Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 664241 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Bij ons zat in een lichting nieuwe noodhulp Tourans standaard ANPR in de dakset. Sinds een tijdje zijn we hier vanaf gestapt omdat deze om de haverklap kapot waren.

Wat gaat er dan precies stuk?


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Citaat van: MarcoV link=msg=1397400 date=1452029075
Incorrect. Is wel een vast Forester voor Industrieterrein Moerdijk.


dan weet jij meer dan ik haha, weet je ook waarom die daar vast staat?

Citaat van: CopVR3 link=msg=1397401 date=1452029471
Jawel hoor. Zelfs in de Golf hatchback past alles wat in een Touran zit. Zelf getest. Mits je het logisch indeelt.


Dat geloof ik, ik heb zelf van een agent anders gehoord dus vandaar. Hopen dat ze snel worden omgebouwd naar noodhulp dan.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1397404 date=1452029724

Die komen niet....
Er staan nog een hele berg witte oude type gloednieuwe Tourans geparkeerd.
De nieuwe gaan we niet krijgen want daar moet een heel ander inbouwplan voor komen. Dat kost veel geld en dat gaan ze voor de afronding van de aanbesteding in juli 2016 niet meer doen...

Tenzij VW de aanbesteding wint. Maar dat zie ik zo niet gebeuren....

Hmm dat wist ik niet, dan worden het dus nog een hoop oude tourans ben ik bang. Wat ik wel heb gehoord is dat ze in Bergen op Zoom het oude model Touran niet meer willen....

T6 zal denk ik nog wel komen, is qua afmetingen niet veranderd, is alleen gefacelift.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Citaat van: braboz link=msg=1397426 date=1452033224
dan weet jij meer dan ik haha, weet je ook waarom die daar vast staat?

Dat geloof ik, ik heb zelf van een agent anders gehoord dus vandaar. Hopen dat ze snel worden omgebouwd naar noodhulp dan.

Hmm dat wist ik niet, dan worden het dus nog een hoop oude tourans ben ik bang. Wat ik wel heb gehoord is dat ze in Bergen op Zoom het oude model Touran niet meer willen....

T6 zal denk ik nog wel komen, is qua afmetingen niet veranderd, is alleen gefacelift.
Denk dat niks te willen hebben..

Niet alles geloven wat iemand tegen je zegt O0


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Wat ik wel heb gehoord is dat ze in Bergen op Zoom het oude model Touran niet meer willen....
Heel veel collega's willen de Touran niet.
Ik ook niet. Maar de kantoor-bobo's bepalen waarin we rijden. Wijzelf niet.

Dan heb je dus pech...


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Citaat van: Bernt link=msg=1397436 date=1452034694
Denk dat niks te willen hebben..

Niet alles geloven wat iemand tegen je zegt O0

Citaat van: CopVR3 link=msg=1397442 date=1452036133
Heel veel collega's willen de Touran niet.
Ik ook niet. Maar de kantoor-bobo's bepalen waarin we rijden. Wijzelf niet.

Dan heb je dus pech...


heb t gehoord van de persoon die over de aanschaf van de nieuwe voertuigen gaat op het basisteam ;)

Als de touran een betere wegligging had en een dikke motor was het een prima auto geweest, maar ook ik vind dat ze beter in passat/golf kunnen rijden of gewoon een heel ander merk, maar dan wel snellere uitvoeringen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Als de touran een betere wegligging had en een dikke motor was het een prima auto geweest, maar ook ik vind dat ze beter in passat/golf kunnen rijden of gewoon een heel ander merk, maar dan wel snellere uitvoeringen

Ja zou ik ook wel willen maar dat zie ik gewoon niet gebeuren... de kantoorbobo's weten namelijk precies hoe en waarmee wij ons werk moeten doen. Zij kijken naar de brancherichtlijn en zien gewoon staan dat wij maar +40 mogen. Dus een auto moet 170 kunnen. Dan is het goed ja... :'(
Dus een dikke 200+pk gaan wij voor noodhulp niet krijgen.
En laten we wel wezen... ik zie niet elke diender op de juiste manier met 140pk omgaan. Laat staan 200. En dan zeg ik het nog netjes.

De nieuwe flex ME bussen gaan zelfs begrensd worden op 150. Zie aanbestedingsdocumenten.
Dit is mede omdat er een aanpassing zit aan te komen in de BR dat bepaalde voertuigen van de politie niet +40 mogen maar +20.
Dit weten velen nog niet maar het zit er aan te komen... hier denkt men in Den Haag nu over na.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: CopVR3 link=msg=1397404 date=1452029724

De nieuwe gaan we niet krijgen want daar moet een heel ander inbouwplan voor komen. Dat kost veel geld en dat gaan ze voor de afronding van de aanbesteding in juli 2016 niet meer doen...

Tenzij VW de aanbesteding wint. Maar dat zie ik zo niet gebeuren....

Er is een aantal weken geleden een presentatie geweest van de het nieuwe model Touran in politie uitvoering, met inbouw en alles erop en er aan.
De nieuwe auto is er klaar voor en de radio komt zelfs terug, mocht het zover komen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Alsjeblieft geen Golf. Ik rijd er regelmatig in, onopvallend of wijkauto, en elke keer hoop ik toch echt dat ik niet snel de auto uit hoef te stappen, want dat gaat gewoon niet. Ik moet mezelf opvouwen om erin te komen en uit te kunnen stappen en dat terwijl ik 'slechts' 1.94 ben.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Een monteur van Modiforce vertelde mij laatst dat er nog wel degelijk nieuw model Tourans zijn aangekocht om bij de politie in dienst te komen. De aanbesteding is nog altijd niet uitgeschreven en de voorraad oudere modellen Touran houdt een keer op. Net zoals bij de laatste model Golf zal de radio er in blijven omdat deze niet eenvoudig uitgebouwd kan worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ben benieuwd. Had gehoord dat er nog een hele berg oude modellen klaarstonden... Duitse Tourans welliswaar.