Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 665069 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: Wessel1 link=msg=1447958 date=1474308905
Er is bij Ford wel een vol automaat beschikbaar voor de Ecoboost motor. Mogelijk dat zij zichzelf hiermee wel inschrijven dus.

Heb je een link? Ik kan dat niet vinden.  0098
Een dikke diesel in hun busje hebben ze wel zag ik net, 170 pk.  8)

Volgens mij is de Transit en Transit Custom NIET leverbaar met een automaat in Europa.
De Transit is in de Usa wel met een dikke ecoboost bezine en diesel plus automaat te krijgen.
Maar die is wel wat groot, vergelijkbaar met de Sprinter / Crafter.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Bij de KMar hebben we de transits een aantal jaar gehad,  drama,  leuk als bouwvakkersbus maar niet als politievoertuig.  Dat ding was levensgevaarlijk in de bochten,  en bladveren man man man...  Snel waren ze wel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Gezien de grootte van de Transit lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat dat een noodhulpauto gaat worden. Is het bekend in wat voor variant, en van welk bouwjaar de marechaussee reed?

Ik vraag me af in hoeverre die dingen te vergelijken zijn met huidige Transit (Custom's).

Citaat van: RS6 link=msg=1447982 date=1474318387
Volgens mij is de Transit en Transit Custom NIET leverbaar met een automaat in Europa.
De Transit is in de Usa wel met een dikke ecoboost bezine en diesel plus automaat te krijgen.
Maar die is wel wat groot, vergelijkbaar met de Sprinter / Crafter.
Rijden de agenten in Groot Brittannië dan in handgeschakelde auto's?  ???

Citaat van: CopVR3 link=msg=1447975 date=1474316217
Wel vind het een lelijk ding tov transporter en vito.
Smaken verschillen! ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: RS6 link=msg=1447911 date=1474300065
Maar volgens mij mist er, net als bij Opel en Renault een versie met vol automaat.
Veranderingen gaan snel:
http://www.ford.nl/Bedrijfswagens/TransitCustom/Rijervaring
Citaat
Zowel de 130 pk als de 170 pk motoren zijn verkrijgbaar met onze nieuwe SelectShift automatische transmissie met zes versnellingen. Deze is speciaal ontworpen voor een soepele en ontspannen rijervaring, met name in drukke verkeerssituaties waarbij u vaak moet remmen en weer optrekken. Schakelt u liever handmatig, dan kunt u de versnellingshendel in het dashboard gebruiken. Bovendien is er de mogelijkheid om versnellingen bij lastigere verkeersomstandigheden uit te schakelen, bijvoorbeeld bij gladheid of steile hellingen.
Citaat van: kaasje link=msg=1447853 date=1474284617
Volgens mij zijn ze robuuster dan de VW, mijn ervaring in ieder geval.
Mijn ervaring is anders; bij een Ford na iets meer dan 200.000km niet meer vooruit te branden terwijl de VW en de Vito er na 800.000 km pas uitgingen.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: Bert65 link=msg=1448031 date=1474365823
Veranderingen gaan snel:
http://www.ford.nl/Bedrijfswagens/TransitCustom/RijervaringMijn ervaring is anders; bij een Ford na iets meer dan 200.000km niet meer vooruit te branden terwijl de VW en de Vito er na 800.000 km pas uitgingen.

Bedankt. Ik las ook net idd dat de automaat per eind 2016 leverbaar zal zijn. Prima optie icm de 170 pk motor lijkt me.  O0

Bij de Kmar hadden ze de Transit, modeljaar 2000 - 2005 met de 125 pk diesel. Is inmiddels wel flink verouderd.
Ik weet niet of ze bevielen / betrouwbaar genoeg waren.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Citaat van: RS6 link=msg=1448065 date=1474378338
Bij de Kmar hadden ze de Transit, modeljaar 2000 - 2005 met de 125 pk diesel. Is inmiddels wel flink verouderd.
Ik weet niet of ze bevielen / betrouwbaar genoeg waren.

Die kun je niet vergelijken met de bussen van tegenwoordig. Destijds waren ze opzich wat robuuster, maar dat waren alle busjes wat meer.
Dat ding lag verder totaal niet goed op de weg. Bij ons de post destijds hadden we er 2. Ze hebben de 100.000km niet gehaald. Niet omdat ze stuk gingen, maar omdat niemand erin wilde rijden.

Het was een prima bus om te gebruiken in de bouw etc. maar destijds niet geschikt voor politiewerk.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Bert65 link=msg=1448031 date=1474365823
Veranderingen gaan snel:
http://www.ford.nl/Bedrijfswagens/TransitCustom/Rijervaring.
ah, vandaar, op de mobiele versie van de site staat die informatie niet.

Wat wel jammer is, is dat in het PVE alleen iets gezegd is over een forward collision systeem, en niks over adaptive cruise control, Lane Assist, of andere moderne systemen. Het is dus gissen hoe politie hier tegenaan kijkt.

Zometeen moet het weer eerst mis gaan, en klachten komen, voordat men er over na gaat denken  :(


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
ah, vandaar, op de mobiele versie van de site staat die informatie niet.

Wat wel jammer is, is dat in het PVE alleen iets gezegd is over een forward collision systeem, en niks over adaptive cruise control, Lane Assist, of andere moderne systemen. Het is dus gissen hoe politie hier tegenaan kijkt.

Zometeen moet het weer eerst mis gaan, en klachten komen, voordat men er over na gaat denken  :(
Als je even bladert op de site, staat dat wel degelijk genoemd. Het kan er op zitten maar ik lees nergens dat het uitgeschakeld kan worden.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Bert65 link=msg=1448100 date=1474390979
Als je even bladert op de site, staat dat wel degelijk genoemd. Het kan er op zitten maar ik lees nergens dat het uitgeschakeld kan worden.
Ik heb het inderdaad op de site van Ford zien staan, vandaar juist mijn opmerking.

Het Programma Van Eisen (PVE) is het document met wat er allemaal wel/niet op de politieauto mag zitten. Daar zie ik (als het goed is) NIKS staan over die eerder genoemde systemen. Dus ik zie de bui al hangen....


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Ik had gezien dat het blijvend uitgezet moet kunnen worden. Bij Mercedes kan je dit met een knop aanzetten en je kan dit weer activeren door de knop in te drukken.Ik weet niet hoe dit bij Ford is.