ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping

Auteur Topic: ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping  (gelezen 31388 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Nederland - Vandaag start de aanbesteding voor nieuwe ME-voertuigen. Leveranciers kunnen de komende periode hun offerte voor deze categorie voertuigen indienen. De aanbesteding is in april aangekondigd bij de marktpartijen. De ambitie is om binnen nu en 4 jaar alle ME-voertuigen te vervangen.

ME-voertuigen zijn ‘kleine’ ME-voertuigen voor maximaal 8 personen, die je met een B‑rijbewijs mag besturen. De nieuwe voertuigen moeten multi-inzetbaar voor meerdere politietaken zijn en worden daarom ook wel ME-flexvoertuigen genoemd. De voertuigen gaan er anders uitzien. In plaats van het huidige blauw komen ze straks in een witte kleur met de herkenbare politie striping.
Veiligheidseisen

De ME-voertuigen worden als vervoermiddel gebruikt, maar zijn ook inzetbaar voor tactische doeleinden. Daarom worden er specifieke veiligheidseisen aan deze voertuigen gesteld. In de aanbesteding voor ME-flexvoertuigen vragen we om drie varianten (verspreid over vier jaar):

    ME-flex groepsvoertuigen voor max. 8 personen;
    ME-flex commandovoertuigen;
    ME-flex hondenvoertuigen voor max. 6 personen en 4 honden.

Directeur Inkoopbeleid Siep Eilander wil met deze aanbesteding de toon zetten voor toekomstige aanbestedingen. ‘Een transparante en zorgvuldige aanbestedingsprocedure die leidt tot de aanschaf van middelen, in dit geval, ME-voertuigen die voldoen aan de behoefte van onze medewerkers.’
Nieuwe aanbestedingen politievoertuigen

Het wagenpark van de politie telt nu ongeveer 14.000 voertuigen, waarvan het grootste deel de komende jaren vervangen wordt. Hiervoor start na de zomer een reeks van nieuwe aanbestedingen. Hieronder vallen onder andere de noodhulpvoertuigen, cellenbussen en motoren. Met de komst van één korps is de positie van de politie op de markt veranderd. De politie is een grote speler geworden en er wordt nu landelijk ingekocht voor 64.000 mensen. Uitgangspunt is altijd dat de politie de beste kwaliteit wil voor de beste prijs. Daarom doen we voor onze inkoop openbare aanbestedingen, zoals deze aanbesteding ME-voertuigen.
Planning aanbesteding

Voor de aanbesteding van ME-Flexvoertuigen heeft er medio december 2014 een marktconsultatie plaatsgevonden. De uitkomsten hiervan zijn gebruikt als input voor de aanbesteding. De andere aanbestedingen voor voertuigen starten niet allemaal tegelijk en kennen hun eigen planning. Deze strekken zich uit over 2015 en 2016 en zijn verdeeld over meerdere categorieën.
De inschrijvingstermijn voor de ME-flexvoertuigen loopt tot half september 2015. We verwachten dat we de definitieve gunning vanaf februari 2016 kunnen doen.
Meer informatie

Meer informatie over aanbestedingen bij de politie en het proces leest u op de pagina 'Zaken doen met de politie'.

https://www.politie.nl/nieuws/2015/juli/24/00-aanbesteding-me-voertuigen-gestart.html




CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Zijn de eisen ergens bekendgemaakt?
Hoorde vorig jaar iets over dat er b.v. een volautomaat in moet zitten. Bepaalde merken leveren dit niet.
Weet echter niet of dit stand heeft gehouden...


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Kan iemand mij uitleggen waarom deze ME-voertuigen in wit worden uitgevoerd en niet zoals nu in een donkerblauwe of zwarte kleur?


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam

Dit wordt 1 groot fiasco. Slechte zaak trouwens dat ze dezelfde kleuren en striping krijgen als de normale uniformdienst.  :-\


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Citaat van: SniperEye link=msg=1363611 date=1437742506
Kan iemand mij uitleggen waarom deze ME-voertuigen in wit worden uitgevoerd en niet zoals nu in een donkerblauwe of zwarte kleur?

Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat het hier gaat om ''flex'' ME voertuigen?


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat
De nieuwe voertuigen moeten multi-inzetbaar voor meerdere politietaken zijn en worden daarom ook wel ME-flexvoertuigen genoemd.

Alle ME voertuigen worden flexvoertuigen. Naast de ME zullen ze ook voor andere taken worden ingezet en daarom ook de normale striping. Van mij hadden ze gewoon mooi blauw mogen blijven met een gele striping.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: SniperEye link=msg=1363611 date=1437742506
Kan iemand mij uitleggen waarom deze ME-voertuigen in wit worden uitgevoerd en niet zoals nu in een donkerblauwe of zwarte kleur?
De EOD heeft een tijd terug grijze voertuigen gekregen met de bijbehorende overheidsstriping in blauw en wit. Zo heeft iedere dienst een eigen overheids striping, douane, EOD, ambu, pliesie en brandweer.

Dan kan er voor de ME ook wel weer een eigen kleur met striping gekozen worden, maar naar mijn mening vallen ze gewoon onder de Politie, en zo worden ze ook uitgevoerd. DE voertuigen zijn nu beter herkenbaar.

In het verleden zijn er wel eens incidenten geweest met organisaties die een oude ME bus op hadden gekocht, dit is moeilijk te handhaven. Terwijl de huidige
politie striping juist wel goed te handhaven is, stichtingen en ondernemingen kunnen via een civiel rechterlijk weg verzocht worden de striping te verwijderen.

Citaat van: AureliusM link=msg=1363615 date=1437743956
Dit wordt 1 groot fiasco. Slechte zaak trouwens dat ze dezelfde kleuren en striping krijgen als de normale uniformdienst.  :-\

Waarom citeer je de hele tekst, als je toch maar 1 regel toevoegd.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Citaat van: mark hes link=msg=1363619 date=1437744669
De EOD heeft een tijd terug grijze voertuigen gekregen met de bijbehorende overheidsstriping in blauw en wit. Zo heeft iedere dienst een eigen overheids striping, douane, EOD, ambu, pliesie en brandweer.

Dan kan er voor de ME ook wel weer een eigen kleur met striping gekozen worden, maar naar mijn mening vallen ze gewoon onder de Politie, en zo worden ze ook uitgevoerd. DE voertuigen zijn nu beter herkenbaar.

In het verleden zijn er wel eens incidenten geweest met organisaties die een oude ME bus op hadden gekocht, dit is moeilijk te handhaven. Terwijl de huidige
politie striping juist wel goed te handhaven is, stichtingen en ondernemingen kunnen via een civiel rechterlijk weg verzocht worden de striping te verwijderen.

Waarom citeer je de hele tekst, als je toch maar 1 regel toevoegd.

Waarom niet? doelde namelijk op de hele tekst.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: AureliusM link=msg=1363623 date=1437746662
Waarom niet? doelde namelijk op de hele tekst.
omdat het onnodig scrol werk oplevert, en geen enkele toevoeging heeft. Kijk eens naar je oorspronkelijke tekst, het is weggehaald. en hierboven doe je het nog eens over.  :-\  ;)

Als je een bericht citeerd, kan je een deel van de tekst weghalen, dan weet ook iedereen dat je het hele bericht bedoeld. En als je net als hierboven maar 1 zin wilt citeren, dan kan je de rest tussen de ''Quote'' tekst ook weghalen .  :)


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Citaat van: mark hes link=msg=1363625 date=1437746879
omdat het onnodig scrol werk oplevert, en geen enkele toevoeging heeft. Kijk eens naar je oorspronkelijke tekst, het is weggehaald. en hierboven doe je het nog eens over.  :-\  ;)

Als je een bericht citeerd, kan je een deel van de tekst weghalen, dan weet ook iedereen dat je het hele bericht bedoeld. En als je net als hierboven maar 1 zin wilt citeren, dan kan je de rest tussen de ''Quote'' tekst ook weghalen .  :)

Ok. Zal er in het vervolg rekening mee houden.  O0