VLOOIENPLAAG

Auteur Topic: VLOOIENPLAAG  (gelezen 3904 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Gepost op: 14 augustus 2005, 15:01:10
BRON: Utrechts Nieuwsblad,14-08-2005

Brandweer Zeist uit de kleren na bezoekje aan vlooienpand

ZEIST - Strippende brandweerlieden op de parkeerplaats. Omwonenden van de brandweerkazerne in Zeist zijn er donderdag door opgeschrikt. Of juist aangenaam door verrast, kan ook.

De brandweer moest die dag rond het middaguur uitrukken naar een gaslek aan de Nepveulaan. De klus in het verwaarloosde pand - waar eerder de plaatselijke stichting Jasmijn ettelijke jonge katjes had weggehaald - was vrij snel geklaard. Na afloop was de politie zo vriendelijk om te vertellen wat de agenten al eerder was overkomen, zegt brandweerman René Askes. ,,Toen die katten zijn weggehaald, moest de politie aansluitend de dienstauto’s ontsmetten. Vlooien dus. Net te laat verteld? Ach, maakte niks uit, we moesten er toch sowieso naar binnen.’’

Op de weg naar de kazerne begon het dienstpak acuut te jeuken bij de vuurbestrijders M/V. ,,Je gaat het gelijk voelen,’’ zegt Askes. ,,We hebben het voertuig buiten dienst gezet en de collega’s hebben zich buiten uitgekleed.’’

Inderhaast aangeschaft bestrijdingsmiddel en vlooienshampoo hebben het korps gered. Het voertuig is weer vlovrij, de pakken zijn industrieel gereinigd en veilig bevonden. Zoiets als dit is Askes nooit eerder overkomen. ,,En liever ook niet nog een keer. Maar het was natuurlijk ook dikke pret. Met name leedvermaak, ja.’’

Groet
Johan




Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2005, 22:23:25
Haha, mooi dit zeg!  ;D
343, never forget.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2005, 23:26:47
HAHAHA
Ik zie het al voor me................
De hele blusgroep buiten uit kleden..... ;D ;D


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2005, 23:37:55
haha dit zijn de leukere verhalen ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2005, 16:54:44
en peter was er niet bij  :'(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast48368

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2005, 16:56:20
Ik krijg alleen bij de gedachte al de kriebels......... :-X ;D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2005, 17:14:18
Is smoke ( glenn )  ook uit de kleren gegaan en ontsmet.. ??? ??? ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Gast48368

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2005, 17:17:33
Is smoke ( glenn )  ook uit de kleren gegaan en ontsmet.. ??? ??? ;D ;D ;D ;D ;D ;D

nee, vlooien hebben ontzag voor Glenn.............. ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:04:18
Zijn er ook foto's :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:13:22
BRON: Utrechts Nieuwsblad,14-08-2005

Brandweer Zeist uit de kleren na bezoekje aan vlooienpand

ZEIST - Strippende brandweerlieden op de parkeerplaats. Omwonenden van de brandweerkazerne in Zeist zijn er donderdag door opgeschrikt. Of juist aangenaam door verrast, kan ook.

De brandweer moest die dag rond het middaguur uitrukken naar een gaslek aan de Nepveulaan. De klus in het verwaarloosde pand - waar eerder de plaatselijke stichting Jasmijn ettelijke jonge katjes had weggehaald - was vrij snel geklaard. Na afloop was de politie zo vriendelijk om te vertellen wat de agenten al eerder was overkomen, zegt brandweerman René Askes. ,,Toen die katten zijn weggehaald, moest de politie aansluitend de dienstauto’s ontsmetten. Vlooien dus. Net te laat verteld? Ach, maakte niks uit, we moesten er toch sowieso naar binnen.’’

Op de weg naar de kazerne begon het dienstpak acuut te jeuken bij de vuurbestrijders M/V. ,,Je gaat het gelijk voelen,’’ zegt Askes. ,,We hebben het voertuig buiten dienst gezet en de collega’s hebben zich buiten uitgekleed.’’

Inderhaast aangeschaft bestrijdingsmiddel en vlooienshampoo hebben het korps gered. Het voertuig is weer vlovrij, de pakken zijn industrieel gereinigd en veilig bevonden. Zoiets als dit is Askes nooit eerder overkomen. ,,En liever ook niet nog een keer. Maar het was natuurlijk ook dikke pret. Met name leedvermaak, ja.’’

Groet
Johan


Ben ik ff blij dat ik vakantie had  ;D