Marechaussee v.s. politie?

Auteur Topic: Marechaussee v.s. politie?  (gelezen 27540 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #140 Gepost op: 14 mei 2016, 19:57:14
Citaat van: Sven82 link=msg=1424075 date=1463240197
Je bedoelt het aankopen van onbestuurbare hokken als dienstvoertuigen en het creëren van chaos bij het leveren van uniformpakketten? Ja, dat deden wij vroeger ook. ;-)

 :D


-Ronald-

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #141 Gepost op: 15 mei 2016, 16:25:44
Citaat van: Sven82 link=msg=1424075 date=1463240197
Je bedoelt het aankopen van onbestuurbare hokken als dienstvoertuigen en het creëren van chaos bij het leveren van uniformpakketten? Ja, dat deden wij vroeger ook. ;-)
Ik moet zeggen dat de levering van het uniform pakket tot zover vrij soepel verloopt. Niet alles was in mijn maat voorradig, maar het OPU heb ik op enkele onder shirts na, compleet meegekregen. Mis nog wat sportartikelen en nog paar delen van het formele uniform, verder in een keer compleet.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #142 Gepost op: 15 mei 2016, 16:36:36
Citaat van: -Ronald- link=msg=1424210 date=1463322344
Ik moet zeggen dat de levering van het uniform pakket tot zover vrij soepel verloopt. Niet alles was in mijn maat voorradig, maar het OPU heb ik op enkele onder shirts na, compleet meegekregen. Mis nog wat sportartikelen en nog paar delen van het formele uniform, verder in een keer compleet.

Dat komt omdat het nieuwe uniform er al anderhalf jaar is. Bij de uitlevering van oud naar nieuw is het niet altijd goed gegaan. Zo heb ik net als meerdere collega's lang (enkele maanden) zonder winterjas en veiligheidsvest gezeten, in de winter. Nu maakte het voor mij niet heel veel uit aangezien ik één of twee dagen dienst draaide per week, maar ik had er niet aan moeten denken om vijf dagen per week in de winter zonder jas te zitten. Nu wacht ik al bijna een half jaar op een stel ondershirts.


PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #143 Gepost op: 15 mei 2016, 16:47:28


Je bedoelt het aankopen van onbestuurbare hokken als dienstvoertuigen.

Geen ervaring nog met politie auto's maar de Amarok die sinds kort bij de KMar rond rijd is ook 3x niks  :(

Laat staan als vervanger voor de MB bij de overige krijgsmacht delen. Wat een aanfluiting.
Wel airco  8)


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #144 Gepost op: 15 mei 2016, 22:16:55
Citaat van: PeterK90 link=msg=1424214 date=1463323648
Wel airco  8)

gemak dient de mens, vandaar dus de AMAROK omdat de militairen beetje "soft" worden?  ;D


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #145 Gepost op: 15 mei 2016, 22:24:34

Geen ervaring nog met politie auto's maar de Amarok die sinds kort bij de KMar rond rijd is ook 3x niks  :(

Laat staan als vervanger voor de MB bij de overige krijgsmacht delen. Wat een aanfluiting.
Wel airco  8)
Weet niet hoe je hier bij komt maar de amarok is voor KMar / Politie werkzaamheden meer dan geschikt!  Rij er erg veel in,  ook off-road en presteert meer dan prima!  Ja de bodemvrijheid is stuk minder dan van de MB,  maar we gaan er ook niet mee door de Chora vallei scheuren..


PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #146 Gepost op: 15 mei 2016, 23:42:17
Weet niet hoe je hier bij komt maar de amarok is voor KMar / Politie werkzaamheden meer dan geschikt!  Rij er erg veel in,  ook off-road en presteert meer dan prima!  Ja de bodemvrijheid is stuk minder dan van de MB,  maar we gaan er ook niet mee door de Chora vallei scheuren..
Voor de KMar politie taken geloof ik ook wel dat je er prima mee overweg kan. Echter zodra je de bossen in gaat of je moet een achtervolging in dan doe ik dat persoonlijk liever niet met zo'n achterwiel Amarok.

Maar dat is persoonlijke voorkeur. Heb nooit gezegd dat het voor de KMar geen goede auto is  ;)
Ik had zelf liever iets anders gehad, mocht ik werkzaam zijn bij de KMar.
De nieuwe FJR bijvoorbeeld. Mooie functies hebben die lui! 8)


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #147 Gepost op: 16 mei 2016, 17:42:31
Citaat van: PeterK90 link=msg=1424271 date=1463348537
Voor de KMar politie taken geloof ik ook wel dat je er prima mee overweg kan. Echter zodra je de bossen in gaat of je moet een achtervolging in dan doe ik dat persoonlijk liever niet met zo'n achterwiel Amarok.

Maar dat is persoonlijke voorkeur. Heb nooit gezegd dat het voor de KMar geen goede auto is  ;)
Ik had zelf liever iets anders gehad, mocht ik werkzaam zijn bij de KMar.
De nieuwe FJR bijvoorbeeld. Mooie functies hebben die lui! 8)

Een auto voor een achtervolging is per definitie al geen goede auto voor in het bos en viseversa.
Daarom is de keuze ook nooit goed.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #148 Gepost op: 16 mei 2016, 20:49:07
Een auto voor een achtervolging is per definitie al geen goede auto voor in het bos en viseversa.
Daarom is de keuze ook nooit goed.
Ik kan wel wat bedenken hoor... t kost alleen wat.


guest15549

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 16 mei 2016, 22:24:27
Citaat van: PeterK90 link=msg=1424271 date=1463348537
Voor de KMar politie taken geloof ik ook wel dat je er prima mee overweg kan. Echter zodra je de bossen in gaat of je moet een achtervolging in dan doe ik dat persoonlijk liever niet met zo'n achterwiel Amarok.

De Amaroks hebben toch dynamische vierwielaandrijving? Dus in principe achterwiel, maar bij offroad vierwiel?

Toch?

Defensie rijdt toch niet serieus rond in SUV's met enkel achterwielaandrijving...?  :o