordat je tanks leeg waren.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Vatrogasci

  • purchaser
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2005, 19:27:59
Klopt Louis
Er staat een foto op van zo'n voertuig
http://www.historical-fire-engines.com


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #8 Gepost op: 6 september 2005, 18:20:37
een tweetal International Loadstar in Finland. beide uitgerust met voorbouwpomp. wat ook opvalt bij deze wagens is de grote cabine met slecht twee deuren om in en uit te stappen. afkomstig van www.fireimages.net

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 24 september 2005, 20:06:23
Een in mijn ogen ook een bijzondere en een mooie International is de wagen van het korps Lienden dat tegenwoordig onde de gemeente Buren valt.

Het gaat hier om een:
InternationalSC162 met een van Bergen opbouw uit 1957. De wagen heeft dienst gedaan tot 1972. De specificaties zijn TS10LD2500HD250T1800. De wagen is nog steeds in beheer van het korps Lienden.

Groet
Johan


[verwijderd door de admin]