Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015

Auteur Topic: Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015  (gelezen 18057 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #20 Gepost op: 12 januari 2015, 17:43:12
Citaat
Ik citeer een raadslid Enkhuizen.
Ze liegen dat ze barsten. Het was 2 maal georganiseerd en gepland en ging veel verder dan 'swaffelen'. Er heeft een groot , diepgaand onderzoek plaatsgevonden en het slachtoffer, waar hier niets over wordt vermeld , verstandelijke beperking , zit er helemaal doorheen en krijgt intensieve hulp en begeleiding.

 :-X

Juist in het kader verduidelijkte geeft te denken, als je als korps eerst iemand aanneemt waaruit blijkbaar kan worden opgemaakt dat de beperking niet beperkend is dan lijkt het of het SO bewust is gekozen.

Nu zullen er vast een aantal over me heen denderen dat iemand met een verstandelijke beperking niet binnen de brandweer thuis hoort maar in de sollicitatie is het niet als een beperking gezien en kon het SO dus gewoon zijn beoogde werkzaamheden uitvoeren.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #21 Gepost op: 12 januari 2015, 18:03:00
Het zou je sieren om te vermelden wie je citeert en waar je het citaat vandaan hebt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #22 Gepost op: 12 januari 2015, 18:06:25
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1322204 date=1421076419
Seksuele grapjes en intimidaties zijn schering en inslag op de werkvloeren. Daar lees je normaliter nooit iets van.

Zodra er sprake is van intimidatie dan ben je het "grapjes" nivo al ver voorbij. En ik lees toch regelmatig berichten over seksuele intimidatie bij uiteenlopende bedrijven en instellingen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #23 Gepost op: 12 januari 2015, 18:07:19
Citaat van: DiNozzo link=msg=1322257 date=1421082180
Het zou je sieren om te vermelden wie je citeert en waar je het citaat vandaan hebt.

Sorry je hebt gelijk, het bewuste raadslid is mij niet bekent. citaat komt van RTL nieuws.  98uiye
Daar is het bewuste raadslid echter niet bij naam genoemd.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #24 Gepost op: 12 januari 2015, 18:31:48
Citaat van: zwelgje link=msg=1322258 date=1421082385
Zodra er sprake is van intimidatie dan ben je het "grapjes" nivo al ver voorbij. En ik lees toch regelmatig berichten over seksuele intimidatie bij uiteenlopende bedrijven en instellingen.

Ja, dat ben ik met je eens. Grapjes en intimidatie zijn 2 verschillende dingen. Je leest er inderdaad wel eens wat van. Maar het gebeurd weinig dat de landelijke media (Telegraaf, NOS, etc) melding maakt van zo'n incidentje. Hoort in mijn ogen gewoon binnen de deuren van het bedrijf te blijven.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 12 januari 2015, 18:46:46
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1322263 date=1421083908
Ja, dat ben ik met je eens. Grapjes en intimidatie zijn 2 verschillende dingen. Je leest er inderdaad wel eens wat van. Maar het gebeurd weinig dat de landelijke media (Telegraaf, NOS, etc) melding maakt van zo'n incidentje. Hoort in mijn ogen gewoon binnen de deuren van het bedrijf te blijven.  ;)

In dit geval heeft de veiligheidsregio het bericht zelf dmv een persbericht naar buiten gebracht, waarbij tevens is aangegeven dat het slachtoffer professionele hulp krijgt.
Dan is het geen "incidentje" meer.
Samen sterk in de hulpverlening!


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #26 Gepost op: 12 januari 2015, 18:55:02
Moeilijk om als "grote mensen" eens duidelijk en goed te praten, op welk niveau dan ook.
Binnen een team dient respect, vertrouwen en vriendschap te zijn en tijdens de inzet discipline. Commentaar achteraf en binnenskamers, mss met een goede onafhankelijke gespreksleider er bij.
 En ja als er professionele hulp aangeboden wordt door het korps en/of gemeente, dat  luidt als waar rook is , is ook vuur.
Bij instappen begint de inzet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 12 januari 2015, 19:01:11
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1322259 date=1421082439
Sorry je hebt gelijk, het bewuste raadslid is mij niet bekent. citaat komt van RTL nieuws.  98uiye
Daar is het bewuste raadslid echter niet bij naam genoemd.
Is ook vreselijk betrouwbaar die persberichten, zeker als er geen namen van raadsleden bij worden genoemd twijfel ik alweer over de betrouwbaarheid van het bericht. Ik heb vandaag zelf een mooi staaltje van sensatie schrijven mee gemaakt, waar van iets kleins een heel groot ding is gemaakt. Ik baseer me graag op keiharde feiten.
Citaat van: Fletwed link=msg=1322236 date=1421079720
Zelf trek je toch ook al te voorbarige conclusies over de oefenleider,
Ik trek geen voorbarige conclusies, aangezien ik erg goed weet hoe het er aan toe kan gaan. Zowel als ploeglid als oefenleider.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #28 Gepost op: 12 januari 2015, 19:12:40
Citaat van: Peter71 link=msg=1322268 date=1421085671
Is ook vreselijk betrouwbaar die persberichten,
Citaat
Ik baseer me graag op keiharde feiten.
?


Lees je eigen reacties eens terug.

Citaat van: Peter71 link=msg=1322268 date=1421085671
Ik trek geen voorbarige conclusies,

Juist wel. Zeer voorbarig zelfs.

Citaat
Zowel als ploeglid als oefenleider.

Ik blijf erbij; je zou beter moeten weten, zeker als ''leider'' in welke vorm dan ook.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2015, 19:36:44
Citaat van: Live link=msg=1322238 date=1421080007


Even teruglezen  ;)
Tijdens trainingsdagen, dat kan ook een keer zijn als de oefeningen achter de rug zijn en je bent er aan het dineren bijvoorbeeld.  Tijdens vier open dagen achtereen heb je savonds vaak ook vrij...