wie weet de weg?

Auteur Topic: wie weet de weg?  (gelezen 1840 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Janinka

  • Gast
Gepost op: 4 augustus 2005, 15:27:50
Hallo ambulancechauffeurs,

Binnekort hoop ik een van jullie collega's te zijn... :D(ik heb namelijk een solicitatiebrief geschreven)

Wat ik mij af vroeg, moet ik alvast alle straatnamen van mij stad uit m'n hoofd gaan leren of hebben jullie een GPS-systeem of zoiets in de auto zitten? ??? Zoniet hoe doen jullie dat dan ???




ambulance mark

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2005, 15:49:09
De meeste ambulances hebben tegenwoordig een navigatie systeem. Maar ondanks dat ben ik kort geleden toch een paar ambulances tegengekomen zonder gps, maar dat waren wel internationale ambulances.

Er zullen ook nog wel diensten zijn die zonder een navigatie systeem rijden.

De ggd ambulances uit 1 van de grote steden, rijden zonder gps.

met groeten mark

[verwijderd door de admin]


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2005, 19:36:57
Hallo ambulancechauffeurs,

Binnekort hoop ik een van jullie collega's te zijn... :D(ik heb namelijk een solicitatiebrief geschreven)

Wat ik mij af vroeg, moet ik alvast alle straatnamen van mij stad uit m'n hoofd gaan leren of hebben jullie een GPS-systeem of zoiets in de auto zitten? ??? Zoniet hoe doen jullie dat dan ???

De meeste diensten hebben wel een navigatiesysteem. Maar dat kan natuurlijk uitvallen. Lang leven de stratenboekjes!
Als je de regio alvast een beetje wilt leren kennen kun je bijvoorbeeld grote overzichtskaarten kopen, dan met markeerstift de grote doorgaande wegen markeren. Dan de aanvoerroute's naar ziekenhuizen, bejaardenhuizen etc. Daarna kun je je gaan verdiepen in de wijken. (Muziekbuurt, bomenbuurt, vogelbuurt etc) Zo langzamerhand komen de details dan wel.


Bart S

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2005, 19:54:12
De meeste diensten hebben wel een navigatiesysteem. Maar dat kan natuurlijk uitvallen. Lang leven de stratenboekjes!
Als je de regio alvast een beetje wilt leren kennen kun je bijvoorbeeld grote overzichtskaarten kopen, dan met markeerstift de grote doorgaande wegen markeren. Dan de aanvoerroute's naar ziekenhuizen, bejaardenhuizen etc. Daarna kun je je gaan verdiepen in de wijken. (Muziekbuurt, bomenbuurt, vogelbuurt etc) Zo langzamerhand komen de details dan wel.

De praktijk is in deze ook de beste leerschool. Belangrijk zijn altijd de doorgaande routes/hoofdwegen en de ziekenhuizen. Dus een beetje regiokennis is wel fijn. Je kan eventueel met je eigen auto/motor/fiets/skateboard misschien eens wat verkennende ritjes maken.

Het navigatiesysteem is een hulpmiddel. Ik zorg altijd dat ik de straat ook op de kaart heb bekeken voor ik wegrij. Daarnaast kan de verpleegkundige ook vaak meekijken op de kaart.

Citaat van: Mark E
De ggd ambulances uit 1 van de grote steden, rijden zonder gps.

Daar wordt aan gewerkt ;)
VZA rijdt momenteel met Tom Tom navigatie. In een later stadium moet dit vervangen worden door een vast scherm dat gekoppeld is aan CityGis in de meldkamer.

Rest me nog om Janinka veel succes te wensen met de sollicitatie.

Groeten,

Bart

P.S. dit was mijn 500ste bericht op dit forum. Feessie! ;D


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2005, 12:54:51
Idd, Bart, ik zag het laatst bij de VZA van die Tom Tom Navigator's! Alleen ik hoorde dat daar nog wat problemen mee waren?