Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015

Auteur Topic: Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015  (gelezen 144620 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxdate

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #90 Gepost op: 21 mei 2015, 19:18:49
Ik heb even een vraagje aan de mensen die er wat van afweten!

Een aantal jaar geleden had ik gesolliciteerd als agent. Na alles te hebben gehaald en ook gediend te hebben ben ik er tussen uit gegaan. Ik heb nu weer gesolliciteerd maar nu voor Hoofdagent.

Mijn vraag luid dus als volgt hoe zwaar of hoe anders is de cognitieve capaciteitentest voor de hoofdagent functie?
12 juni moet ik voor deel A maar ben nou toch wel benieuwd wat nou moeilijker is of makkelijker vergeleken de functies??


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #91 Gepost op: 21 mei 2015, 19:26:52
De test is hetzelfde, alleen het niveau dat verwacht wordt is iets hoger.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #92 Gepost op: 21 mei 2015, 21:10:49
Citaat van: Cinnepin link=msg=1351611 date=1432191629
Gefeliciteerd!

De uitslag van het cognitieve capaciteitentest krijg je toegestuurd. Hij zit namelijk in je rapport verwerkt die je pas na je 3e selectie dag (B) krijgt.

Ik vond het rollenspel heel erg leuk om te doen. Op een gegeven moment kregen ze de leiding niet meer uit mn handen  998765
Psychologisch gesprek vond ik wat zwaarder. Meer omdat ik vaker met de vraag zat: 'Zal ik het vertellen of is het teveel informatie?' Je kunt ook helemaal niks aan haar (in mijn geval) aflezen.
Uiteindelijk ging ik met gemengde gevoelens naar huis toe en tja .. daar zit je dan vol spanning.

Mijn tip: Blijf rustig, laat dat ook zien. En wees vooral heel erg eerlijk want het heeft geen zin om je  voor te doen als iemand anders.

Succes!

Dankjewel ! Na de 3e dag krijg je een rapport meld je, middels dit rapport gaan ze waarschijnlijk kandidaten vergelijken en zo kiezen wie er naar het korpsgesprek mag of iedereen die voldoende punten scoort mag naar dit gesprek?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #93 Gepost op: 21 mei 2015, 21:15:52
Iedereen die voldoende punten heeft mag door. Komen er aan het eind van de rit te veel kandidaten uit, kom je in een portefeuille.


Cinnepin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #94 Gepost op: 22 mei 2015, 09:13:34
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1351713 date=1432235449
Dankjewel ! Na de 3e dag krijg je een rapport meld je, middels dit rapport gaan ze waarschijnlijk kandidaten vergelijken en zo kiezen wie er naar het korpsgesprek mag of iedereen die voldoende punten scoort mag naar dit gesprek?

Iedereen die voldoende punten scoort mag door naar het gesprek. Uiteindelijk houden ze dan een x aantal personen over waarvan ze maar bijvoorbeeld (in mijn gevoel toen) 20 mensen voor mochten aannemen. Mocht je door zijn en ze hebben alsnog geen plaats voor je dan belandt je in de portefeuille. Onderschat het eindgesprek niet. Ik dacht dat ik er bijna was maar strandde bij het eindgesprek helaas. Volgend jaar maar weer opnieuw proberen.  Maar het komt helemaal goed ;-) !


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #95 Gepost op: 22 mei 2015, 13:22:53
Vanochtend de derde selectiedag gehad. Nu twee tot drie weken afwachten....  :)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #96 Gepost op: 22 mei 2015, 13:50:36
Citaat van: PWB link=msg=1351808 date=1432293773
Vanochtend de derde selectiedag gehad. Nu twee tot drie weken afwachten....  :)
Maak hier maar eerder 2-3 dagen van, ik had hem donderdags en dinsdag het rapport binnen.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #97 Gepost op: 22 mei 2015, 15:06:24
We gaan het zien. Dit is in ieder geval wat ons vandaag verteld werd.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #98 Gepost op: 22 mei 2015, 15:55:02
Citaat van: PWB link=msg=1351830 date=1432299984
We gaan het zien. Dit is in ieder geval wat ons vandaag verteld werd.

Hoe is het voor je gevoel gegaan?


Cinnepin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #99 Gepost op: 22 mei 2015, 16:17:38
Bij mij duurde het ook 2 dagen maar iemand die ik ken moest er 2 weken op wachten dus pin je nergens op vast en ga er maar gewoon vanuit dat je hem pas over 2 weken krijgt :)