DAF A met schuine "HOEKIGE" voorkant

Auteur Topic: DAF A met schuine "HOEKIGE" voorkant  (gelezen 2871 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Gepost op: 25 augustus 2005, 23:01:58
Er is al een topic over de Daf A serie met schuine voorkant, maar ik wil even specifiek het afwijkende model hier zien. Deze topic gaat wel over de schuine voorkant van de A serie maar er hebben ook gelopen met een "hoekige" kabine zoals ik ze pleeg te noemen. Dus niet de mooie rondingen van Daf zelf. Mijn kennis gaat niet zover, maar ik denk dat dit chassis waren die zonder kabine geleverd werden en waar de carrosseriebouwer een kabine op maakte. Ik heb er een aantal in mijn verzameling gevonden en begin met de wagen van de brandweer Hillegom. Een voor mij een heel oude foto van filmnummer 017 dus zo tussen de 30 en 35 jaar geleden dat ik de foto maakte.

Dit is een Daf A1300BA360 uit 1968 opgebouwd door MET uit Alkmaar met een pomp van Doeschot. Het was een TS10LD2200HD200T1500. De wagen is in 1984 verkocht aan Lever Sunlight te Vlaardingen ter vervanging aldaar van de Commer van Kampen.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]




Dewoerk

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2005, 23:38:20
Deze Daf heb ik vorig jaar zien rijden in Eersel.
Vermoedelijk particulier bezit
Betreft een DafA1300BA360/vBergen
TS10MD/LD2400T1600 uit 1969 van de
Brandweer Westerkoggenland korps Avenhorn.

m vr gr

Paul v Woerkum

[verwijderd door de admin]


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2005, 18:26:38
Hier een plaatje welke ik tijdens het Historisch Weekend in Den Helder heb geschoten. Hieronder degegevens uit DE datenbank ::) (bedankt Erik)

Korps :  Pontmeyer (voorheen Houthandel Eecen BV)  
Roepnummer :  
Type voertuig :  TS10LD2400HD320T1560P250  
Merk / Type chassis : DAF A1600BB360  
Opbouw :  Bikkers-den Hartog  
Kenteken :  BB-28-86  
Datum in dienst :  1985  
Datum uit dienst :  
Vestigingsplaats :  Oudkarspel (gemeente Langedijk)  
Bijzonderheden :  bouwjaar 1966, < Heerenveen  

De Nevel komt van een demonstratie welke vlakbij gehouden werd en door de wind. Deze nevel is mij eerst opgevallen bij het bekijken van de foto.


[verwijderd door de admin]


jwpots

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2005, 22:28:59
Hier een plaatje welke ik tijdens het Historisch Weekend in Den Helder heb geschoten. Hieronder degegevens uit DE datenbank ::) (bedankt Erik)

Korps :  Pontmeyer (voorheen Houthandel Eecen BV) 
Roepnummer :   
Type voertuig :  TS10LD2400HD320T1560P250 
Merk / Type chassis : DAF A1600BB360 
Opbouw :  Bikkers-den Hartog 
Kenteken :  BB-28-86 
Datum in dienst :  1985 
Datum uit dienst :   
Vestigingsplaats :  Oudkarspel (gemeente Langedijk) 
Bijzonderheden :  bouwjaar 1966, < Heerenveen 

De Nevel komt van een demonstratie welke vlakbij gehouden werd en door de wind. Deze nevel is mij eerst opgevallen bij het bekijken van de foto.

En dit is hem in zijn Heerenveense periode.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2005, 08:36:52
Opzich wel apart dat zulke DAF voertuigen niet eens vertegenwoordigd zijn op de brandweertentoonstelling in het DAF-museum.

Vind de ronde versie toch iets mooier :D ;)


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2005, 09:14:09
De reden waarom het DAF museum deze niet heeft staan zal denk ik zijn dat dit in het geheel geen DAF cabine's zijn. Dit zijn waarschijnlijk DAF chassis geweest met daarop een stuur en de noodzakelijk toebehoren en een houten bankje om op te kunnen zitten.
Vervolgens heeft dan een brandweeropbouwer eigenlijk de hele auto gemaakt. Wel een mooi stukje vakwerk!


jwpots

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:58:48
Dit zijn waarschijnlijk DAF chassis geweest met daarop een stuur en de noodzakelijk toebehoren en een houten bankje om op te kunnen zitten.
Vervolgens heeft dan een brandweeropbouwer eigenlijk de hele auto gemaakt. Wel een mooi stukje vakwerk!
Dit vermelde ik al in mijn openingsbericht van deze topic, maar misschien kunnen de ware kenners zich daar beter over uitlaten.

Groet
Johan


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:35:35
Excuses, ik ben natuurlijk geen kenner!


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2005, 16:03:06
De reden waarom het DAF museum deze niet heeft staan zal denk ik zijn dat dit in het geheel geen DAF cabine's zijn. Dit zijn waarschijnlijk DAF chassis geweest met daarop een stuur en de noodzakelijk toebehoren en een houten bankje om op te kunnen zitten.
Vervolgens heeft dan een brandweeropbouwer eigenlijk de hele auto gemaakt. Wel een mooi stukje vakwerk!

Dit kan/mag/moet ik tegenspreken: in 1994 was ik in het DAF museum en heb daar deze DAF van het korps Diepenheim gefotografeert. DAF A 1300 BA; bj 1966 opbouw van van Bergen.

[verwijderd door de admin]


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:04:15
Dat is een mooie, nog met een persluchts onluchting.