Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 158232 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #540 Gepost op: 29 mei 2015, 19:41:51
Citaat van: silque link=msg=1353071 date=1432917420
Je gaat te kort door de bocht hier Scorpio; allereerst kun je maximaal 13 keer in salaris omhooggaan er van uitgaande dat je vanaf 0 begint. Het gemiddeld aantal dienstjaren bij de Politie is bijna 18, dus de meeste collega's gaan niet omhoog maar staan stil.

Ik zeg ook niet dat het voor een ieder geldt

Citaat van: silque link=msg=1353071 date=1432917420
Daarnaast is de trede die je stijgt een beloning voor goed werken

Noem het hoe je wilt, het is in economische zin gewoon een loonsverhoging.

Verder hoor ik vooral argumenten waarom de eisen redelijk zijn. Maar ik reageer slechts op de economische uitleg die er gegeven werd, niets meer, niets minder.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #541 Gepost op: 29 mei 2015, 19:43:53
Citaat van: AureliusM link=msg=1353080 date=1432921207
crisis is voorbij

Maar daarmee is de staatsschuld toch niet opeens verdwenen?


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #542 Gepost op: 29 mei 2015, 19:50:22
Citaat van: scorpio link=msg=1353082 date=1432921433
Maar daarmee is de staatsschuld toch niet opeens verdwenen?

Staatsschuld zal sowieso niet verdwijnen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #543 Gepost op: 29 mei 2015, 19:54:07
Ik reageer ook slechts op de economische uitleg, niet op de hoogte van de stijging. Uiteindelijk kost het de overheid minder dan wat ze maandelijks aan verhoging uitbetalen. Dit krijgen ze grotendeels weer terug in de vorm van belastingen, heffingen etc.

Blijft een broekzak->jaszak verhaal.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #544 Gepost op: 30 mei 2015, 12:02:06
Citaat van: silque link=msg=1353086 date=1432922047
Ik reageer ook slechts op de economische uitleg, niet op de hoogte van de stijging. Uiteindelijk kost het de overheid minder dan wat ze maandelijks aan verhoging uitbetalen. Dit krijgen ze grotendeels weer terug in de vorm van belastingen, heffingen etc.

Blijft een broekzak->jaszak verhaal.

Inderdaad, maar dat geld voor alles waar de overheid geld aan uitgeeft, een deel daarvan komt uiteindelijk ook weer bij de overheid terug. Feit is en blijft dat het altijd meer kost als dat er uiteindelijk weer terugkomt, feit is dat het geld maar 1 x uitgegeven kan worden en dat wij niet in een situatie moeten komen dat de staatschuld maar op blijft lopen. De crisis is net over, en meteen rolt iedereen weer over elkaar heen en wil meer hebben en is inmiddels al weer vergeten hoe de crisis is ontstaan....

Er zijn zat mensen in dit land die de afgelopen jaren niet stil zijn blijven staan, maar er (heel) veel op achteruit zijn gegaan doordat zij hun baan hebben verloren. Ook dat kost de overheid dus veel geld aan uitkeringen, waar inderdaad dus ook weer een (groot) deel van terugkomt. Als je de redenering van JJ75 volgt zou je dus ook de uitkeringen flink moeten verhogen om de economie te stimuleren.

Jullie hebben een vaste baan met heel veel zekerheden. In plaats van te kijken naar wat je niet hebt (loonsverhoging) zou ik jullie willen vragen ook eens te kijken naar wat jullie wel hebben?


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #545 Gepost op: 30 mei 2015, 12:33:00


De crisis is net over, en meteen rolt iedereen weer over elkaar heen en wil meer hebben en is inmiddels al weer vergeten hoe de crisis is ontstaan....
Hoe is de crisis ontstaan dan?
Jullie hebben een vaste baan met heel veel zekerheden. In plaats van te kijken naar wat je niet hebt (loonsverhoging) zou ik jullie willen vragen ook eens te kijken naar wat jullie wel hebben?
Wat veel agenten wel hebben: Een huis, vaak met een hypotheek en stijgende vaste lasten.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #546 Gepost op: 30 mei 2015, 12:44:43
Citaat van: Sven82 link=msg=1353152 date=1432981980
Wat veel agenten wel hebben: Een huis, vaak met een hypotheek en stijgende vaste lasten.

Zijn de (vaste) hypotheeklasten de laatste jaren omhoog of omlaag gegaan?

Ook de meeste mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt hebben (of hadden) een huis met of zonder een hypotheek. Die moeten het nu ook maar zien te redden.

Maar goed, de boodschap die Rutte gisteren gaf is niet bij een ieder geland!


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #547 Gepost op: 30 mei 2015, 12:53:43
Zijn de (vaste) hypotheeklasten de laatste jaren omhoog of omlaag gegaan?

Ook de meeste mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt hebben (of hadden) een huis met of zonder een hypotheek. Die moeten het nu ook maar zien te redden.

Maar goed, de boodschap die Rutte gisteren gaf is niet bij een ieder geland!

De hypotheeklasten zijn niet per definitie omlaag gegaan. Zeker niet als de rente over langere periode vaststaat en banken weigeren om hypotheken open te breken, zodat mensen kunnen profiteren van de lagere rente en het geheel beter betaalbaar blijft.

Uiteraard heeft iedereen met een hypotheek eventuele werkeloosheid netjes verzekerd...
Los daarvan denk ik dat de belastingbetalende burger wel genoeg heeft bijgedragen aan onder water gelopen hypotheken (uit de VS) en het herstel van zwakke EU-landen.

Als de politiek wat beter had opgelet dan had het ons een stuk minder geld gekost. Het erge is dat je de banken weer dezelfde fouten ziet maken en zich moreel verwerpelijk gedragen. De crisis is in elk geval niet ontstaan doordat vakbonden meer loon hebben gevraagd voor hun leden.

Rutte kan de pot op. Wel roepen dat er geen geld is voor agenten, maar zonder problemen en zonder de volksvertegenwoordiging in te lichten even een paar honderd miljoen euro extra naar Europa gireren. Als Rutte echt ballen heeft dan gaat hij maar op het Europese speelveld het conflict aan in plaats van te kiezen voor de weg van de minste weerstand (en behoud van een carrière in de EU).


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #548 Gepost op: 30 mei 2015, 12:56:52
Dit topic gaat over de CAO onderhandelingen voor de politie en niet over de algehele financiële situatie in Nederland.
Gelieve de berichtgeving en discussie te houden op de CAO onderhandelingen, verdere offtopic argumenten worden verwijderd.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #549 Gepost op: 30 mei 2015, 13:29:40
De onderhandelingen over een nieuwe CAO hebben nogal wat raakvlakken met de mondiale economische situatie en die in NL specifiek, aangezien politiemensen van belastinggeld worden betaald. Maar goed, zal mijn best doen om het te beperken. ;)