Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 240153 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #110 Gepost op: 11 mei 2012, 14:54:21
Betekent dit dus dat vanaf nu als je door de selectie komt als vrijwilliger dat je als agent uiteindelijk komt te werken ( met het bijbehorende takenpakket zoals noodhulp ) ?

Dit is weer regio afhankelijk na wat ik begreep. In HM rijden ze vaak mee als tweede voertuig terwijl in andere regio's het takenpakket van VP meer gericht is op ondersteunende werkzaamheden (bijvoorbeeld alcohol controles en low-risk evenementen)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #111 Gepost op: 11 mei 2012, 14:56:31
Dit is alleen voor doorstromers.. Je zult dus eerst surveillant moeten zijn wil je kunnen doorstromen.

Voor VP'ers nieuwe stijl betekend dit dus dat ze na hun initiele opleiding eerst de volledige N2 opleiding moeten gaan volgen. Hierna kan men pas evt (na gebleken ervaring en geschiktheid) in aanmerking komen voor doorstroming naar N3. Men moet dan dus opnieuw gekeurd worden. (bovenstaande is zoals ik het nu allemaal begrijp)

Deze specifieke modules zijn volgensmij ontworpen voor RR, en dus (nog?) niet landelijk ingevoerd.

Al met al biedt het mogelijkheden, maar allerminst zet dit de deur open voor mensen die alleen maar voor het vuwa VP'ers willen worden. Die komen van een koude kermis thuis.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #112 Gepost op: 11 mei 2012, 14:57:58
Betekent dit dus dat vanaf nu als je door de selectie komt als vrijwilliger dat je als agent uiteindelijk komt te werken ( met het bijbehorende takenpakket zoals noodhulp ) ?

nee per definitie niet

Mocht je na een aantal jaar mogen doorstromen naar N3 dan kan je uiteraard voor NH taken worden ingezet (is onderdeel van de opleiding)


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #113 Gepost op: 11 mei 2012, 15:35:12
Dit is alleen voor doorstromers.. Je zult dus eerst surveillant moeten zijn wil je kunnen doorstromen.

Voor VP'ers nieuwe stijl betekend dit dus dat ze na hun initiele opleiding eerst de volledige N2 opleiding moeten gaan volgen. Hierna kan men pas evt (na gebleken ervaring en geschiktheid) in aanmerking komen voor doorstroming naar N3. Men moet dan dus opnieuw gekeurd worden. (bovenstaande is zoals ik het nu allemaal begrijp)

Deze specifieke modules zijn volgensmij ontworpen voor RR, en dus (nog?) niet landelijk ingevoerd.

Al met al biedt het mogelijkheden, maar allerminst zet dit de deur open voor mensen die alleen maar voor het vuwa VP'ers willen worden. Die komen van een koude kermis thuis.

Klopt en correct. Er loopt hier in het noorden een opleiding met mensen van Groningen, Drenthe en IJsselland. Die volgen het pad dat ontworpen is door RR, maar het is nog geen officieel landelijk beleid.
Digitaal onderzoek


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #114 Gepost op: 11 mei 2012, 15:40:18
Dit is alleen voor doorstromers.. Je zult dus eerst surveillant moeten zijn wil je kunnen doorstromen.

Voor VP'ers nieuwe stijl betekend dit dus dat ze na hun initiele opleiding eerst de volledige N2 opleiding moeten gaan volgen. Hierna kan men pas evt (na gebleken ervaring en geschiktheid) in aanmerking komen voor doorstroming naar N3. Men moet dan dus opnieuw gekeurd worden. (bovenstaande is zoals ik het nu allemaal begrijp)

Deze specifieke modules zijn volgensmij ontworpen voor RR, en dus (nog?) niet landelijk ingevoerd.

Al met al biedt het mogelijkheden, maar allerminst zet dit de deur open voor mensen die alleen maar voor het vuwa VP'ers willen worden. Die komen van een koude kermis thuis.

Elke keer als ik denk da tik het snap... Welke rang krijgen VP-ers nieuwe stijl dan na afronden van de opleiding?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #115 Gepost op: 11 mei 2012, 15:42:32
Dat hangt van de opleiding af.  :D

Er zijn drie versies mogelijk.
1) 3 kernopgaven -> aspirant
2) volledige nivo 2 opleiding -> surveillant
3) volledige nivo 2 opleiding + aanvulling -> agent
Digitaal onderzoek


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #116 Gepost op: 11 mei 2012, 15:45:39
Dat hangt van de opleiding af.  :D

Er zijn drie versies mogelijk.
1) 3 kernopgaven -> aspirant
2) volledige nivo 2 opleiding -> surveillant
3) volledige nivo 2 opleiding + aanvulling -> agent

De nieuwe opleiding vrijwilliger duurt 56 weken en omvat uitsluitend de 3 kernopgaven. Hiermij kan iemand die dit heeft afgerond echter niet de rang aspirant krijgen want dit suggereert dat dit een agent in opleiding is, terwijl de agent in principe jaren kan werken in deze functie. Of snap ik Nederlands nou niet?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #117 Gepost op: 11 mei 2012, 15:48:28
Jij snapt Nederlands en ik ook.

Ik heb het niet zo bedacht, maar de gedachte is, dat iemand die geen volledig afgeronde opleiding heeft (en dus in het bezit is van een diploma van de politie academie) als hoogst haalbare rang de rang van aspirant heeft/krijgt. Hoger kan ook niet, want de persoon in kwestie voldoet niet aan de minimale eisen voor hogere rangen.
Digitaal onderzoek


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #118 Gepost op: 11 mei 2012, 15:51:18
Jij snapt Nederlands en ik ook.

Ik heb het niet zo bedacht, maar de gedachte is, dat iemand die geen volledig afgeronde opleiding heeft (en dus in het bezit is van een diploma van de politie academie) als hoogst haalbare rang de rang van aspirant heeft/krijgt. Hoger kan ook niet, want de persoon in kwestie voldoet niet aan de minimale eisen voor hogere rangen.

Maar de nieuwe VP opleiding is een volledige opleiding toch? In feite kan iemand na het doen van de VP-opleiding jaren aan de slag gaan! Bij de voorlichting VP-HM werden ook vragen gesteld over de rang e.d. maar zelfs de coördinator wist het niet, vandaar dat ik dacht het antwoord te hebben gevonden!

Ik ben zelf sollicitant, mij maken de rangen allemaal niet zoveel uit, maar als je na je opleiding (zoals je het zelf zegt) wordt aangezien als 'niet volwaardig' dan weet ik eigenlijk niet of ik er wel zo zin in heb ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #119 Gepost op: 11 mei 2012, 15:58:05
Dat hangt van de opleiding af.  :D


3) volledige nivo 2 opleiding + aanvulling -> agent

A-A ben je dan 5 jaar kwijt volgens W&S.