GRIP 3 Zeer grote brand (seniorenflat Notenhout) O.C. Huismanstraat - Nijmegen 20-02-2015

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (seniorenflat Notenhout) O.C. Huismanstraat - Nijmegen 20-02-2015  (gelezen 70999 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Ook hier blijkt weer eens, gelet op o.a. de grote noodzakelijke inspanningen van de brandweer, dat de vluchtmogelijkheden, vluchtwegen etc. niet adequaat waren.
Geen luid buitenalarm bij dat cafetaria.

En wie heeft dit alles goedgekeurd ?


FFrank

  • techneut / brandweerman /
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Citaat van: Fletwed link=msg=1332166 date=1424446466
Uiteindelijk laten ze 2-3 man achter in kazerne, en rukken ze uit met een wagen waar geen 6 personen inzitten, iemand hier meer info over?

Dat je geen zes mensen  ziet instappen wil niet zeggen dat er geen zes mensen in zitten 98uiye
If everything seems under control, your just not going fast enough


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Citaat van: FFrank link=msg=1332178 date=1424449241
Dat je geen zes mensen  ziet instappen wil niet zeggen dat er geen zes mensen in zitten 98uiye
zelfde reactie, eventueel ondersteuning van de pm die ik zie staan?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


brw.mam

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
De 4331 is met 7 man vertrokken naar het ongeval met de TAS van Elst.....en bij een prio 1 melding is het dan toch vertrekken zodra er 6 of meer personen inzitten.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Zit te denken...

Meestal zit bij een cafetaria met woonhuizen erboven een grote dikke afvoer die de lucht 'boven het pand' voert. En als deze vreetschuur er al tijden zat: misschien was dat wel een soort holle kaars, met vetaanslag inmiddels.

Is die wellicht in brand geraakt en heeft die het vuur zo snel naar boven gebracht ?

Ik zie die niet op Streetview foto's van de achterzijde, maar hij kan wel later aangebracht zijn natuurlijk.

Peen
Redacteur van


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Citaat van: TheFireChief link=msg=1332010 date=1424418352
Achterzijde:



Als ik het goed heb gezien, stond het trappenhuis over alle bouwlagen in brand (eigen foto, ©)

Het lijkt wel of de gevelbeplating aan de buitenzijde gebrand heeft. Als die beplating brandbaar is kan de brand zich, naar mijn idee, snel verticaal verspreiden.

Is dit niet al eens eerder gebeurd? Staat me wel iets van bij... :-\


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Als ik de berichtgeving in de verschillende media (bijv. volkskrant, omroep gelderland) lees en een beetje combineer, dan is de brand begonnen in de snackbar, uitslaand geworden aan de achterzijde, via de buitengevel van de flat omhoog gegaan, waar het dak en het technische gebouwtje op het dak vlam hebben gevat. Dat is ook wel op de foto in voorgaande reactie te zien.


joop12

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Citaat van: RUIJ link=msg=1332201 date=1424456702
Het lijkt wel of de gevelbeplating aan de buitenzijde gebrand heeft. Als die beplating brandbaar is kan de brand zich, naar mijn idee, snel verticaal verspreiden.

Is dit niet al eens eerder gebeurd? Staat me wel iets van bij... :-\

Dat kwam ook bij mij op, deed me denken aan dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=0yQLIlIetDM


Het maffe is ook dat het zo weer uit is!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Vertel......

Citaat van: Breathe link=msg=1332037 date=1424421912
Ja hier waarschuw ik al een hele tijd voor en ik verwacht dat dit vaker gaat gebeuren.  98uiye

Helaas veel slachtoffers, goed werk van de brandweer, vooral handjes en middelen nodig.
Gelukkig nog geen dodelijke slachtoffers.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Citaat van: joop12 link=msg=1332211 date=1424461006
Dat kwam ook bij mij op, deed me denken aan dit filmpje
Of dit filmpje van vandaag  98uiye

http://www.youtube.com/watch?v=RFaMHZm4jOw
Redacteur van