Vraag over waarschuwingen

Auteur Topic: Vraag over waarschuwingen  (gelezen 2714 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Gepost op: 12 maart 2015, 17:38:13
Je ziet iji programma's als BODW en Wegmisbruikers regelmatig dat iemand een aantal bekeuringen krijgt en voor de andere overtredingen 'een waarschuwing'. Worden deze genoteerd en is dat toegestaan? Voor zo ver ik weet worden alleen zware overtredingen geregistreerd en bewaard, dus hebben die waarschuwingen dan buiten het feit dat de meneer heel misschien het de volgende keer wel goed doet, nog wel enige zin?
Ik bedoel:Als ik onnodig links rijd en te hard, krijg ik voor te hard rijden een bon, voor onnodig links een waarschuwing. Nou doe ik het morgen beide weer maar word door een andere agent staande gehouden met hetzelfde resultaat. De waarschuwing word alleen mee geteld als ik de dag erna door dezelfde agent word staande gehouden.




PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2015, 17:59:23
Alles wat de agent wil registeren kan 'geregistreerd' worden.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2015, 18:01:40
Citaat van: PietjePuk link=msg=1336751 date=1426179563
Alles wat de agent wil registeren kan 'geregistreerd' worden.

Dat snap ik. Maar als agent Piet iets 'registeert' kan de andere dag agent Jan er dan iets mee?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2015, 18:06:14
Afhankelijk van de hoeveelheid moeite die Jan wil doen wel ja.

Het zou een stuk eenvoudiger kunnen / moeten om echt effectief te zijn.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2015, 18:07:04
Iedere opsporingsambtenaar heeft een discretionaire bevoegdheid, hetgeen wil zeggen dat de opsporingsambtenaar zelf bepaald of hij bij een bepaalde overtreding wel of geen proces-verbaal opmaakt. Een opsporingsambtenaar kan er dus voor kiezen om geen proces-verbaal uit te schrijven, maar om iemand voor een bepaalde overtreding te waarschuwen.

Het is ook aan de opsporingsambtenaar zelf om te kiezen of hij deze waarschuwing ergens vast legt in een systeem. Ik weet dat het via veel handterminals (pda waarmee bekeuring wordt uitgeschreven en geprint op "kassabon") mogelijk is om ook een waarschuwing uit te schrijven. Deze staat dan geregistreerd in het systeem en zodra een andere verbalisant het kenteken of de naam een keer invoert, ziet hij dat er in het verleden al een waarschuwing is uitgedeeld.
Servo Per Amikeco


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2015, 18:11:40
Desbetreffende handeling (printen van waarschuwing) zie je echter nooit. Maar hoe lang kunnen deze je aan gerekend worden? Zwaardere blijven een jaar mee tellen.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2015, 22:35:15
In de handheld die wij gebruiken staat die optie tot waarschuwen niet.