Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 158330 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #160 Gepost op: 26 maart 2015, 09:03:33
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1339634 date=1427356466
Een betere CAO terwijl 75% niet zou slagen op en basale test wet- en rechtskennis? Dat maakt de zaak niet sterker........
Ook dat kun je in de CAO regelen. Voldoende tijd voor onderhoud wetskennis. Opleidingsrechten zijn juist vaak onderdeel van CAO's.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #161 Gepost op: 26 maart 2015, 09:39:12
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1339634 date=1427356466
Een betere CAO terwijl 75% niet zou slagen op en basale test wet- en rechtskennis? Dat maakt de zaak niet sterker........

En dat baseer je op een test waar nog geen 1% van het personeel aan heeft meegewerkt ? Knap.

Ja de wetskennis kan beter, maar ook daar hoort de werkgever zijn verantwoording in te pakken. Maar zoals we allemaal weten is het oefenen/opleiden en trainingsverhaal binnen de politie erg triest.
Als je ziet waar de brandweer en ghor aan oefenuren zit en dat wegzet bij de politie. Man man man... daar wordt ik niet vrolijk van...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #162 Gepost op: 26 maart 2015, 09:47:04
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1339626 date=1427353437
In Roermond werden vandaag op t station flyers uitgedeeld  door agenten (nieuw uniform, oud uniform, Forensische opsporing en in burger met hesjes) voor een betere CAO. Ik zal straks een foto van de flyer uploaden.

De flyer:

Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #163 Gepost op: 26 maart 2015, 09:58:52
Citaat van: grizz link=msg=1339645 date=1427359152
En dat baseer je op een test waar nog geen 1% van het personeel aan heeft meegewerkt ? Knap.

Ja de wetskennis kan beter, maar ook daar hoort de werkgever zijn verantwoording in te pakken. Maar zoals we allemaal weten is het oefenen/opleiden en trainingsverhaal binnen de politie erg triest.
Als je ziet waar de brandweer en ghor aan oefenuren zit en dat wegzet bij de politie. Man man man... daar wordt ik niet vrolijk van...

Is die parate kennis in dit computertijdperk van heel groot belang ? Je kunt alles tot in extenso opzoeken dus je moet leren hoe en waar je het opzoekt. Op de TH Twente deden wij alle tentamens en examens met de leerboeken etc. er bij en dat loopt al met veel succes vanaf 1964.
In het verleden kon een kapper redelijk snel politieagent worden en nmm waren ze toen echt niet slechter dan de mensen met een jarenlange opleiding nu. Als je het tot stuurman grote vaart had gebracht werd je vrijwel automatisch inspecteur of hoofdinspecteur van politie.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #164 Gepost op: 26 maart 2015, 11:45:34
Citaat van: Thor link=msg=1339649 date=1427360332
Is die parate kennis in dit computertijdperk van heel groot belang ? Je kunt alles tot in extenso opzoeken dus je moet leren hoe en waar je het opzoekt. Op de TH Twente deden wij alle tentamens en examens met de leerboeken etc. er bij en dat loopt al met veel succes vanaf 1964.
In het verleden kon een kapper redelijk snel politieagent worden en nmm waren ze toen echt niet slechter dan de mensen met een jarenlange opleiding nu. Als je het tot stuurman grote vaart had gebracht werd je vrijwel automatisch inspecteur of hoofdinspecteur van politie.

Ja dat is belangrijk. Je moet namelijk weten wat je bevoegdheden zijn en wanneer je die kunt gebruiken. Daarvoor moet je wel de wet kennen. Tot in detail niet. Maar opzoeken is er op straat gewoon niet bij.
Ik heb de pomp gevolgd, waarbij er nog weg en regelkennis werd gegeven. Waarbij het normaal was dat je de belangrijkste bestandsdelen van veel gebruikte weten uit je hoofd leerde. Zowel uit SR als SV. Die zijn essentieel voor je handelen op straat. Je hoeft echt niet alles uit je hoofd te kennen. Maar de basis moet er echt wel inzitten. Daar zou, ook na de opleiding, veel meer aan moeten gebeuren.

Mooi voor in de cao... tuurlijk. Maar een stukje beloning en waardering vind ik in deze ook wel weer belangrijk
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #165 Gepost op: 26 maart 2015, 15:30:06
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1339634 date=1427356466
Een betere CAO terwijl 75% niet zou slagen op en basale test wet- en rechtskennis? Dat maakt de zaak niet sterker........

Kritiek hebben op het niveau van een ander, maar zelf niet eens een juist percentage uit een krantenartikel/rapport kunnen overnemen? Bijzonder.
Senior GGP / Oost-Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #166 Gepost op: 26 maart 2015, 20:28:59
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1339634 date=1427356466
Een betere CAO terwijl 75% niet zou slagen op en basale test wet- en rechtskennis? Dat maakt de zaak niet sterker........

Daarover loopt een apart draadje en ik verzoek je dringend het daarbij te houden. In allerlei topics hetzelfde roepen heeft geen zin.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #167 Gepost op: 27 maart 2015, 12:25:19
Ze zijn hier gestopt met de sirene actie.. Onder druk van...?


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #168 Gepost op: 27 maart 2015, 13:20:07


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #169 Gepost op: 27 maart 2015, 17:29:06
Citaat van: ColinC link=msg=1340023 date=1427455519
Ze zijn hier gestopt met de sirene actie.. Onder druk van...?

Waar is hier?