Dieren uit het lijden verlossen

Auteur Topic: Dieren uit het lijden verlossen  (gelezen 23681 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 2 juni 2010, 11:14:28
nav onderstaand: Is de huidige munitie geschikt om dit soort grote dieren af te maken? ??? Komen deze kogels diep genoeg / door de schedel heen?

http://www.nu.nl/binnenland/2260449/politie-schiet-dolle-koe-dood-in-woerden.html

Politie schiet dolle koe dood in Woerden
Uitgegeven: 2 juni 2010 08:44
Laatst gewijzigd: 2 juni 2010 10:05

AMSTERDAM - De politie heeft dinsdagavond in Woerden een dolle koe doodgeschoten. Dat gebeurde nadat tien koeien uit een weiland waren ontsnapt.
 Negen koeien werden teruggedreven naar een weiland, maar één koe nam de benen. Het dier belandde eerst in een sloot en rende vervolgens een wijk in.

Een vee-arts slaagde er in de koe met een verdovingsgeweer neer te leggen, maar het dier was te zwaar om op de veekar te tillen. Daarom werd de dame met een spuitje bijgebracht.



Daarop ging de koe er nog eens vandoor. "Ze had al de nodige tuinen vernield en we vonden dat het te gevaarlijk werd", zegt een politiewoordvoerder. Daarom heeft een agent de koe met zijn dienstwapen doodgeschoten.




whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2010, 11:20:49
nav onderstaand: Is de huidige munitie geschikt om dit soort grote dieren af te maken? ??? Komen deze kogels diep genoeg / door de schedel heen?
Ik heb me bijzonder verbaasd over dit bericht. Natuurlijk ken ik de details van het incident niet, maar jemig zeg, dit lijkt toch nergens naar  ??? Alsof je een dode koe wél op een veekar kunt tillen... Ik vraag me af of dit nou niet iets wat chiquer had kunnen worden opgelost.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2010, 11:24:30
nav onderstaand: Is de huidige munitie geschikt om dit soort grote dieren af te maken? ??? Komen deze kogels diep genoeg / door de schedel heen?

Blijkbaar wel.... de koe heeft het niet overleefd....  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2010, 11:39:37
Blijkbaar wel.... de koe heeft het niet overleefd....  ;)

Ik vraag me wel of met hoeveel schoten en in welk lichaamsdeel...  ;) :-\


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2010, 11:43:34
Ik heb ooit ergens gelezen dat je bij  het afmaken van dieren het best kan mikken tussen de ogen van het beest, omdat er idd een kans is dat de kogel niet diep genoeg penetreerd.  Maar sowieso lijkt het mij lastig om een rennend onvoorspelbaar dier met 1 kogel te doden........
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2010, 11:46:01
Ik heb ooit ergens gelezen dat je bij  het afmaken van dieren het best kan mikken tussen de ogen van het beest, omdat er idd een kans is dat de kogel niet diep genoeg penetreerd.  Maar sowieso lijkt het mij lastig om een rennend onvoorspelbaar dier met 1 kogel te doden........

Hoe groot is de variatie in spreiding op de schietbaan?  ??? ::) :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2010, 12:14:08
Dat wil je echt niet weten....... De topschutters schieten uiteraard mooie groepjes. Dus binnen een paar cm. De wat mindere schutters schieten wat verspreider :) Maar dat is nog altijd op een stilstaand doelwit dus tsja...........
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 2 juni 2010, 17:53:55
Ik ken een (waargebeurd) verhaal van meerdere patroonhouders (1 = 8 stuks) in een wilde doorgedraaide stier.
Daarnaast moet je toch iets ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 2 juni 2010, 18:00:18
Dat wil je echt niet weten....... De topschutters schieten uiteraard mooie groepjes. Dus binnen een paar cm. De wat mindere schutters schieten wat verspreider :) Maar dat is nog altijd op een stilstaand doelwit dus tsja...........

Je schietdocent een keer lief aankijken. Zo hebben wij al in simulaties getraind (en dan geen hitcom maar met echte patronen) en ook op elanden geschoten op de schietbaan. Bleek dat ik de beste boswachter was :o O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #9 Gepost op: 2 juni 2010, 18:01:26
woensdag 2 juni 2010 06:44 uur
Dolle koe doodgeschoten in Woerden

WOERDEN - De politie heeft in een woonwijk in Woerden een dolle koe doodgeschoten. Het dier was samen met negen andere koeien ontsnapt uit een weiland.

Toen de boer de kudde probeerde terug te drijven, nam het rund de benen naar het Staatliedenkwartier. De koe rende de wijk rond en was niet meer te houden.

Uiteindelijk werd de situatie volgens de politie te gevaarlijk. Een agent heeft na overleg met de eigenaar het dier met een welgemikt schot afgemaakt.

Volgens de politie werd het dier in eerste instantie verdoofd door een dierenarts. Om de koe in een veewagen te krijgen moest ze echter weer worden bijgebracht, waarop het dier er opnieuw vandoor ging.

Het voorval trok veel bekijks en de politie had de grootste moeite om omstanders voor hun eigen veiligheid op afstand te houden. Een 49-jarige Woerdenaar is opgepakt, omdat hij niet wilde luisteren.

bron: rtvutrecht.nl

Op bovenstaande link zijn ook foto's te zien van de betreffende agent in actie. Ook de reacties van de lezers zijn wel interressant om te lezen.


Op de foto's is dus te zien dat de koe stilstond en niet aan het rondrennen was.. In de tekst is ook te lezen dat hij dus niet te zwaar was o.i.d..