Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015

Auteur Topic: Spuitgast ontslagen na swaffeldreigement - Enkhuizen 12-01-2015  (gelezen 18007 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #30 Gepost op: 12 januari 2015, 19:43:28
Citaat van: Fletwed link=msg=1322281 date=1421087804
Tijdens trainingsdagen, dat kan ook een keer zijn als de oefeningen achter de rug zijn en je bent er aan het dineren bijvoorbeeld.  Tijdens vier open dagen achtereen heb je savonds vaak ook vrij...
Ik herhaal de woorden van Live, lees nou even terug voordat je reageert....
Citaat
We zaten in een hotel. De stemming zat er goed in. Wij zijn toen ’s avonds in de slaapkamer bij een mannelijke collega langs geweest die al lag te slapen. Wij riepen dat we gingen swaffelen. Maar er is niets gebeurd. Alleen toen ’s ochtends bij het ontbijt de oefenleider hiervan hoorde, werd dit meteen aan de leiding gemeld.’’
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #31 Gepost op: 12 januari 2015, 19:46:46
 Ja, Live, klopt helemaal, maar blijf er bij, dat er een duidelijke vorm van wederzijds respect, vertrouwen en vriendschap dient te zijn binnen een team, en dat kan zijn 24 uur rond of in dit geval 4x 24 uur rond.
 Want een team zonder dit , is geen team, maar los zand, en daar is zonder emmer of schop ( leiding) geen brandje mee te blussen.
Bij instappen begint de inzet.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #32 Gepost op: 12 januari 2015, 20:46:23
Vertrouwen en respect idd... vriendschap is beetje overdreven...

ik swaffel me vrienden niet...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #33 Gepost op: 12 januari 2015, 23:33:51
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1322259 date=1421082439
Sorry je hebt gelijk, het bewuste raadslid is mij niet bekent. citaat komt van RTL nieuws.  98uiye
Daar is het bewuste raadslid echter niet bij naam genoemd.

Citaat van: Peter71 link=msg=1322268 date=1421085671
Is ook vreselijk betrouwbaar die persberichten, zeker als er geen namen van raadsleden bij worden genoemd twijfel ik alweer over de betrouwbaarheid van het bericht.

Misschien toch even een kleine nuancering. Het is een citaat van een mevrouw die op het forum van RTL Nieuws meerdere keren reageert op het nieuwsbericht. Daarmee is het dus geen citaat van RTL Nieuws.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #34 Gepost op: 13 januari 2015, 12:01:33
Citaat van: Peter71 link=msg=1322268 date=1421085671
Ik trek geen voorbarige conclusies, aangezien ik erg goed weet hoe het er aan toe kan gaan. Zowel als ploeglid als oefenleider.

 :-X

Citaat van: Peter71 link=msg=1322192 date=1421074788
En vermoed ik dat de bewuste oefenleider er meer van gemaakt heeft dan nodig. Ook die had kunnen weten dat er met dit soort dagen altijd een jolige stemming heerst. De ploeg is een paar dagen van huis, en ja dan is het donderjagen. Tja, als je als oefenleider de situatie niet kan inschatten, denk ik dat je niet geschikt bent voor je taak. ::)

Het kan natuurlijk zijn dat je de betrokken oefenleider kent, maar waarom zou hij ook niet erg goed weten hoe het er aan toe kan gaan?  Het lijkt mij daarom juist een veelzeggend teken dat een oefenleider zich geroepen voelde om dit te melden.

Verder vind ik het erg knap dat je deze conclusie kan trekken op grond van een persbericht. Dat is natuurlijk je goed recht, maar realiseer je dat wij niet alle details kennen, en alleen 1 betrokken brandweerman publiekelijk gereageerd heeft.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #35 Gepost op: 13 januari 2015, 12:31:16
Citaat van: Peter71 link=msg=1322192 date=1421074788
Stuur een brandweerploeg een paar dagen op oefening op een oefencentrum, en er wordt altijd gedonderd jaagt. Ik spreek uit ervaring. 998765
En vermoed ik dat de bewuste oefenleider er meer van gemaakt heeft dan nodig. Ook die had kunnen weten dat er met dit soort dagen altijd een jolige stemming heerst. De ploeg is een paar dagen van huis, en ja dan is het donderjagen. Tja, als je als oefenleider de situatie niet kan inschatten, denk ik dat je niet geschikt bent voor je taak. ::)
Sluit ik me bij aan en niet alleen brandweer hoor heb zelfs een keer samen met een AT ploeg op een oefencentrum s'nachts wat streken uitgehaald die eigenlijk miss niet konden maar net zoals je zegt je bent met zn allen paar dagen weg en dan ook nog eens een hoop drank in de avonden. Vraag me af waar dat niet gebeurd en zoals peter71 al aangeeft gebeurt er dan wel eens iets wat niet kan maar wat prima uitgesproken kan worden door een oefenleider die vaker met de mannen op stap is. Helaas hebben ze bij ons  ook wel eens een oefencoordinator mee gehad die zelf de regels iets te strak hanteerde en verwachtte dat iedereen om 23u op bed lag  0098 die had toen niet zon leuke week .. ^-^


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #36 Gepost op: 13 januari 2015, 12:56:52
En ik maar denken dat swaffelen al weer uit was.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #37 Gepost op: 13 januari 2015, 13:42:28
Citaat van: wjr307 link=msg=1322479 date=1421148676
Helaas hebben ze bij ons  ook wel eens een oefencoordinator mee gehad die zelf de regels iets te strak hanteerde en verwachtte dat iedereen om 23u op bed lag  0098 die had toen niet zon leuke week .. ^-^
En juist dan kan ik mij voorstellen dat je op een gegeven moment klaar bent met een situatie en dat je met iets naar buiten komt, ipv. het proberen intern op te lossen.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #38 Gepost op: 13 januari 2015, 15:50:39
Nikon, ik denk dat je dan geen oefenleider c.q coördinator moet worden bij een enigszins gedisciplineerde organisatie.
Bij instappen begint de inzet.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #39 Gepost op: 13 januari 2015, 15:52:54
Citaat van: wjr307 link=msg=1322479 date=1421148676
Sluit ik me bij aan en niet alleen brandweer hoor heb zelfs een keer samen met een AT ploeg op een oefencentrum s'nachts wat streken uitgehaald die eigenlijk miss niet konden maar net zoals je zegt je bent met zn allen paar dagen weg en dan ook nog eens een hoop drank in de avonden. Vraag me af waar dat niet gebeurd en zoals peter71 al aangeeft gebeurt er dan wel eens iets wat niet kan maar wat prima uitgesproken kan worden door een oefenleider die vaker met de mannen op stap is.
Ik blijf me verbazen hoe sommige mensen alles op voorhand met de mantel der liefde bedekken zonder nou precies te weten wat daar daadwerkelijk gebeurd is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.