Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 662004 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Heb even het eisen pakket van de verkeersmotor gelezen en zie toch wel wat nieuwe zaken. Lees voor het eerst expliciet dat naast reparaties door de winnaar van de aanbesteding moet uitvoeren er ook 4 politiegarages de motoren mogen repareren. Wat ik ook opvallend vind, dat er een luidspreker in de motor moet zitten om het mobilofoonverkeer te kunnen uitluisteren als de helm niet is vast geplugd. Dat hebben de huidige motoren volgens mij niet.

Zie overigens ook geen minimum eisen staan in de PvE. Die stonden er in het verleden volgens mij wel in, het kan dus zomaar inderdaad dat het Yamaha wordt. En hoewel ik de BMW's zeker niet slecht vind, zou deze aanbesteding wel weer wat mogelijkheden kunnen geven voor een ander type motor van de R1200 RT (voor de verkeersmotor dan). Want ik denk dat je de Yamaha zeker niet mag afschrijven, Triumph is de laatste tijd ook zeer goed bezig. Honda heeft voor zover ik weet niet echt veel wezenlijks veranderd, maar wie weet komen die ook wel met wat leuks.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1435426 date=1468010036
Wat ik ook opvallend vind, dat er een luidspreker in de motor moet zitten om het mobilofoonverkeer te kunnen uitluisteren als de helm niet is vast geplugd. Dat hebben de huidige motoren volgens mij niet

Jawel  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1435426 date=1468010036
Heb even het eisen pakket van de verkeersmotor gelezen
Heb je ff een linkje?  O0


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Bij de wijkmotorfiets lees ik het volgende: AED en bevestigingsmaterialen worden aangeleverd door Opdrachtgever en ingebouwd/ bevestigd in de topkoffer door Opdrachtnemer.


Ik lees het alsof de opdrachtnemer (politie) zicht verplicht de wijkmotoren te voorzien van AED's. In onze eenheid (ZWB) is dat nu niet het geval, de wijkmotoren hebben geen AED aan boord. Hoe is dat in andere eenheden?

Sterker nog, ik betwijfel of de verkeersmotoren een AED aan boord hebben.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: silque link=msg=1435457 date=1468053064
de opdrachtnemer (politie)

Uit de begrippenlijst:

Citaat
Opdrachtgever: De Politie.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Bij de wijkmotorfiets lees ik het volgende: AED en bevestigingsmaterialen worden aangeleverd door Opdrachtgever en ingebouwd/ bevestigd in de topkoffer door Opdrachtnemer.


Ik lees het alsof de opdrachtnemer (politie) zicht verplicht de wijkmotoren te voorzien van AED's. In onze eenheid (ZWB) is dat nu niet het geval, de wijkmotoren hebben geen AED aan boord. Hoe is dat in andere eenheden?

Sterker nog, ik betwijfel of de verkeersmotoren een AED aan boord hebben.
Opdrachtgever is de politie. Deze leveren dus de AED en materialen en de opdrachtnemer (leverancier) zorgt dus voor de inbouw.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Oke misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk geformuleerd, ik snap dat de politie opdrachtnemer is. Als ik de eisen lees, lees ik dat de opdrachtnemer (dus de politie) zelf de motoren gaan voorzien van AEDs.

Dat is nu niet het geval, want wij rijden zonder AED in de motoren. Is dat in alle eenheden het geval?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: silque link=msg=1435469 date=1468056548
Oke misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk geformuleerd, ik snap dat de politie opdrachtnemer is. Als ik de eisen lees, lees ik dat de opdrachtnemer (dus de politie) zelf de motoren gaan voorzien van AEDs.

Dat is nu niet het geval, want wij rijden zonder AED in de motoren. Is dat in alle eenheden het geval?

Zware motoren hebben bij ons een aed. Wijkmotoren nog niet.
Er komt een landelijke richtlijn om al het opvallende spul en onopvallende "noodhulp" spul uit te rusten met een aed
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dat wilde ik weten, het is nu immers een 'lokaal' feestje. In DH rijden de wijkmotoren wel met een kleine AED bijv.

Thanks!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.