Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 664145 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: CopVR3 link=msg=1412793 date=1457950824
Mee eens Silque. Maar deze auto's zijn in Nedeland onbetaalbaar door CO2 uitstoot. Je zit zo op een ton.

Eens, maar dat is natuurlijk een broekzak-vestzak verhaal. De overheid betaalt zichzelf.....
Argumenten van milieuclubs kan ik heel goed begrijpen, aan de andere kant...  wij hebben ontzettend belangrijk werk, gaan we dan met minder goed materiaal werken omdat we anders niet het goede voorbeeld geven??
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: silque link=msg=1412815 date=1457955211
 wij hebben ontzettend belangrijk werk, gaan we dan met minder goed materiaal werken omdat we anders niet het goede voorbeeld geven??
Ehm, nee maar het kan niet zijn dat uit kostenbesparing de overheid zelf wel de regels aan haar laars lapt en ondernemers die in sommige gevallen net zulk belangrijk werk doen wel moeten voldoen. Aan de andere kant ben ik dan ook gelijk van mening dat wanneer de minister wil dat men zich confirmeert aan de eisen ze ook het budget daaraan moet passen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
De regels verbieden het gebruik niet.....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Hier de brochure/pdf van de voertuigen:
https://www.ford.com/resources/ford/microsites/policeinterceptor/pdfs/2016_police_interceptor_spds_lr.pdf

Topsnelheid van de voertuigen valt me wel wat tegen voor die vermogens, alleen de dikste motor in de sedan loopt 240. De rest 200/210, uiteraard zal de acceleratie en wegligging wel in orde zijn O0. Voor de rest merk je aan alles dat dit goed doordachte voertuigen zijn, ik ben benieuwd wat de voertuigen nu echt kosten in Nederland, BPM etc niet meegerekend.

Ook kan ik me voorstellen dat deze voertuigen minder onderhoudsgevoelig zijn en daarom ook minder vaak in de garage staan en langer mee gaan (puur omdat ze voor dit werk ontwikkeld zijn), wat natuurlijk geld scheelt. Daarnaast heb ik hier wel eens langs horen komen dat een opgebouwde touran ook 60k/70k kost? Dat is ook niet niets... Alleen op het gebied van brandstofverbruik zullen deze voertuigen wat minder gunstig zijn. Ik ben benieuwd hoeveel het nu echt scheelt, of die voertuigen ook echt zoveel duurder zijn...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
De Nederlandse Tourans halen de 200 niet eens, dus dat zal geen probleem zijn.
Bij de catalogusprijs moeten natuurlijk wel wat NL'se opties ingebouwd worden (momo, ladekast etc) wat de prijs hoger maakt, aan de andere kant zal een grote order de prijs juist weer drukken.

Ook onderhoudskosten gaan wellicht omlaag, hoevaak de Tourans nu bij de garage staan............
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
https://wwwnet1.state.nj.us/treasury/dpp/ebid/Buyer/GetDocument.aspx?DocId=25208&DocName=T2776AtAGlance.pdf&DocLoc=15
Een contract wat afgesloten is, staan wat prijzen bij...

En nee dat de tourans de 200 niet eens halen is toch schandalig, zelfs de 1.6 tdi golf bluemotion (110pk) heb ik in Duitsland 210 op de teller gehad. Gezien de wegligging van de golf vs die van de touran met 2 gelijkwaardige bestuurders = kansloos. (uiteraard draait het om meer dan topsnelheid en wegligging, maar dat is nu het zwakke punt van de huidige voertuigen)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: Djseb link=msg=1412848 date=1457962218
https://wwwnet1.state.nj.us/treasury/dpp/ebid/Buyer/GetDocument.aspx?DocId=25208&DocName=T2776AtAGlance.pdf&DocLoc=15
Een contract wat afgesloten is, staan wat prijzen bij...
Is die 31k bruto of netto?


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Dat weet ik ook niet, ik zie verderop ook prijzen van de opbouw langskomen, alleen dat moet er nog bij denk ik. Ik moet het document vanavond nog even doorspitten om er wat verder wijs uit te worden

Edit: Hier een andere link waar meerdere contracten op staan, zowel van de Sedan als Utility:
http://www.state.nj.us/treasury/purchase/noa/contracts/t2776_15-x-23642.shtml


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Argumenten van milieuclubs kan ik heel goed begrijpen, aan de andere kant...  
Volgens mij zijn emissie eisen een stuk strenger nog in Amerika...
Alleen zeiken ze daar niet zo over C02.

Een koe stoot hier zelfs meer troep uit dan een auto. En nog is het niet goed...
Co2 verhaal is gewoon bedoeld als belasting. Meer niet.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Ik ben echt met stomheid verslagen als ik lees tot in hoeveel detail uitgeschreven is waar een nieuw voertuig aan moet voldoen. En daar komt dus nog het millieufundamentalisme bij van Greenpeace. Of was het nou een PvdA bewindspersoon... Enfin, alsof de overvallers rekening houden met het milieu bij de keuze van hun voertuig.

Maar goed, ik kom ook uit het bedrijfsleven waar we gewoon praktisch kijken en niet door de bril van een kantoor vol bureaucraten.