Hoe draag jij je koppelriem?

Auteur Topic: Hoe draag jij je koppelriem?  (gelezen 6841 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Gepost op: 19 juli 2015, 16:34:39
Ik vraag me af als 'leek' hoe je precies je koppel draagt. Er zijn verschillende manieren om je koppelriem te bevestigen/dragen. Sommige collega's dragen hem met binnenriem, de ander weer zonder. Mijn vraag is wat jullie als prettig ervaren. Bijv. met of zonder beltkeepers, binnenriem, lerenriem eronder of gewoon alleen de riem zelf. Daarnaast vraag ik me ook af hoe de beltkeepers bevestigd moeten worden, aan de binnen en buitenriem?




Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2015, 17:53:10
Hoort een binnenriem bij. Buitenriem en binnenriem hebben klittenband, waardoor 'je koppel' op zijn plaats blijft. Als je de juiste maat hebt en er niet 20kg aan gereedschap aan hebt hangen heb je normaal gesproken geen beltkeepers nodig.

Eventuele beltkeeper zit natuurlijk om beiden riemen heen, anders heb je er weinig aan.

Als je iemand met de koppel scheef ziet lopen aan de achterzijde, dan heeft diegene om de een of andere reden een andere binnenriem om. Waarom collega's andere riemen dragen snap ik niet, want het ziet er vaak achterlijk uit.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2015, 20:57:48
Citaat van: Cabo link=msg=1362850 date=1437321190
Hoort een binnenriem bij. Buitenriem en binnenriem hebben klittenband, waardoor 'je koppel' op zijn plaats blijft. Als je de juiste maat hebt en er niet 20kg aan gereedschap aan hebt hangen heb je normaal gesproken geen beltkeepers nodig.

Dankje Cabo. Inderdaad, ik heb een binnenriem met klittenband. Echter werkt dit in de praktijk wat minder. Als ik dus de binnenriem in mijn broek bevestig, met het klittenband omringd naar voren, dan overlapt de binnenriem aan de voorzijde al éénmaal over elkaar (kortom met buitenriem heb je drie 'lagen' riem aan de voorzijde). Daarnaast als ik dan de koppel over de binnenriem plaats plakt hij maar op een paar kleine stukjes door mijn tasjes, en lipjes die allemaal aan de koppel zitten. Waardoor het effect van het klittenband al aardig vervalt. En dan moet ik eerlijk zeggen dat ik vrij weinig heavy spul aan mijn riem heb, paar tasjes voor een aantal documenten etc.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2015, 21:14:40
Dat is een ander type binnenriem kopen. De goedkopere, die populair zijn onder oa beveiligers hebben inderdaad een binnenriem die zichzelf overlapt. De betere binnenriemen sluiten beter en lopen met een lus terug.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2015, 23:13:57
Ik gebruik in mijn broek een ouderwetse leren koppel, gewoon door de lusjes van de broek.
Daaroverheen draag ik mijn koppel, met alle tasjes en bewapening.
Het vrij liggende klittenband aan de binnenkant afgedekt door een stuk van een oude binnenriem.
Het geheel wordt op zijn plek gehouden door 4 beltkeepers, die uiteraard om de koppel en om de leren koppel heen zitten.
Bij mij blijft alles keurig op zijn plaats zitten.  :)


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2015, 15:53:47
Heb jij ook een linkje of foto van de leren onderriem? Zijn die nog verkrijgbaar?


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #6 Gepost op: 22 juli 2015, 23:13:52