Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 158045 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #910 Gepost op: 3 november 2015, 00:24:53
Of de gevolgen van jullie in mijn ogen terechte actie merkbaar is op de weg weet ik niet maar ik hoop dat jullie snel een cao hebben, en er dan heel snel opgetreden gaat worden in het Rotterdamse tegen die irritante bezorgscooterbestuurders want ze hebben echt overal schijt aan.
Rijden waar ze maar kunnen over fietspaden en trottoir waar ze niet meer horen te komen, rijden tegen de richting in, geven geen richting aan, bellen tijdens het rijden. En dat geldt ook voor de fietsers trouwens waarbij het niet uitmaakt hoe oud ze zijn en/of hoog of laag iq hebben.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #911 Gepost op: 3 november 2015, 01:52:47
Citaat van: enrico1972 link=msg=1381626 date=1446506693
Of de gevolgen van jullie in mijn ogen terechte actie merkbaar is op de weg weet ik niet maar ik hoop dat jullie snel een cao hebben, en er dan heel snel opgetreden gaat worden in het Rotterdamse tegen die irritante bezorgscooterbestuurders want ze hebben echt overal schijt aan.
Rijden waar ze maar kunnen over fietspaden en trottoir waar ze niet meer horen te komen, rijden tegen de richting in, geven geen richting aan, bellen tijdens het rijden. En dat geldt ook voor de fietsers trouwens waarbij het niet uitmaakt hoe oud ze zijn en/of hoog of laag iq hebben.

En dat was vóór de CAO-acties geen probleem?
If you can dream it, you can do it.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #912 Gepost op: 3 november 2015, 10:12:33
Bij mij in de regio merk ik wel het effect van de verlaagde pakkans door de stakingen. Vooral in harder rijden dan toegestaan.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #913 Gepost op: 3 november 2015, 12:17:37
Citaat van: Jims link=msg=1381628 date=1446511967
En dat was vóór de CAO-acties geen probleem?

Ja zeker wel maar het lijkt wel of ze er de laatste maanden nog meer misbruik van maken zo van politie "staakt/voert actie dus doen niet zo veel".
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #915 Gepost op: 17 december 2015, 16:15:20
Dat ziet er goed uit! O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #916 Gepost op: 17 december 2015, 16:21:31
Zeker een aantal verbeteringen bovenop het loon in de vorm van indexatie van ORT, piket vergoeding en de verbetering in doorstroom voor de huidige medewerkers binnen de politie spreekt mij zeer aan! Denk dat de vakbonden er nu wel aardig wat uitgesleept hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #917 Gepost op: 17 december 2015, 16:35:00
Zoals ik het hele verhaal gelezen heb hebben jullie vakbonden goed werk verzet de ruim afgelopen maand.
Sinds afgelopen januari 0,8% en als deze concept CAO door de leden aangenomen wordt komt er vanaf september jl in stappen 6,5% bij = 7,3% sinds afgelopen januari.

Ik zeg niks mis mee en een hogere reorganisatie compensatie van 2 x € 500,00 wat volgens mij eerst op 1 x € 500,00 stond.
Ik zou er als ik lid was niet lang over hoeven na te denken en zou JA zeggen want meer gaat er volgens mij niet meer uitgehaald worden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #918 Gepost op: 17 december 2015, 16:46:43
Ziet er goed uit dit akkoord. Zo zie je maar. Aktie voeren loont.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #919 Gepost op: 18 december 2015, 10:30:26
Ik vind het een prachtig resultaat en zou er direct voor tekenen, maar laten we niet te voorbarig zijn. Er moeten nog wat plooien worden gladgestreken voordat dit akkoord definitief is, want dat is het op dit moment nog NIET:

- Er moeten achterban raadplegingen plaatsvinden, de achterban moet dit akkoord ook steunen;
- De kamer moet akkoord gaan, want er moeten reserves worden aangesproken. Dit kost meer geld dan gebudgetteerd.

Daarbij is de loonsverhoging niet in 1x 6,5 % maar wordt het over 1,5 jaar opgebouwd, dat geldt ook voor de éénmalige uitkering van 1000euro.

Wat ik overigens bijna nergens lees is dat er ook afspraken zijn gemaakt over variabele looncomponenten, dus doorbetaling van de operationele toelage, ORT, piketvergoeding etc. tijdens je vakantie!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.