Verkorte politiekundige

Auteur Topic: Verkorte politiekundige  (gelezen 3391 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Camilio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Gepost op: 11 februari 2015, 09:06:49
Hallo iedereen,

Ik heb afgelopen week gesolliciteerd voor de functie politiekundige. Het is nu afwachten of mijn motivatie voldoende indruk maakt  :-\ (2x 80 woorden is echt weinig). Op dit forum en op voorlichting avond begrijp ik dat er een verkorte opleiding is? Wat houd deze verkorte opleiding in en hoeveel wijkt dat af van de huidige 'normale' opleiding? Komt iedereen daar in aanmerking voor die al een HBO opleiding heeft gevolgd?




Lieke

  • Aspirant Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2015, 10:54:32
Hoi!  :)

Helaas moet ik je mededelen dat de verkorte opleiding niet meer gaat starten. Ik ben ook HBO afgestudeerd en heb meegedaan met de selectie van april 2014. In januari is de laatste klas voor de verkorte opleiding gestart. Er waren toen meer geschikte kandidaten dan plek was. Ik ben toen doorgeplaatst naar augustus 2015 om dan te beginnen met de verkorte opleiding. Voordat de vacatures open gingen voor deze ronde, waar jij dus voor gesolliciteerd hebt, is iedereen benaderd (waaronder ik) die in de wacht stond voor de verkorte opleiding. Ze deelde ons mee dat deze opleiding niet start en waarschijnlijk ook niet meer gaat starten. Ze vroegen ons of we alsnog de reguliere vierjarige opleiding willen gaan doen in augustus. Ik heb hier natuurlijk direct 'ja' op geantwoord. Voor deze kandidaten zoals ik zijn dus al plekken gereserveerd voor augustus. We gaan er wat langer over doen, maar hebben ook meer tijd om ons te ontwikkelen in het vak!  098uo

Succes met het afwachten!


Camilio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2015, 11:04:07
Hallo Lieke, bedankt voor je reactie!
Dat is dan duidelijk.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2015, 17:46:14
De 'verkorte' versie van januari is inderdaad een eenmalige pilot. De berichtgeving over verlenging is echter zeer wisselend. Overigens mag het officieel niet 'verkort' genoemd worden omdat er in principe een hele nieuwe opleiding opgezet is. Wel is het zo dat het uitstroomniveau het zelfde zou moeten zijn als bij de reguliere bachelor. De officiële naam is geworden: politiekunde voor hoger opgeleiden. Iedereen op de opleiding heeft minstens een HBO- of WO-studie afgerond. Om die reden hebben ze onderdelen die tijdens die HBO/WO-studies zijn behandeld uit het curriculum gehaald.


BAWvR_88

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2015, 13:25:18
Citaat van: Camilio link=msg=1329972 date=1423642009
Hallo iedereen,

Ik heb afgelopen week gesolliciteerd voor de functie politiekundige. Het is nu afwachten of mijn motivatie voldoende indruk maakt  :-\ (2x 80 woorden is echt weinig). Op dit forum en op voorlichting avond begrijp ik dat er een verkorte opleiding is? Wat houd deze verkorte opleiding in en hoeveel wijkt dat af van de huidige 'normale' opleiding? Komt iedereen daar in aanmerking voor die al een HBO opleiding heeft gevolgd?

En heb je al iets gehoord? Ik heb ook gesolliciteerd maar helaas nog geen bericht ontvangen.. Ik heb overigens al wel een HBO opleiding op zak. Succes alvast..


Camilio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2015, 14:01:15
Nog geen bericht ontvangen, maar dat zal deze week wel komen.. ::)